Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kaal worden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kaal worden

    Bon, een vervelend probleem – ik wordt kaal. Niet lachen, ik kan er niet om lachen. Ik rijdt met een smart roadster, die kleine 2-zits sportwagen van smart, maar ik ga mijn dak niet meer durven opendoen. Ik draag nu een haarstukje, en ik ben bang dat te verliezen. Zeg ook niet, leef verder zonder, dat gaat gewoon niet. Ik wordt kaal in het midden van mijn hoofd, op de kruin.
    Dus, geen commentaar alsjeblieft, ik vraag om oplossingen. Wie heeft er een goede tip?

  • #2
    Kaal worden

    Wat is een goede tip?
    Een kennis heeft net hetzelfde probleem en die scheert nu alles af (van zijn hoofd).
    Maar dat is een keuze dat ieder voor zich maakt.
    Anders een muts of zo dragen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Kaal worden

      ik weet niet hoe oud je bent en kan best begrijpen dat je kaal worden pijnlijk vindt. Zelf ben ik al sinds mijn twintigste zo goed als kaal en heb er nooit een probleem van gemaakt. Een praktische oplossing voor uw probleem ga je moeten zoeken samen met de ontwerper van je haarstukje maar volgens mij is de beste oplossing je gewoon neerleggen bij de feiten.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: Kaal worden

        Oorspronkelijk geplaatst door Jamezzz Bekijk bericht
        Bon, een vervelend probleem – ik wordt kaal. Niet lachen, ik kan er niet om lachen. Ik rijdt met een smart roadster, die kleine 2-zits sportwagen van smart, maar ik ga mijn dak niet meer durven opendoen. Ik draag nu een haarstukje, en ik ben bang dat te verliezen. Zeg ook niet, leef verder zonder, dat gaat gewoon niet. Ik wordt kaal in het midden van mijn hoofd, op de kruin.
        Dus, geen commentaar alsjeblieft, ik vraag om oplossingen. Wie heeft er een goede tip?
        This:

        YMMV
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment


        • #5
          Re: Kaal worden

          Een drietal jaar geleden zag ik een filmpje van mij zelf en zag dat mijn kruin erdoor begon te zitten.Shock,maar ouder worden is nu eenmaal zo.
          Ik rij ook met een cabrio,maar heb wat minder last waarschijnlijk omdat ik relatief weinig turbulenties heb.(Althans tot 90 km/h,daarboven doenbaar maar toegenomen windruis door de snelheid.Kan rustig 120 rijden,maar die ruis neemt dan ook snel toe.)
          Tegen de zon zet ik altijd een petje op.Met het logo van mijn merk.
          Anderzijds zet ik mijn zetel zo laag mogelijk ,om de turbulenties te verminderen.Altijd windscherm.
          En zo'n petje helpt ook voor een beter zicht.Zonder dak heb ik minder bescherming tegen invallend licht.Met de klep van mijn petje,heb ik dus een pseudodak,dat de zon weert uit mijn ogen.
          Op autostrades rij ik nooit open.Teveel windgeruis, maar aanvaardbare turbulentie.(120-130 km/h)
          Kijk op autostrades ook altijd naar open cabrio's en zie daar veel coiffures wapperen,die dan op de rechter strook tegen 70-80 rijden.
          Eén en ander zal ook wel afhangen van het soort wagen.
          Maar open zet ik altijd mijn petje op.Voor de lichtinval,en de soms brandende zon op mijn kruin.
          NB:Ik draag geen haarstukje,en die kale kruin stoort mij eigenlijk totaal niet.
          Last edited by demuro; 21 maart 2018, 13:51. Reden: aanvulling

          Comment


          • #6
            Re: Kaal worden

            De technische kant voor het oplossen van je probleem, heeft demuro al gegeven : draag een petje.

            Als tip zeg ik : raadpleeg een psycholoog. Jouw problemen zitten veel dieper dan enkel het ongemak tijdens het rijden met een cabrio.

            ALS JE GEEN COMMENTAAR WIL, DAN MAG JE NU NIET MEER VERDER LEZEN !







            Weet dat een man met een (al dan niet slecht zittend) haarstukje altijd het voorwerp van spot is, achter zijn rug wordt uitgelachen, en beschouwd wordt als een persoon met minderwaardigheidscomplexen.

            Dat je niet verder zou kunnen zonder haarstukje is slap gejank. Er zijn maar weinig echte redenen om je terecht ongerust te maken over je kale kruin.
            1) Je bent een vrouw en je denkt dat je partner je niet meer aantrekkelijk vindt als hij 's morgens naast je wakker wordt.
            2) Je bent verkoper van haargroeimiddelen. Een kale kruin betekent in dat geval slechte publiciteit voor je producten.

