Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen van katten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's nemen van katten

    Hoi beste community-leden,

    Een vriendin van mij heeft me net gevraagd of ik foto's van haar katten kan nemen. Ze heeft leuke foto's voor haar website nodig. Problem: katten Heeft iemand tips voor mij hoe ik het best leuke foto's van deze beesten kan nemen? Katten kun je namelijk niet zo gemakkelijk laten zitten of zoiets

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Foto's nemen van katten

    In verkeerde forumonderdeel geplaatst, dit onderdeel dient enkel voor foto's te plaatsen ;-)

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto's nemen van katten

      Misschien toch wel best vlak na de maaltijd als ze wat tam zijn en wat speeltjes voorzien. Met katten heb ik niet echt ervaring, met honden wel.
      https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

      Comment


      • #4
        Re: Foto's nemen van katten

        Heb een KLEIN beetje ervaring.

        Veel tijd nemen want het is niet gemakkelijk, het zijn geen menselijke modellen.

        Zekers enkele malen op bezoek gaan zodat de katten U al gezien hebben en een beetje kennen.

        Als ge hun lievelingshoekje kent, deze telkenmale eten geven, zij moeten u gewoon worden.

        Anders kan je de katten bijna niet fotograferen, ze lopen altijd weg en zekers al je te dicht komt zijn ze weg.

        Als het raskatten zijn is het iets gemakkelijker, maar ook zij moeten u een beetje kennen.

        En vooral veel geduld oefenen, als het echt niet gaat, de volgende dag terug proberen.

        Veel succes!

        PS, post er enkele op het forum.
        Last edited by Bachus1909; 20 april 2018, 17:05.
        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

        BD0460BE

        Comment


        • #5
          Re: Foto's nemen van katten

          Deze link is misschien ook nuttig:

          Discover the secrets to stunning cat photography. Capture the elusive charm of your feline friends like a pro!
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Foto's nemen van katten

            Oorspronkelijk geplaatst door Bachus1909 Bekijk bericht
            Als het raskatten zijn is het iets gemakkelijker, maar ook zij moeten u een beetje kennen.
            Als je die van ons (heilige birmaan) naar ergens meeneemt waar hij niet vertrouwd is, dan blijft hij makkelijker zitten waar je hem zet. Thuis is hij "thuis"... en daar ga je hem moeilijker plaatsen waar je wil om een foto te nemen, hij gaat en staat waar hij wil in 'zijn' huis. Dus misschien is op een minder bekende lokatie fotograferen een optie?

            Ik vermoed dat dat ook de truc is bij de fotosessies die je bij bv Maxizoo krijgt van je huisdieren, ze zijn wat onder de indruk en dan iets gemakkelijker stil te houden.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's nemen van katten

              Assistent met laser-pointer. Katten kunnen er niet aan weerstaan.

              Comment


              • #8
                Re: Foto's nemen van katten

                Oorspronkelijk geplaatst door trbt555 Bekijk bericht
                Assistent met laser-pointer. Katten kunnen er niet aan weerstaan.
                Daar maak je ze wel half gek mee. Een zacht kussen leggen helpt ook soms. Als ik honden ga fotograferen, op de tafel als het kleintjes zijn en we leggen een zacht kussen komt er altijd een kat al opzitten en dan kijkt ze recht in de lens. Ze staat gewoon graag model die kat....
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's nemen van katten

                  Wij hebben hier veel katten gehad door de jaren heen. Nu recent niet meer omdat de kleindochter allergisch is voor katten en we geen katten meer kunnen houden.

                  Bij een kat komt het neer op hun opvoeding, hun temperament, leeftijd, ras en of ze al dan niet vrij buiten mogen.
                  Dus in hoeverre een kat gewillig zal zijn hangt af van al die factoren.

                  Heb je het geluk dat ze desgevallend zeer tam zijn dan is het perfect mogelijk om een kat even een pose te laten aanhouden maar je moet ze wel zelf in die pose brengen (onder lichte dwang).
                  Dus best even overleggen met hun baasje of dat kan. Sommige katten vinden het zelfs leuk om te poseren en zijn nieuwsgierig naar wat je aan het doen bent.

                  Maar je kan ook tegenslag hebben dat ze half verwildert zijn en dan is het een ander paar mouwen. Ik vrees dat bij die situatie niet veel opties zijn buiten wat lucky shots.
                  Katten kunnen ook schuw of wereldvreemd zijn en dan is er helemaal geen beginnen aan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's nemen van katten

                    Katten fotograferen vind ik veel gemakkelijker dan honden. Niet vragen om te poseren maar gewoon volgen en met respect. Geduld dus.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's nemen van katten

                      Ik werk met 2 of drie externe flitsers en een achtergrond. De kat op een verhoging zetten. Je kunt iemand om hulp vragen om de kat bezig te houden met een speelhengeltje of iets. Beangrijkste is GEDULD. Kijk naar het gedrag van de kat en probeer ze gerust te stellen.
                      https://www.naturephotoportal.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's nemen van katten

                        Met ductape? :-)

                        Maar serieus: geduld zal de grote helper zijn denk ik. En altijd onthouden dat niets wat de moeite waard is ooit gemakkelijk is. Ik zou wat speeltjes en omkoop-lekkers meenemen.
                        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's nemen van katten

                          Wol, kartonnen dozen, een kattenluikje en catisfaction?

                          Dat zijn wondermiddelen bij katten denk ik. Tegelijkertijd is 't interessant dat het baasje (de kat heeft net zoals de hond maar één baas) aanwezig is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's nemen van katten

                            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                            Wol, kartonnen dozen, een kattenluikje en catisfaction?

                            Dat zijn wondermiddelen bij katten denk ik. Tegelijkertijd is 't interessant dat het baasje (de kat heeft net zoals de hond maar één baas) aanwezig is.
                            Maakt niet meer uit, TS heeft haar kat gestuurd

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's nemen van katten

                              TS is na posten niet meer teruggeweest.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X