Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed nieuws topic

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed nieuws topic

    Met deze wil ik graag een " Goed Nieuws Topic " opstarten aangezien tegenwoordig al de nieuwsmedia bol staan van slecht nieuws;
    moorden , overvallen , ziektes , ongevallen , belastingen ,gijzelingen , loonbeslag en nog veel andere

    Laat jullie dan maar eens positief gaan zonder beperkingen ; is je zus of je ma jarig en geven ze een drink; ga je in pensioen; heb je een nieuw fototoestel ; de kat heeft jongskes ; een leuke aankoop in 't verschiet of een frisse date in 't verschiet; laat alles hier maar los : op één voorwaarde:
    dat het positief nieuws is of nieuws dat een lach teweegbrengt.

    Zelf zie ik al uit naar de aankoop van een nieuwe PC , maar ditmaal weer een desk-top.

    Nog veel plezier en leuke groetjes

    Mauritsius

  • #2
    Re: Goed nieuws topic

    Goed idee man.
    Onze daslook komt weer massaal boven in de tuin. Mijn hardnekkige hoest die me na 6 maanden serieuze zorgen begon te baren is bijna over. De voorlaatste brouw van de zoon is weer superb en de dochter mag begin april haar grootste onderscheiding van Oxford gaan afhalen. Voor mij moet dat niet veel meer zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Goed nieuws topic

      Vandaag nog eens mijn wekelijks kilometerke gezwommen, met als resultaat dat mijn frozen schouder helemaal ontdooid is en blijft. Gouden tip van mijn kiné. (Heeft me wel 50 sessie gekost!)

      Comment


      • #4
        Re: Goed nieuws topic

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Vandaag nog eens mijn wekelijks kilometerke gezwommen, met als resultaat dat mijn frozen schouder helemaal ontdooid is en blijft. Gouden tip van mijn kiné. (Heeft me wel 50 sessie gekost!)
        Normaal met een frozen shoulder. Maar die verdwijnt ook vanzelf als je VEEL tijd hebt.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Goed nieuws topic

          Goed nieuws is dat de lente begonnen is, dat het goed weer was in het WE en dat we aftellen naar een verlengd WE aangevuld met wat extra dagen verlof.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Goed nieuws topic

            En dat de dagen nu weer langer zijn.... Kan na het werk nog eens naar zee met de honden zolang de grote vakantie niet begonnen is.
            https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

            Comment


            • #7
              Re: Goed nieuws topic

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Normaal met een frozen shoulder. Maar die verdwijnt ook vanzelf als je VEEL tijd hebt.
              En wat is veel tijd? Ik heb eerst een maand of 8 gesukkeld voor ik een injectie heb laten geven, en toen is het even helemaal mis gegaan. Schouder volledig vast met enorm veel pijn. Zelfs een week in het ziekenhuis aan de tramadol per iv gehangen, en daarna 50 sessies.

              Comment


              • #8
                Re: Goed nieuws topic

                Dan was er waarschijnlijk een zenuw geraakt tijdens de injectie? Gelukkig gaat het beter nu.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Goed nieuws topic

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  En wat is veel tijd? Ik heb eerst een maand of 8 gesukkeld voor ik een injectie heb laten geven, en toen is het even helemaal mis gegaan. Schouder volledig vast met enorm veel pijn. Zelfs een week in het ziekenhuis aan de tramadol per iv gehangen, en daarna 50 sessies.
                  Eén jaar, twee jaar... vandaar dat kine belangrijk is van zodra je dit opmerkt en dat je er geen 8 maand mee loopt. Maar als de arts dit niet aanraadt, dan kom je tot dergelijke tijden. Een FS die in een vroeg stadium wordt opgemerkt moet met de helft van de zittingen kunnen hersteld worden. De mutualiteit geeft je daarvoor recht op 60 zittingen op jaarbasis aan een gangbare terugbetaling, als je kinesitherapeut daarvoor een aanvraag doet aan de medisch adviseur. Bewijs dat het een aandoening is die je best niet verwaarloost.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed nieuws topic

