Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

grote pech

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • grote pech

    hierbij wil ik eigenlijk mededelen dat mijn nieuwe camera defect is..gevallen in een accident. total loss...we gaan proberen het op de verzekering te kunnen verhalen. mocht dit niet lukken waar ik vanuit ga dan ga ik met de tijd een spiegelreflex Canon kopen gelijk met de extreme macro lens mp e65 lens. (en andere lens). dus bij dezen over en uit!

  • #2
    Re: grote pech


    Wat kunnen we hierop zeggen? Kan altijd gebeuren is een te magere troost. Zelf iets dergelijks meegemaakt, misschien, maar dat was een geval van een onverwachte regenbui op de camera van m'n vrouw. De schade is pas later aan het licht gekomen...
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: grote pech

      Misschien aan een vriend met familiale verzekering vragen om te interveniëren?
      Last edited by evelynvancky; 25 maart 2018, 10:19.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: grote pech

        Ik beschaamd hier te moeten lezen hoe en wat je moet doen om verzekeringen (lees mensen, wij, iedereen) te bedotten. Familiale verzekering wordt betaald door alle aangeslotenen. Als je zelf oorzaak bent van een ongeluk moet je niet proberen de last op een ander te schuiven.
        mijn ged8
        Sorry

        Als je duur materiaal kan kopen kan je ook uit kijken naar een werkingsverzekering daarvoor.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: grote pech

          ja en neen ...is wat van te zeggen idd. ik moet eerlijk zeggen we betalen genoeg aan verzekeringen en doen. heb ook al ergere dingen meegemaakt..met verzekeringen. onschuld aangetoond maar neen verzekering betaalde mooi niet. ik ben zeker geen heilige hoor. heb ook dingen moeten doen in het verleden (of die keuze gemaakt laat ik het zo zeggen) om kosten terug te vorderen. ga ook de discussie niet aan goed of slecht. moet ieder voor zichzelf bekijken.

          neen helaas is het een ongeluk geweest. gelukkig gaat het niet om zo'n groot bedrag als waarschijnlijk vele beginnende fotografen investeren. 700 euro. natuurlijk altijd nog hoop geld! maar als ik lees en hoor hoeveel mensen wel niet besteden aan hun hobby of werk. in den duizenden euro's??

          ja tis klote dat wel. was gestart met een fotografie opleiding zeg maar online..hopelijk toch snel terug een nieuwe kopen. maar dan ga ik toch voor een dslr canon en de extreme macro lens. dat is gewoon wat ik mezelf wil aanleren en gaan doen. (ook andere facetten maar vooral dit).

          tis op mijn werk gekomen helaas. neen ben niet verzekerd ervoor maar ze zijn aan het bekijken naar opties voor mijn.

          heeft velen van uwe fotografen wel eens een ongeluk meegemaakt? ging het om veel geld? verzekering kwestie of helaas ook niet?

          Comment


          • #6
            Re: grote pech

            Dat op uw familiale steken is illegaal. Punt. Vergeet dat plan, het is bovendien stevig oneerlijk. Daarenboven, er is altijd een franchise van ca 250€, en een camera verliest héél snel waarde.

            Zoek U gewoon een tweedehandse. Voor een opleiding is een model van een jaar of 3 geleden zeker goed genoeg.
            Ik heb ca 2 jaar geleden een Sony A77 van 5 jaar oud gescoord voor 350€ in perfecte staat. Beestje had nog geen 1000 kliks.

            Comment


            • #7
              Re: grote pech

              thanx maar mijn partner heeft niet eens een familiale genomen hahah. dus sowieso als ik al wilde, kunnen we het niet verhalen op een verzekering. maar goe..daar ben ik al overheen. neen koop een nieuwe camera maar weet nog niet welke canon. wil wel 2 jr fabrieksgarantie. eerst dacht ik ook een 2dehandse te kopen maar ik ben daar niet zo van ..koop liever nieuwe producten.
              tis alleen spijtig van de camera..nu moet ik veel geld terug investeren in een andere. althans dat was toch mijn insteek om een '2de camera' te gaan kopen omdat ik met deze geen macro fotografie (lees extreem macro) kan gaan schieten. en ik weet dat ik toch naar die richting op wil gaan met de tijd.

              illegaal of niet mensen moeten dat zelf weten wat ze doen he. maakt mijn weinig uit! verzekeringen verdienen genoeg geld haha. en wie heeft nooit iets gedaan in zn haar leven wat niet mag!

