Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

    Hallo,

    Ik fotografeer hoofdzakelijk in lichtonrijke omstandigheden (avondfeesten ed) en ben op het zoek naar een vervanger van mijn d3s.

    Graag had ik bij Nikon gebleven, daar ik persoonlijk zeer tevreden ben over de algemene layout van het toestel en de prestaties die het mij levert.

    Ik ben echter niet iemand die enkel maar gefocused is op het vertrouwde, maar ook open sta voor nieuwe technolgie en in dit geval dus ook een volledig nieuw merk. In mijn ogen zou het naief zijn om het toch niet minstens in overweging te nemen. Zeker als dat merk specificaties biedt die op papier de helft blijkt te kosten van een d5.

    Het nadeel van de overstap naar een nieuw merk is natuurlijk het feit dat ik ook een nieuw lenzenarsenaal dien aan te kopen.

    Mijn vragen:

    - Is een high end sony qua foto ISO prestaties gelijkwaardig (of beter?) aan een d5? Ik zag hier overlaatst een website passeren met een foto die met verschillende toestellen genomen was en waar je verschillende parameters per toestel kon vergelijken. Iemand nog die link?

    - Indien ik toch voor de Nikon optie zou gaan (en ik weet dat het koffiedik kijken is, maar ik stel de vraag toch) is het dan niet aangewezen om te wachten op de (reeds te laat aangekomen) vervanger? Ik heb geen zin om vandaag 6500euro neer te leggen voor een toestel dat volgende maand vervangen wordt door een ongeveer even duur toesel, maar met betere prestaties.

    Graag jullie inzichten.
    www.vulstekebvba.be

  • #2
    Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

    Site dan toch zelf gevonden: https://www.dpreview.com/reviews/ima...92443463871783
    www.vulstekebvba.be

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

      Zelf ben ik gebruiker van een D5 en geen Sony gebruiker. Mijn D5 is voor mij het beste toestel die ik in mijn handen heb gehad en wel omdat het gewoon doet wat het moet doen.
      Supersnelle AF, mooie kleuren recht uit het toestel (haal toch alles eens kort door LR), vergeeflijk met alle lenzen die ik tot heden erop heb gehad ...
      Het is ook een toestel waarbij je niet bang hoeft te zijn van een druppel regen wat evenzeer belangrijk is.

      Nu gaat het gek klinken voor sommige maar size does matter. Ik werk persoonlijk graag met een grote body en ook de reden waarom ik een grip heb op zowel mijn D500 als D850.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

        De A9 zit in de klasse van de D5. De A9 heeft de snelheid en vooral een grotere buffer vergeleken met de A7RIII en A7III. Qua snelheid van wegschrijven naar de geheugenkaart is Nikon sneller maar door de grote buffer van de A9 ga je niet snel in de problemen komen.
        De A9 koop je ook omwille vd elektronische sluiter. Kan 20fps aan in volledige stilte en geen blackout in de zoeker. De 693 af punten dekken ook 93% van het beeld.

        DxOMark geeft volgende score voor de sensor.

        Als je op dpreview kijkt naar de studio scene comparison tool dan lijkt de D5 toch minder ruis te hebben. Vergeet niet om bovenaan op COMP te klikken en niet FULL, enkel zo kan je de ruis 1 op 1 vergelijken want ze hebben een verschillende resolutie.
        De jpegs vd Sony's vind ik wel vele beter.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

          Oorspronkelijk geplaatst door LaurensD Bekijk bericht
          Hallo,

          Ik fotografeer hoofdzakelijk in lichtonrijke omstandigheden (avondfeesten ed) en ben op het zoek naar een vervanger van mijn d3s.

          Graag had ik bij Nikon gebleven, daar ik persoonlijk zeer tevreden ben over de algemene layout van het toestel en de prestaties die het mij levert.

          Ik ben echter niet iemand die enkel maar gefocused is op het vertrouwde, maar ook open sta voor nieuwe technolgie en in dit geval dus ook een volledig nieuw merk. In mijn ogen zou het naief zijn om het toch niet minstens in overweging te nemen. Zeker als dat merk specificaties biedt die op papier de helft blijkt te kosten van een d5.

          Het nadeel van de overstap naar een nieuw merk is natuurlijk het feit dat ik ook een nieuw lenzenarsenaal dien aan te kopen.

          Mijn vragen:

          - Is een high end sony qua foto ISO prestaties gelijkwaardig (of beter?) aan een d5? Ik zag hier overlaatst een website passeren met een foto die met verschillende toestellen genomen was en waar je verschillende parameters per toestel kon vergelijken. Iemand nog die link?

          - Indien ik toch voor de Nikon optie zou gaan (en ik weet dat het koffiedik kijken is, maar ik stel de vraag toch) is het dan niet aangewezen om te wachten op de (reeds te laat aangekomen) vervanger? Ik heb geen zin om vandaag 6500euro neer te leggen voor een toestel dat volgende maand vervangen wordt door een ongeveer even duur toesel, maar met betere prestaties.

          Graag jullie inzichten.

          Vooreerst een niet onbelangrijke vraag, over welk lenzenarsenaal beschik je ?

