Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikkor 18-200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikkor 18-200

    Hallo

    Ik heb een Nikon d3300 met een 18-105 lens.
    Soms zou ik wat meer bereik willen, en denk eraan om de Nikkor 18-200 te kopen. Denken jullie dat dit een meerwaarde biedt tegenover de 18-105 die ik al heb?
    Of hebben jullie andere tips?

    Ik werk in een leefgroep met personen met een beperking & neem graag foto's op het werk. Dit zijn close-ups, overzichtsfoto's, groepsfoto's... ik zoek dus een all round lens die ik overal wat voor kan gebruiken.
    Ik ben een enorme twijfelaar, ik lees wel reviews maar het blijft moeilijk om met mijn kennis een goeie keuze te maken.

  • #2
    Re: Nikkor 18-200

    Volgens mij was deze Nikkor best ok voor huis tuin en keuken fotografie bij goed licht. Maar er zijn uiteraard lenzen (24-70/70-200 F2.8 VR) die het pak beter doen, maar dan is de prijs ook wel wat hoger.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Nikkor 18-200

      Ik heb er zo ene liggen die weg mag, wel de versie VRI. In nieuwstaat, ik schat een 2000-tal foto's, niet meer.

      Over de lens zelf : weinig op aan te merken en breed inzetbaar, mijn schoonbroer heeft er ook één en hij is er best tevreden over.
      In de lange brandpunten begint ze duidelijk soft te worden.

      Met de komst van high-end lenzen van Nikon (de holy trinity) is ze gewoon in de vergetelheid geraakt en nu ik toch al een hele tijd op FX werk kan ik er niet veel meer mee doen

      Comment


      • #4
        Re: Nikkor 18-200

        Ik zou ook eens kijken naar de Tamron 18-400.
        PS geen reviews lezen, maar alleen de conclusies en dan veel echte pro's: ja, veel echte con's: nee.
        Wat is een nep con: scherpstelring is smal: die gebruik je toch niet, echte: zoomring is smal.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment

        Working...
        X