Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe restrictie Telenet - Yeloplay streamen, werkt dit nog ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe restrictie Telenet - Yeloplay streamen, werkt dit nog ?

    Vorig jaar streamde mijn dochter van haar tablet met Yeloplay op haar smart-tv (dacht via de ingebouwde cast/mirroring functie in Android)
    Zoals velen worden tablets minder gebruikt en meer gsm, daar had ze nog nooit mee gestreamed.

    Vandaag voor het eerst Yeloplay op haar gsm geinstalleerd.
    In de app zelf is een swipe icoon, maar als ik dit probeer kun je enkel kiezen "naar eigen toestel" of naar digicorder, dus kan niet haar tv in de lijst selecteren.
    Als ik de ingebouwde android casting functie probeer zie ik haar gsm scherm op tv, maar als ik de yeloplay app start komt deze foutmelding "geen externe toestellen toegelaten je kan alleen streamen van je eigen toestel"

    Bij 'mijn Telenet' staat iets dat je tot 5 toestellen kan registeren, maar er staat wel bij dat je je hiervoor moet abonneren op een extra pakket.


    -Kun je via de telenet app niet simpelweg meer swipen naar een TV naar keuze zonder dat je voor een extra Play/Playmore... pakket betaalt ?
    -De ingebouwde screen mirroring/chromecast werkt niet samen met Yeloplay ?

    Recent heeft hier nog iemand zo'n probleem en kreeg geen gehoor bij Telenet.

  • #2
    Re: Nieuwe restrictie Telenet - Yeloplay streamen, werkt dit nog ?

    Ik heb dat ooit eens gebruikt lang geleden ... was toen ook naar eigen toestel of naar de Digicorder, niet naar de TV.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe restrictie Telenet - Yeloplay streamen, werkt dit nog ?

      Raar, hier lukte het perfect, bij het casten met de ingebouwde functie zag ik een lijst met alle TV's in de buurt staan (zelfs van de buren )
      Daarna gewoon de TV op screen mirroring zetten, de TV selecteren op je tablet + swipen en Yeloplay speelde op haar tv.

      Misschien ligt het aan de ingebouwde castingfunctie ofzo moest telenet dit niet beveiligd hebben, eens kijken voor een andere casting app.
      Zou belachelijk zijn dat je speciaal een abonnement play/playsports,... moet nemen om tv te streamen als je al een abonnement hebt.

      Bij Whop staat er wel nog steeds "Met de Yelo Play-app kijken op alle schermen", maar kan er dus raar genoeg geen selecteren.


      Je kan tot 5 toestellen registeren (nog 0 geregistreerd hier), maar ik zou niet weten waar, ik las op hun site dat dit kan enkel als je een abonnement hebt op Play/Playsports.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe restrictie Telenet - Yeloplay streamen, werkt dit nog ?

        Vanmiddag naar Telenet gebeld, was een vrouw die zei dat ze zelf geen Yeloplay heeft, ze moest een hulplijn bellen, die zei haar om mijn telenetlogin te resetten en ik kreeg een mail met nieuwe login/pass.
        Lukte nog steeds niet, vanavond teruggebeld. Een andere medewerker zei dat ik mijn browser cache van Chrome moest wissen (raar gezien je op de app kijkt) en gewoon Yeloplay tv kijken voor een tijdje.

        Kon tot 30 minuten duren eer er een vraag op het scherm komt "wilt u dit toestel registreren", maar er verscheen totaal niets (getest in oudere & laatste nieuwe Android & Windows 10)
        Die procedure om een toestel te registreren is toch een rompslomp... Die tekentjes om je te abonneren op terugkijktv komen er sneller op als ze er extra mee kunnen verdienen

        Zolang een toestel (gsm, laptop, tablet) niet geregistereerd staat kun je niet swipen naar bvb een 2e tv thuis, enkel naar die van je digicorder.
        Je zou tot 5 toestellen max. kunnen registreren, maar blijft dus 0 / 5 geregistreerd staan op 'mijn telenet'.
        Ik dacht eerst dat dit enkel voor de mensen met een play of play sports abonnement was (staat precies zo vermeld op hun site), maar is voor iedereen zei de medewerker.

        Telenet is al duur genoeg om niet nog eens abonnementsgeld voor een 2e decoder per maand bij te betalen (en weer bak met extra kabels).
        Last edited by CanonYouCan; 1 april 2018, 18:16.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe restrictie Telenet - Yeloplay streamen, werkt dit nog ?

          Via de Play Sports app kun je casten, maar via de gewone Yelo app niet blijkbaar.

          Via de VTM app en Vrtnu website (via Chrome) kun je ook casten, misschien is dat een optie?
          "Street photography is like a box of chocolates. You never know what you're gonna get." - Thomas Leuthard
          500px

          Comment

          Working...
          X