Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangekondigde E mount lensen (?)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aangekondigde E mount lensen (?)

    Ik was aan het twijfelen om de Sony 24-105 f4 te kopen, maar heb besloten om te wachten op de reviews van de aangekondigde Tamron 28-75 f2.8

    Heeft er iemand weet van andere verwachte 3th party zoom lensen buiten deze Tamron?

    Ik gebruik(te) meestal M43 als ik de camera gewoon meenam 'voor in geval van', maar raak steeds meer verknocht aan mijn 'oude' A7r. Ik zou daarom graag een e mount (geen adapter) zoom willen toevoegen aan mijn primes. Het verschil in DOF tussen f2.8 en f4 is echter veel groter dan tussen mijn f1.2 ~ f2 primes en f2.8.

    De GM 24-70 2.8 is te zwaar en de 24-105 te traag, een echt alternatief is er momenteel niet.

    De verwachte Tonika FíRIN 20mm F2 en de Sigma ART lensen lijken een aanwijzing dat steeds meer merken op Sony's boot springen.


    Echt wel leuke tijden in camera land

  • #2
    Re: Aangekondigde E mount lensen (?)

    Ik begrijp niet goed wat er traag zou zijn aan de 24-105? Of je zou het over lichtsterkte moeten hebben, maar ik zie met de huidige kwaliteit op hogere Iso van de sensoren niet zo goed wat het probleem dan zou zijn. Als je voor de beste bokeh gaat zou je een aantal primes kunnen nemen, maar slecht is de bokeh van de 24-105 voor een zoomlens zeker niet te noemen.
    De aangekondigde Tamron 28-70 zou zeker een speler in de markt kunnen worden, het bereik is alleen voor reportage-gebruik net wat aan de matige kant.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Aangekondigde E mount lensen (?)

      Persoonlijk offer ik liever wat bereik op voor meer lichtsterkte hoewel f4 wel OK is voor reportage gebruik. Maar de Tamron is kleiner en lichter. Afwachten wat de fotokwaliteit zal zijn.
      Ik hoop dat Sigma, Tamron, ..., ook tele-zooms gaan produceren voor E mount.

      Comment

      Working...
      X