          Groetjes
          Luc
          Groetjes

          Lukathi

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
            Vooreerst een niet onbelangrijke vraag, over welk lenzenarsenaal beschik je ?

            Groetjes
            Luc
            Nikon 12-24 2.8
            Nikon 24-70 2.8
            Nikon 70-200 2.8
            www.vulstekebvba.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

              Oorspronkelijk geplaatst door LaurensD Bekijk bericht
              Nikon 12-24 2.8
              Nikon 24-70 2.8
              Nikon 70-200 2.8
              Allemaal f2.8

              Al aan gedacht om "sneller" glas/primes te kopen ?

              Groetjes

              Luc
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Lukathi Bekijk bericht
                Allemaal f2.8

                Al aan gedacht om "sneller" glas/primes te kopen ?

                Groetjes

                Luc
                Ik heb nog de 24, 35 en 85 f1.4 gehad. Probleem was dat ik in vele gevallen met een te beperkte scherptediepte zat om de lenzen op een klein diafragmagetal te gebruiken. Op feesten gebruik ik persoonlijk ook liever zooms waardoor ik ze opnieuw verkocht heb.
                www.vulstekebvba.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                  Begrijp ik, maar je kan in slechte lichtomstandigheden nu eenmaal niet op kleine diafragmaopeningen werken !Tenzij je flitsers gaat gebruiken.
                  Persoonlijk niks mis mee vind ik om met weinig DOF te werken, maar hangt natuurlijk van j ec"stijl" af ! ( en groepsfoto's, tja, da's flitsen dan hee)
                  Vrees dat er niks beters op de markt is dan je 3Ds
                  Succes
                  Luc
                  Groetjes

                  Lukathi

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                    Indien je de prijs van een Nikon D5 te hoog vind. Nikon D4 (S) kan je nu wel tweedehands vinden voor een schapelijke prijs... zelf ben ik niet overgestapt naar een D5.. alles aan de D4 voldoet nog en ik werk bijna altijd in slechte lichtomstandigheden...D500 heb ik ook maar die voldoed niet hoor...als zeggen de meeste testen dat hij een fulframe benaderd..niet dus. Tegen de D3s is de D4(S) wel echt een stap vooruit.
                    In this video, Eric answers a viewer's question about why he bought a Nikon D4 instead of the D500. D5, and D4s.
                    Last edited by Nimbus; 30 maart 2018, 12:14.
                    2 x Nikon Z6 met wat glas
                    www.janvanginkel.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                      Je kan inderdaad wachten op een D5s of D6 maar:
                      - prijs zal weer hoger zijn dan de huidige prijs voor een D5
                      - zal de op opvolger überhaupt nog wel met F mount zijn dan wel met Z mount volgens de laatste geruchten?
                      - wat verwacht je van een D5s / D6 die de huidige D5 niet heeft?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                        Ik zou bij Nikon blijven, en toch durven iets hogere ISO's te gebruiken op een D4 of D5.
                        Met dat glas in handen maak je niet zomaar een switch vind ik.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                          Nikon vs Sony 70-200/2.8

                          Nikon vs Sony 24-70/2.8

                          Nikon 14-24/2.8 vs Sony 16-35/2.8
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                            Afwachten hoe de huidige Nikon/Canon lezen op de dit jaar verwachte Mirrorless toestellen gaan werken. Het zou mij niet verwonderen, aangezien het groot aantal loyale gebruikers, dat ze al of niet met een adapter perfect bruikbaar zullen zijn. Dat zou een enorm voordeel zijn t.o.v. Sony dat nog steeds achterloopt in hun lens-aanbod (vooral prijs/qualiteit). 'Geduld is een mooie deugd" lijkt vandaag meer dan ooit van toepassing als je al de rumors mag geloven.
                            Ik denk dat het binnen enkele maanden allemaal al veel duidelijker zal zijn.

                            PS, probeer zeker eens een toestel met electronische zoeker. Zeker op avondfeesten (als het niet al te donker is, maar dan spreek je van ISO > 12500) is dit volgens mij een reden om mirrorless te overwegen.
                            Last edited by Jatich; 30 maart 2018, 17:10.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D5, Sony A7Riii/A7sii of wachten op ...

                              Er wordt een vergelijking gemaakt tussen een Nikon VRII 70-200 en de Sony variant. In deze context is het de juiste omdat dit de lens van de TS is maar ondertussen heeft Nikon sinds vorig jaar een nieuwe 70-200 f/2.8 E FL en speelt enkele klassen hoger tov de vorige editie.

                              Spijtig genoeg is er nog steeds geen vergelijking beschikbaar op DXOmark maar dit is echt een lens die, voor mij, zijn geld waard is. Zelfs Canonians moeten toegeven dat deze beter is als die in hun gamma. Nu, in deze klasse lenzen zijn er geen slechte merkeigenaar lenzen meer en zijn cijfers ook nooit het volledige verhaal
                              Zo is er de Nikon 58mm f/1.4 G. Is dit de scherpste lens in dit bereik? Absoluut niet maar de foto’s die deze lens kan leveren is echt top.

                              Comment

                              Working...
                              X