Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotopic.net

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotopic.net

    Hallo,

    Ik merk dat hier veel mensen bij Fotopic.net zitten.
    Ik las net de voorwaarden :
    Klopt dat echt 250Mb gratis ?

    Vinden jullie de site eenvoudig in gebruik, qua uploaden e.d ? Is de uploadsnelheid redelijk ?

    Alvast bedankt voor de antwoorden.

    Grts,
    Roortje

  • #2
    Re: Fotopic.net

    Inderdaad, 250 Mb gratis, voor zover het woord gratis, gratis betekent en dat het geldt. Reeds 3x meegemaakt dat plots een gratis foto-server betalend werd.
    Nu, ik vind het goed, maar soms wel eigenzinning. ZO kan je niet in één keer alle gegeven commentaren opvragen over alle geplaatste foto's.
    Snelheid ? Ik heb daar goede ervaringen mee. ACEFTP3 ging bliksemsnel voor uploading.
    Negatieve punten, evenveel als positieve, nu van een gratis dienst kan je dan ook niet echt negatieve opgeven. Je neemt het zoals het is. In ieder geval ben ik blij, heel blij en blijf ik er foto's pushen.
    Spijtig dat je maar één gallerij van 250 Mb per email-adres kan aanmaken.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Fotopic.net

      Bedankt Wim

      Heb net even een kijkje genomen op jouw site :
      Heb vooral genoten van de cactussen.
      Ook de soberheid van de gallerij over Breendonk deed me wat.

      Grts,
      Roortje

      Comment


      • #4
        Re: Fotopic.net

        Ben ook aangesloten !
        Mij stoort slechts 1 ding.
        Dat het linken van foto's gelimiteerd is per dag !

        Yvan
        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

        Comment


        • #5
          Re: Fotopic.net

          @yvannovich

          Leg eens nader uit ? Hier heb ik nog nimmer een probleem mee gehad. Reeds verschillende links per dag .... gedaan.

          Soms krijg inderdaad een waarschuwing dat het één en ander niet kan, maar, als je dan goed de bijhorende info leest (waartoe dient info anders) dan krijg je de oplossing aangeboden.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: Fotopic.net

            Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
            Spijtig dat je maar één gallerij van 250 Mb per email-adres kan aanmaken.
            één galerij? Ik heb er nochtans verschillende op dat ene adres... De optie "build a new gallery" misschien es uittesten?

            Mij stoorde het vooral dat je geen hierarchie kan steken. Ik bedoel een boomstructuur van collections onder collections. Maar eigenlijk zou je dat zelf zonder al te veel problemen kunnen bouwen... Verschillende gallerijen, en dan maar zelf je boomstructuur aanmaken met de mogelijkheden die je hebt om HTML te schrijven bovenaan je intro pagina of onderaan je intro pagina... Zou niet veel werk zijn.

            Eigenlijk vind ik fotopic behoorlijk goed. Voor een gratis dienst vind ik dat de mogelijkheden toch al behoorlijk uitgebreid zijn. Je kan natuurlijk niet alles verwachten...

            misschien één van mijn gallerijtjes es displayen?

            Greets, MVanker

            Comment


            • #7
              Re: Fotopic.net

              Sorry, ik bedoelde dat je slechts max 250 Mb per email-adres kan maken.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: Fotopic.net

                Euhh... ik heb 500mb kunnen lospeuteren...

                Comment


                • #9
                  Re: Fotopic.net

                  Ja Teddy, ik weet het. Nu kan het niet meer, je moet bijbetalen per, dacht ik, 50 Gb.
                  Als het toch nog anders kan, graag de info. Op hun site is het echter niet te tracen.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotopic.net

                    Oorspronkelijk geplaatst door wimvan
                    @yvannovich

                    Leg eens nader uit ? Hier heb ik nog nimmer een probleem mee gehad. Reeds verschillende links per dag .... gedaan.

                    Soms krijg inderdaad een waarschuwing dat het één en ander niet kan, maar, als je dan goed de bijhorende info leest (waartoe dient info anders) dan krijg je de oplossing aangeboden.
                    Heb het nog niet zo dikwijls gebruikt, doch krijg meestal een waarschuwing, en dan verschijnt op de plaats waar m'n foto's zouden moeten staan op BD, het logo van fotopic.
                    Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotopic.net

                      Yep, ik snap hem:

                      Je moet eens kijken naar de URL
                      Normaal moet hij van het type: http://Images.fotopic.net/ .... zijn.
                      Soms gebeurt het dat ipv Images er Image3, ... staat. Het volstaat om en zij spreken daar trouwens over, je spreekt een server aan met het servernr en dat mag niet, om het deel voor .fotopic.net te vervangen door Images en de problemen zullen opgelost zijn.
                      Dus, zorg er steeds voor dat het deel vooraan bestaat uit http://Images.fotopic.net
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotopic.net

                        Ik gebruik fotopic om mijn albums weg te zetten, maar om de foto's te linken gebruik ik tegenwoordig www.imageshack.us , daar wordt het origineel niet nog eens geresized (bij fotopic doen ze dat wel ), en daardoor kan je hier een scherpere foto laten zien dan wanneer ze vanuit fotopic gelinkt is. En ik denk niet dat ze daar een limiet hebben voor het aantal gelinkte foto's.

                        Bij fotopic moet ik geregeld foto's weghalen omdat die limiet van 250Mb te klein is (ik zit altijd op 95-99%), maar aan de hand van de wekelijkse statistieken weet ik welke albums het minst bekeken worden, en die verdwijnen dan het eerst.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotopic.net

                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                          Ik gebruik fotopic om mijn albums weg te zetten, maar om de foto's te linken gebruik ik tegenwoordig www.imageshack.us , daar wordt het origineel niet nog eens geresized (bij fotopic doen ze dat wel ), en daardoor kan je hier een scherpere foto laten zien dan wanneer ze vanuit fotopic gelinkt is. En ik denk niet dat ze daar een limiet hebben voor het aantal gelinkte foto's.

                          Bij fotopic moet ik geregeld foto's weghalen omdat die limiet van 250Mb te klein is (ik zit altijd op 95-99%), maar aan de hand van de wekelijkse statistieken weet ik welke albums het minst bekeken worden, en die verdwijnen dan het eerst.

                          Maar Imageshack is niet gratis of zie ik dat verkeerd
                          Groetjes Vicky

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotopic.net

                            Op imageshack is het mogelijk om een foto weg te zetten om te linken. Daarbij moet er niets ingevuld worden. Je moet gewoon de foto naar imageshack uploaden (volg gewoon de aanwijzingen op www.imageshack.us )en je krijgt een link, die bruikbaar is om de foto in een forum te laten zien.

                            Een album aanmaken zal daar ook niet gratis zijn.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotopic.net

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
                              Op imageshack is het mogelijk om een foto weg te zetten om te linken. Daarbij moet er niets ingevuld worden. Je moet gewoon de foto naar imageshack uploaden (volg gewoon de aanwijzingen op www.imageshack.us )en je krijgt een link, die bruikbaar is om de foto in een forum te laten zien.

                              Een album aanmaken zal daar ook niet gratis zijn.
                              Bedankt Black Bandit Mijn albums zet ik nog altijd op Fotopic maar de foto's die ik op het forum wil laten zien zet ik op pixelfisch maar dat kan niet meer na 5 oktober dus verhuis ik naar imageshack
                              Groetjes Vicky

                              Comment

                              Working...
                              X