                    Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                    Eén jaar, twee jaar... vandaar dat kine belangrijk is van zodra je dit opmerkt en dat je er geen 8 maand mee loopt. Maar als de arts dit niet aanraadt, dan kom je tot dergelijke tijden. Een FS die in een vroeg stadium wordt opgemerkt moet met de helft van de zittingen kunnen hersteld worden. De mutualiteit geeft je daarvoor recht op 60 zittingen op jaarbasis aan een gangbare terugbetaling, als je kinesitherapeut daarvoor een aanvraag doet aan de medisch adviseur. Bewijs dat het een aandoening is die je best niet verwaarloost.
                    [Off topic]. Off topic, maar misschien wel interessant. Komt vaak voor bij diabeten en dan is inspuiten met een cortizone-preparaat not done. Eveneens operatief losmaken wordt afgeraden. Ik heb ze aan beide schouders gehad op 2 jaar tijd. De kinesist geloofde zijn ogen niet na de intense en goede begeleiding. Nu, 4 jaar na de rechterschouder heb ik ongeveer 95% beweginsvrijheid terug, maar het blijft dagelijks (één uur) oefeningen doen.
                    Men zegt sat je slechts één maal per schouder een frozen kan hebben. Ze mogen me dat eens komen uitleggen ... Linkerschouder heeft het 3x gehad. EN er zijn leukere dingen dan dat.
                    [On topic]

                    De cactussen in de serre hebben gisteren even een mistige nevel gekregen. Eerste vlinders gespot en 75m drainage gestoken...
                    De opstelling macro-fotografie afgestoft en klaar gezet. WIe weet kan ik één of andere Haaspaas spotten ...
                    Groenteserre omgestoken, radijskes gezaaid, Rucola gezaaid en nu op zoek naar Mexicaanse Dille.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed nieuws topic

                      Gisterennamiddag aangekomen op luchthaven Alicante. Omdat we niet meer met de auto heen en weer rijden, een valies van 20kg ingecheckt bij Ryanair, buiten de trolley die we normaal als handbagage meenemen. Onze valies is niet op de transportband in Alicante gekomen. Beschrijving van de koffer opgegeven en bagageticket getoond op de dienst verloren bagage. Volgens hen was de kans op terugvinden 100%, maar ik had er weinig hoop op.
                      2 uur later kregen we al een SMS dat de koffer was teruggevonden. Zij stond nog in Zaventem.
                      Vanmiddag om 15h kreeg ik telefoon van de bagagedienst in Alicante. De chauffeur was met de koffer op komst.
                      Om 16h had ik onze koffer terug in handen. Er hing een label aan "RUSH EPEDITE BAGAGE".
                      En ..... alles zat er nog in.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Goed nieuws topic

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        Gisterennamiddag aangekomen op luchthaven Alicante. Omdat we niet meer met de auto heen en weer rijden, een valies van 20kg ingecheckt bij Ryanair, buiten de trolley die we normaal als handbagage meenemen. Onze valies is niet op de transportband in Alicante gekomen. Beschrijving van de koffer opgegeven en bagageticket getoond op de dienst verloren bagage. Volgens hen was de kans op terugvinden 100%, maar ik had er weinig hoop op.
                        2 uur later kregen we al een SMS dat de koffer was teruggevonden. Zij stond nog in Zaventem.
                        Vanmiddag om 15h kreeg ik telefoon van de bagagedienst in Alicante. De chauffeur was met de koffer op komst.
                        Om 16h had ik onze koffer terug in handen. Er hing een label aan "RUSH EPEDITE BAGAGE".
                        En ..... alles zat er nog in.
                        Heb dat al een 5-tal keer tegen gekomen met intercontinentale vluchten, telkens alles terug gehad.
                        De bagage zag er wat sjofel uit, maar soit.
                        Bij KLM (in Ecuador) kreeg ik indertijd zelfs een vergoeding van 70 US$ om aan eerste noden te voldoen.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed nieuws topic

