Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop canon 6dii of 5diii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop canon 6dii of 5diii

    Hallo iedereen,
    ik ben een tijdje niet meer actief geweest op dit forum.
    Mijn fotografie is de laatste maanden ook wat blijven liggen door tijdsgebrek, daar wil ik nu iets aan veranderen.

    Momenteel werk ik met een Canon 60D.
    Graag zou ik een nieuw toestel aankopen en ik twijfel tussen de 6D MK2 en de 5D MK3.
    Zijn hier mensen die met de twee toestellen gewerkt hebben? Zo ja, wat is hun ervaring?

    De 6D spreekt mij aan omdat dit de opvolger is van mijn 60D en deze ook het uitklapbaar scherm heeft.
    Nadeel is dan weer het enkel slot voor geheugenkaarten, maar blijkbaar kun je tegenwoordig ook een sync doen via de wifi met een smartphone zodat je geen schrik moet hebben foto's kwijt te geraken bij een defecte kaart.
    Mensen die ervaring hebben met één van deze twee toestellen kunnen waarschijnlijk nog wel meer voor- en nadelen aanhalen.

    Ik kijk uit naar jullie mening.

  • #2
    Re: aankoop canon 6dii of 5diii

    Toch even goed alles nalezen hoor, de 6D II is niet de opvolger van een 60D.
    6DII is een FF toestel en de 60D is een erop camera.
    Op zich niets mis met een overstap maar toch je huidige lenzen checken of deze ook bruikbaar zullen zijn op 6DII of 5DIII?
    MVG. Hugo

    Comment


    • #3
      Re: aankoop canon 6dii of 5diii

      Een echte opvolger is het niet, zoals ik aanhaal heb ik het dan vooral op uiterlijk met het uitklapbaar scherm.
      Ik ben begonnen met de 60D om de prijs toch iets te drukken maar ik heb wel altijd de ff lenzen aangekocht.

      Comment


      • #4
        Re: aankoop canon 6dii of 5diii

        Ik heb met de 6D Mark I, 5D Mark III en met de 60D gewerkt. Lang leve mijn vorige werkgever. De 6D is simpeler in gebruik, maar de 5D Mark III kent een uitgebreidere AF module. Zelf heb ik liever een CF als SD. Ook dan is de 5D Mark III in het voordeel. Maar wat vind je belangrijk? Of je nu de 5D Mark III of 6D Mark 1 koopt. Beide toestellen zijn wel in orde.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment

        Working...
        X