Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waterdichte zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waterdichte zonnepanelen

    Weet iemand of er waterdichte zonnepanelen bestaan?
    Ik zal me eerst even verduidelijken.
    Soms worden zonnepanelen bovenop mooie (dure) pannen gelegd.
    Die stap zou ik willen overslaan en de panelen direct gebruiken als dakbedekking en de afmetingen van het gebouw afstemmen op die van de panelen.
    Eventueel kan ik een folie onder de panelen aanbrengen.
    Ik zou dan ook bijpassende nokdelen en zijstukken nodig hebben.

  • #2
    Re: Waterdichte zonnepanelen

    Natuurlijk, die bestaan al enkele jaren.
    De nieuwe trend bij nieuwbouw, is dat de zonnepanelen worden geplaatst in plaats van een pannendak.

    Zonnepanelen dakplaten verdien je op termijn terug. Ontdek de voordelen, nadelen en kosten van zonnepanelen dakplaten!

    Comment


    • #3
      Re: Waterdichte zonnepanelen

      Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      De nieuwe trend bij nieuwbouw, is dat de zonnepanelen worden geplaatst in plaats van een pannendak.
      Dat is toch al een ganse vooruitgang, in de hoop dat die dan wel nog op iets trekken. De huidige zonnepanelen zijn voor velen een smet op het dak. Het plaatsen van dure pannen zoals tegelpannen heeft in de toekomst dus geen zin meer. Een van de redenen waarom wij "nog steeds" niet zijn overgestapt naar zonnepanelen. Een dak dat in bepaalde gevallen een bijzonder belangrijk deel uitmaakt van het esthetisch geheel van de woning wordt nogal eens totaal verknoeid door het plaatsen van die afschuwelijke panelen. Onze mening dus...
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Waterdichte zonnepanelen

        Bedankt Notex

        Comment


        • #5
          Re: Waterdichte zonnepanelen

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Dat is toch al een ganse vooruitgang, in de hoop dat die dan wel nog op iets trekken. De huidige zonnepanelen zijn voor velen een smet op het dak. Het plaatsen van dure pannen zoals tegelpannen heeft in de toekomst dus geen zin meer. Een van de redenen waarom wij "nog steeds" niet zijn overgestapt naar zonnepanelen. Een dak dat in bepaalde gevallen een bijzonder belangrijk deel uitmaakt van het esthetisch geheel van de woning wordt nogal eens totaal verknoeid door het plaatsen van die afschuwelijke panelen. Onze mening dus...
          Dat mag zeker eens gezegd worden Pol.
          Zeker als er veluxen in zitten is het visueel een complete ramp.

          Comment


          • #6
            Re: Waterdichte zonnepanelen

            Eternit heeft zo van die zonnepanelen. https://www.eternit.be/nl-be/dak/zonnepanelen-solesia

            Ze zouden iets minder rendement geven dan klassieke zonnepanelen omdat ze hun warmte niet goed weg krijgen. Een andere optie is gewone zonnepanelen en daronder een epdm dak bekleding.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Waterdichte zonnepanelen

              Mijn schoonzoon bouwde reeds twee rijen huizen van vier waar de volledige achterkant
              is gedekt met speciale Joris Ide geisoleerde dakplaten speciaal om zonnepanelen op te plaatsen.
              Voordeel perfect geisoleerd, minder houtconstructie omdat die platen goed zelfdragend zijn,
              totaalkost met omvormers inbegrepen was minder dan een pannendak.

              Oeps, er ging duidelijk iets verkeerd. Sorry, daarvoor! Ga even terug en probeer opnieuw.

              Comment

              Working...
              X