              Comment


              • #8
                Re: grote pech

                Ik ben ook geen fan van geknoei met verzekeringen. Aan de andere kant, verzekeringen ....
                Dit verhaal is wat OffT maar ik wil het toch even kwijt. Een jaar of 10 geleden heeft mijn zoon een zwaar accident met mijn Audi 100, wagen was perte totale. Wagen was 20 jaar maar in perfecte staat, geen roest, schadevrij enz.
                Vervolgens komt de expert want Nils kwam van rechts en was in zijn recht. Waarde NUL €
                Ik heb eerst geprobeerd met een -in mijn ogen toch- logische redenering : ik betaal verzekering om mensen die mobiel waren en die dat door mijn schuld niet meer zijn terug in staat te stellen om mobiel te zijn. Als de verzekering iedere auto meteen perte totale laat verklaren is het niet moeilijk om snel rijk te worden.
                Dus OK : als je vindt dat dit soort wagens in die staat niks meer waard is, bezorg me er dan een vergelijkbare in dezelfde staat. Had hij geen oren naar, ik moest er zelf maar ene zoeken en vinden voor die prijs, wat een onmogelijke zaak was. Jamaar hé, waarom betaalde de tegenpartij dan verzekering zeg ????
                Ik heb toen maar eens gevraagd hoe ze dat doen met een Rolls van 50 jaar oud, ook perte totale verklaren misschien ? Waarop hij begon kwaad te worden (en ik nog meer).

                Tenslotte heb ik gezegd dat ik de zaak zou doorspelen naar Test Aankoop en naar Budgest en recht voor juridisch advies, dus dat ik het daar niet bij liet (ik heb die wagen al die jaren verzorgd volgens de regels van de kunst zeg) en weet je wat ? Opeens was hij 1700€ waard.
                Dat is -per uur- het hoogste bedrag dat ik ooit heb verdiend, het telefoontje duurde 10 minuten.

                Over bedrog gesproken, DAT vind ik ook bedrog. Sindsdien heb ik een hekel aan "experts" en nog meer aan verzekeringen.
                Volgens mij speculeren ze gewoon op het feit dat de meesten het blauw-blauw laten omwille van de extra miserie.
                Last edited by opapol; 26 maart 2018, 10:43.

                Comment


                • #9
                  Re: grote pech

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Ik ben ook geen fan van geknoei met verzekeringen. Aan de andere kant, verzekeringen ....
                  Dit verhaal is wat OffT maar ik wil het toch even kwijt. Een jaar of 10 geleden heeft mijn zoon een zwaar accident met mijn Audi 100, wagen was perte totale. Wagen was 20 jaar maar in perfecte staat, geen roest, schadevrij enz.
                  Vervolgens komt de expert want Nils kwam van rechts en was in zijn recht. Waarde NUL €
                  Ik heb eerst geprobeerd met een -in mijn ogen toch- logische redenering : ik betaal verzekering om mensen die mobiel waren en die dat door mijn schuld niet meer zijn terug in staat te stellen om mobiel te zijn. Als de verzekering iedere auto meteen perte totale laat verklaren is het niet moeilijk om snel rijk te worden.
                  Dus OK : als je vindt dat dit soort wagens in die staat niks meer waard is, bezorg me er dan een vergelijkbare in dezelfde staat. Had hij geen oren naar, ik moest er zelf maar ene zoeken en vinden voor die prijs, wat een onmogelijke zaak was. Jamaar hé, waarom betaalde de tegenpartij dan verzekering zeg ????
                  Ik heb toen maar eens gevraagd hoe ze dat doen met een Rolls van 50 jaar oud, ook perte totale verklaren misschien ? Waarop hij begon kwaad te worden (en ik nog meer).

                  Tenslotte heb ik gezegd dat ik de zaak zou doorspelen naar Test Aankoop en naar Budgest en recht voor juridisch advies, dus dat ik het daar niet bij liet (ik heb die wagen al die jaren verzorgd volgens de regels van de kunst zeg) en weet je wat ? Opeens was hij 1700€ waard.
                  Dat is -per uur- het hoogste bedrag dat ik ooit heb verdiend, het telefoontje duurde 10 minuten.

                  Over bedrog gesproken, DAT vind ik ook bedrog. Sindsdien heb ik een hekel aan "experts" en nog meer aan verzekeringen.
                  Volgens mij speculeren ze gewoon op het feit dat de meesten het blauw-blauw laten omwille van de extra miserie.
                  Heb ook al dergelijke verhalen gehoord, en tegenwoordig krijg je uw geld indien herstelling niet meer betaald maar regelt de verzekering dit met de garagist....
                  Dus die verdienen hraag aan elkaar en de consument betaald en betaald en.....