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Gisterennamiddag aangekomen op luchthaven Alicante. Omdat we niet meer met de auto heen en weer rijden, een valies van 20kg ingecheckt bij Ryanair, buiten de trolley die we normaal als handbagage meenemen. Onze valies is niet op de transportband in Alicante gekomen. Beschrijving van de koffer opgegeven en bagageticket getoond op de dienst verloren bagage. Volgens hen was de kans op terugvinden 100%, maar ik had er weinig hoop op.
                          2 uur later kregen we al een SMS dat de koffer was teruggevonden. Zij stond nog in Zaventem.
                          Vanmiddag om 15h kreeg ik telefoon van de bagagedienst in Alicante. De chauffeur was met de koffer op komst.
                          Om 16h had ik onze koffer terug in handen. Er hing een label aan "RUSH EPEDITE BAGAGE".
                          En ..... alles zat er nog in.
                          Een goed nieuws van Ryanair, dat mag ook. Heb er één keer mee gevlogen en toch ook tevreden. Had wel de business seat genomen. Maar dat zal niet zoveel verschil maken zeker.
                          Recent deed ik eens een prijsvergelijking tussen Easy Jet en Brussels Airlines, gezien wij toch een 6-tal keer par jaar naar Nice vliegen. Wel.., als ik alles optel : bagage 23 kg (af en toe eens), seats kiezen, dan kwam ik duurder uit dan bij BA.
                          De lage kostmaatschappijen zijn blijkbaar goedkoper als je minder bagage meehebt of zelfs enkel handbagage.
                          Bij BA had mijn vrouw vorig jaar met haar trolley, die ze al jaren meedoet en meer dan binnen de afmetingen valt, problemen vóór het opstappen. een stewardess vond dat die te groot was en in de bagageruimte moest. Reden waarschijnlijk, het is een "extendable", dus met een rits om die wat te kunnen verdikken. Nog nooit hebben wij daar eigenlijk in al die jaren problemen mee gehad. Waarschijnlijk een Anabelleke die dacht zich te moeten bewijzen zeker.
                          Maar dat is toch wel het gevolg van hen die overdrijven en van alles meesleuren aan boord. Als ik zie dart sommigen met allerhande papier-en andere tassen met aangekocht gerief op de vlieghavens nog aan boord durven te komen? ja het kan dan niet anders dat men lastig wordt op de normaal toegelaten handbagage.
                          Last edited by enero; 27 maart 2018, 11:28.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Goed nieuws topic

                            Klopt, altijd volledig vergelijken.
                            Ryanair is goedkoop als je zonder bagage kan reizen en geen nood hebt om je plaats te kiezen.

                            In Duitsland is het nogal gebruikelijk om je handbagage net voor het instappen af te geven met een label "delivery at aircraft". Dan krijg je je koffertje nog terug op de tarmac. Waarom ze dat elders niet doen begrijp ik niet goed. Is gewoon ideaal, geen koffer onder je voeten op volgeboekte vluchten, en je moet niet aan de bagageband wachten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Goed nieuws topic

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                              Klopt, altijd volledig vergelijken.
                              Ryanair is goedkoop als je zonder bagage kan reizen en geen nood hebt om je plaats te kiezen.

                              In Duitsland is het nogal gebruikelijk om je handbagage net voor het instappen af te geven met een label "delivery at aircraft". Dan krijg je je koffertje nog terug op de tarmac. Waarom ze dat elders niet doen begrijp ik niet goed. Is gewoon ideaal, geen koffer onder je voeten op volgeboekte vluchten, en je moet niet aan de bagageband wachten.
                              Ja dat koffertje afgeven en het nadien op de tarmac nog terugkrijgen is een zeer goed alternatief. Nu.., toen dit voorviel bij mijn vrouw moesten wij ook te voet op de tarmac gaan tot aan het vliegtuig en het daar afzetten. Ik heb ondertussen maar de aan de bagage gekleefde label verwijderd en wij zijn dan toch op het vliegtuig gestapt met trolley dus. Wij waren ervan overtuigd dat dit niet correct was. Geen probleem mee gehad op het vliegtuig.
                              Maar ik heb toch de indruk dat het vliegvervoer meer en meer op beesten vervoer begint te lijken. Toen wij de laatste keer van Nice terugkwamen waren er blijkbaar meer passagiers dan dit normaal het geval was. Viegveld was even gesloten geweest wegens slecht weer en tal van reizigers die nog een vlucht te Brussel als tussenstop konden nemen om toch nog op hun bestemming te geraken. En opnieuw moesten wij onze handbagage afgeven. Het voordeel van handbagage om ook niet te moeten wachten op de bestemming is hierdoor dus totaal verdwenen. Ondertussen heb ik ook al geleerd te zorgen dat wij bij de eersten op het vliegtuig zitten als wij enkel maar handbagage bijhebben. Wij leren nog steeds bij... Vroeger vroeg ik mij wel eens af waarom steeds die oudjes zich haasten om op het vliegtuig te zitten gezien er plaats genoeg is. Nu weet ik ook wel beter... dit wil niet zeggen dat ik daarvoor anderen ga wegdrummen, wat ook al veel gebeurd. Mensen denken steeds dat ze er niet zullen geraken...
                              Last edited by enero; 27 maart 2018, 10:42.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X