Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spooktrein +Update

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Spooktrein +Update

    Om alle ongerustheid hier wat te bedaren, dit is de onbewerkte opname waarop de 'Spooktrein' is geplaatst.
    Last edited by 49er; 28 maart 2018, 10:49.

  • #2
    Re: Spooktrein.

    knap, sfeervol.
    wel wat kortbij ? (ik bedoel bij de sporen, als fotograaf)
    Last edited by CMM; 25 maart 2018, 21:52. Reden: mijn opmerking was dubbelzinnig
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: Spooktrein.

      Nice.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Spooktrein.

        Ik hoop alleen maar dat je naar RECHTS de sporen hebt verlaten en dat je heel goed beseft dat je je op verboden terrein bevond!
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Spooktrein.

          Ik doe zelf vrijwilligerswerk bij een stoomtreinmaatschappij en vraag me dan ook af of je wel beseft waar je mee bezig bent.
          Een machinist ziet een persoon bij de rails staan maar weet verder niet wat hij daar doet, loopt hij naar rechts, links of staat hij stil. Besef je wel hoe stressvol deze situatie kan zijn voor de mensen op de trein.
          Het is leuk om daar foto's te maken, maar ook ZEER ONVERANTWOORD.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: Spooktrein.

            Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
            Ik doe zelf vrijwilligerswerk bij een stoomtreinmaatschappij en vraag me dan ook af of je wel beseft waar je mee bezig bent.
            Een machinist ziet een persoon bij de rails staan maar weet verder niet wat hij daar doet, loopt hij naar rechts, links of staat hij stil. Besef je wel hoe stressvol deze situatie kan zijn voor de mensen op de trein.
            Het is leuk om daar foto's te maken, maar ook ZEER ONVERANTWOORD.
            Oké...voor de titel van de discussie staat 'oordeel'. Maar wat vind je van de foto?

            Comment


            • #7
              Re: Spooktrein.

              Knap !
              Een wat symmetrische beeld wat sporen betreft had het hier ook gedaan met dan een heldere en een donkere zijde
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Spooktrein.

                Oorspronkelijk geplaatst door 49er Bekijk bericht
                Oké...voor de titel van de discussie staat 'oordeel'. Maar wat vind je van de foto?
                Je beseft het blijkbaar nog altijd niet hé!
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Spooktrein.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Je beseft het blijkbaar nog altijd niet hé!
                  Ik begrijp je bezorgdheid, Red Falcon, en ik zou het normaal vinden dat je me terugfluit als je mij bij rood licht tussen twee slagbomen zag staan.
                  Maar in deze wereld van pixels is niet alles wat het lijkt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Spooktrein.

                    Het gaat verdomme niet om mijn bezorgdheid maar om uw en andere fotografen het gevaar voor hun leven, man snap dat nu toch eens zeg!
                    Ge zijt daar om te beginnen op ten strengste verboden terrein en de rest zou je toch moeten snappen.
                    Je ben geconcentreerd bezig een naderende trein in het vizier te nemen, je staat in het tussenspoor en hebt totaal geen aandacht voor het andere spoor!
                    Er kan daar ook een trein aan het naderen zijn en besef je wel wat een trein aan 120Km/h aan luchtverplaatsing doet?
                    En wat als ze precies op uw hoogte elkaar kruisen?
                    Besef je wel wat je op en naast de sporen vind van een overreden mens?
                    Ik verzeker je dat er meer dan een week geen honger hebt en dat je op een andere planeet woont.
                    Dus van mij mag dat draadje hier op slot of zelfs verwijderd worden.
                    En commentaar op je foto heb je nu zeker genoeg gehad, of niet?
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Spooktrein.

                      Oorspronkelijk geplaatst door 49er Bekijk bericht
                      Maar in deze wereld van pixels is niet alles wat het lijkt.
                      foto vanuit een andere trein dan?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Spooktrein +Update

                        Thanks; voor 2 redenen :
                        1. fotografisch : de nieuwe foto versterkt de bewondering voor uw eindresultaat en geeft een bijkomende dimensie aan de titel "spooktrein". Proficiat. Prachtig en de sfeer die je met je beeld wou opwekken was er inderdaad, gelet op de reacties.
                        2. ethisch : je stelt al de bezorgde BDers gerust dat er geen onverantwoord lid ronddwaalt. Voor mij was het een aangename verrassing dat er zoveel bezorgde reacties kwamen; we leven dus toch nog met elkaar en niet naast elkaar.
                        Als je nog zoiets samenstelt (en daar reken ik op), geef dan wat bijkomende info : sommigen onder ons bereiken de leeftijd dat je makkelijk iets aan je tikker krijgt ! (;>)
                        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Spooktrein +Update

                          Bedankt CMM!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Spooktrein +Update

                            Knap gedaan, iedereen op het verkeerde been gezet. Mooie foto ook, sfeer zit helemaal goed. Ik neem aan dat je aan al die reacties ook plezier beleefd hebt.
                            Maar, ook als je een 'leeg spoor' gaat fotograferen, in mistige omstandigheden.....zo'n trein is sneller bij je dan je zou denken. Ik veronderstel dat je dit genomen hebt vanop een overweg, zodat je aan de signalisatie kunt horen of er iets in aantocht is ? Een beetje toelichting in de richting van de 'alles-durvers' onder ons, is dan misschien toch wel wenselijk. Want zoiets proberen in open veld, zou inderdaad niet slim zijn....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Spooktrein +Update

                              Ook al kan het nog beter toch een geslaagd resultaat !
                              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                              Comment

                              Working...
                              X