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  Last edited by bulke41; 26 maart 2018, 11:43.
                  portfolio en workshops:
                  https://www.bennybulke.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: grote pech

                    Als er zoveel gefoefeld wordt,moet je ook niet versteld staan dat de verzekeringen hun premies optrekken.
                    Zo dom zijn die nu ook niet,en het zijn geen liefdadigheidinstelingen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: grote pech

                      Oorspronkelijk geplaatst door KhunS Bekijk bericht
                      thanx maar mijn partner heeft niet eens een familiale genomen hahah. dus sowieso als ik al wilde, kunnen we het niet verhalen op een verzekering. maar goe..daar ben ik al overheen. neen koop een nieuwe camera maar weet nog niet welke canon. wil wel 2 jr fabrieksgarantie. eerst dacht ik ook een 2dehandse te kopen maar ik ben daar niet zo van ..koop liever nieuwe producten.
                      tis alleen spijtig van de camera..nu moet ik veel geld terug investeren in een andere. althans dat was toch mijn insteek om een '2de camera' te gaan kopen omdat ik met deze geen macro fotografie (lees extreem macro) kan gaan schieten. en ik weet dat ik toch naar die richting op wil gaan met de tijd.

                      illegaal of niet mensen moeten dat zelf weten wat ze doen he. maakt mijn weinig uit! verzekeringen verdienen genoeg geld haha. en wie heeft nooit iets gedaan in zn haar leven wat niet mag!
                      Uw eigen familiale verzekering gaat dat nooit betalen, die dient om schade te betalen die jij ongewild elders veroorzaakt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: grote pech

                        idd..helemaal gelijk.

                        dat het off topic gaat..excuseer mods. maar het mooie van een forum is dat verschillende mensen uit de maatschappij zijn/ haar mening reactie bespreekbaar kunnen maken. altijd interessant om te kijken hoe anderen denken over een onderwerp.

                        in uw recht staan is totaal anders dan recht krijgen!! zie het maar al te vaak.

                        ik vroeg mijn eigenlijk ook af of er nog meer mensen zijn geweest met pech? nog grotere schade die niet verhaald kon worden.

                        om het leed te verzachten heb ik vanmiddag maar een nieuwe televisie gekocht met mijn partner a 1600 euro lol

                        camera komt wel binnenkort weer. alleen nog bedenken welke ik ga kopen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: grote pech

                          Als je van plan bent om te sjoemelen (met eender wat), dan is het niet zo slim om dat in het openbaar te vermelden (iedereen kan hier op het forum komen, ook mensen die beroepshalve met verzekeringen te maken hebben).

                          Ik vind ook wel dat ik (te) veel betaal aan allerhande verzekeringen, maar ik heb er nog nooit van geprofiteerd...

                          Je kan fotomateriaal ook verzekeren, daarover zijn er hier al verschillende discussies geweest.
                          Als er dan iets mee fout loopt, dan kan je beroep doen op die verzekering als aan alle voorwaarden voldaan is.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: grote pech

                            Grootste pech hier was hagelschade op onze 5 jaar oude auto.
                            Door vergetelheid was die nog omniuim verzekerd. De omnium heeft ons dan ca 3000€ uitbetaald omdat de auto economisch perte totale verklaard werd.
                            De geschatte waarde van de auto voor de schade was ca 5000€. We hebben dan beslist een nieuwe te kopen, en kregen nog 4500€ voor het zogezegde wrak. De overnemer rekende slechts met 500€ waardedaling.

                            Met terugname en het verzekeringsgeld hadden we voor een goede 11.000€ een nieuwe auto die een pak beter is dan de vorige.

                            Comment


                            • #15
                              Re: grote pech

                              Ai ja erg spijtig dat het gebeurd. MAAR men koopt een toestel voor aardig wat geld, geen probleem maar een verzekering erbij nemen voor een beetje euro's is dan teveel. Juist zelfde als diegene die een ferarie koopt maar er geen omnium bijneemt. Dan maar proberen de schuld door te schuiven oei erg de rest zal wel bij betalen zeker. Ikzelf kocht een Nikon D850 maar heb er bij Express en verzekering bij genomen waar ongevallen zijn inbegrepen kostprijs verzekering 74 euro dus dan is de keuze snel gemaakt zeker

                              Comment

                              Working...
                              X