            Denk er ook aan dat een volledig kale kop een viriliteitssymbool is. Dat is begonnen bij de Oude Egyptenaren en de Romeinen waar de krijgers zich kaal schoren vooraleer ze ten strijde trokken. Vele vrouwen vinden een kale kop zelfs aantrekkelijk (in sommige milieus vinden de mannen dat ook leuk). Een volledig kale kop zal voor jou nog niet voor morgen zijn, maar een tondeuse op 6 mm instelling is al een goed begin om het contrast tussen de kale kruin en de rest te verminderen.

            Ik ben misschien te hard geweest tegenover 2 familieleden en een collega, op ongeveer de dezelfde wijze waarop ik deze posting schrijf. Ze droegen allen reeds meer dan 10 of 20 jaar een haarstukje. Uiteindelijk hebben ze de grote stap gezet en hun haarstukje achterwege gelaten. Daarop volgde oprechte waardering van familie en collega's voor de betoonde moed en het nieuwe uitstralen van zelfvertrouwen. Alle 3 hadden spijt dat ze ooit met een haarstukje begonnen waren, en dat ze de grote stap niet eerder hadden gezet.

            Komaan James, hoofd omhoog en ga ervoor. Laat je niet kennen. Je moet relativeren. Er zijn dingen die 100.000 keer erger zijn dan jouw kaal plekje. Denk maar eens aan wat mensen moeten meemaken die hun haar verliezen door chemoteraphie. Die zouden maar al te graag hun haar inruilen voor een goede gezondheid, zelfs wanneer ze geen haarstukje mochten dragen.

            p.s. : de rekening volgt, want je hoeft na het lezen van deze posting niet meer naar een psycholoog. (Maar misschien wél naar een psychiater)
            Het verschil tussen een psycholoog en een psychiater, is dat de laatste medicatie mag voorschrijven en 3 keer meer kost. Sorry hiervoor, je was gewaarschuwd.
            Last edited by notex; 21 maart 2018, 16:01. Reden: verbetering naamsverwisseling enero-demuro

            Comment


            • #7
              Re: Kaal worden

              Ben ook al jaren kalend en vond dat eigenlijk ook wel ambetant.
              Vorig jaar eindelijk afgeschoren op 4mm.
              Zalig! Had ik jaren eerder moeten doen.
              Groetjes,
              Dominic

              Comment


              • #8
                Re: Kaal worden

                Oorspronkelijk geplaatst door zibro Bekijk bericht
                Ben ook al jaren kalend en vond dat eigenlijk ook wel ambetant.
                Vorig jaar eindelijk afgeschoren op 4mm.
                Zalig! Had ik jaren eerder moeten doen.
                Haha, nog ene met karakter

                Vanaf dat de kale plek op mijn kruin ongeveer 8cm diameter was, ook alles afgeschoren tot 4mm. Nooit problemen mee gehad.
                Wat me nog rest na 20 jaar wordt in de winter nog steeds afgeschoren tot 4mm.
                Gisteren gereduceerd tot 2mm voor het zomerverlof in Spanje dat zondag begint. Echtgenote had de tondeuse "per ongeluk" op 2mm gezet, en ik zat niet voor een spiegel. Normaal is die 2mm pas vanaf mei. Voelde wel fris aan in de wind.

                Comment


                • #9
                  Re: Kaal worden

                  Ge kunt natuurlijk ook zo door het leven (leve de 70's)
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kaal worden

                    ...ook een mogelijkheid....https://www.youtube.com/watch?v=1ORIyvdemQU....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kaal worden

                      Eerst en vooral, je bent niet de enige, en het is een normaal proces.

                      Ten tweede, alles is beter dan een toupet.
                      Een toupet is echt zo passé en in mijn ogen vele malen lelijker dan een charmante kale knikker.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kaal worden

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        De technische kant voor het oplossen van je probleem, heeft enero al gegeven : draag een petje.
                        Die heeft nog niet gereageerd.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kaal worden

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Die heeft nog niet gereageerd.
                          Bedankt, zeer opmerkzaam : Ondertussen naam veranderd. Komt ervan als er 2 autoliefhebbers zijn waarvan de forumnaam op ro eindigt.
                          Sorry, ik bedoelde demuro. Ik dacht al dat enero een cabrio van zijn M2 had laten maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kaal worden

                            Draag een mooie hoed.
                            Btw wel apart dat dit je openingsbericht is op een fotografie forum.
                            Waar een wil is, is een weg
                            ---------------------------------

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kaal worden

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Die heeft nog niet gereageerd.
                              Een Belgische Spanjaard hé. Het ene is natuurljk Spaans en van met andere is met wat verbeelding ook Spaans.
                              enero = januari
                              muro = muur -> de muro a muro = kamerbreed Zo kom je er wel...
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X