Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

    Beste, heb net als beginner een mooie, weinig gebruikte 2dehands 70D op de kop kunnen tikken maar heb nu enkel de 50mm lens. Nu zou ik heel graag een vrij allrounde zoomlens aanschaffen. Moet vooral dienen voor actiefoto's van paardensport, dieren vrij in natuur op wat grotere afstand, voetbal... Heb al wat rondgekeken en vooral bij paardensport wordt de 70-200 aangeraden maar daar hangt wel een behoorlijk prijskaartje aan. Is er een iets budgetvriendelijker instapmodel waar ik toch veel plezier aan kan hebben bij de eerste stappen in deze vorm van fotografie?
    Alvast bedankt voor jullie hulp!

  • #2
    Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

    Tamron 70-300 VC USD.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

      De Canon 70-300 IS versie II heeft volgens alle reviewers een heel snelle autofocus, en dat is belangrijk voor actiefotografie (de Tamron 70-300 VC heeft een vergelijkbare beeldkwaliteit, maar de autofocus is trager).
      Voor indoor-sporten of bijvoorbeeld voetbal bij kunstlicht heb je wel een lichtsterkere lens nodig, maar een Canon 70-200 f2,8 L IS II is geen low-budget lens (het is wel een héél goede lens).

      Voor de kleinere beestjes in de vrije natuur kom je meestal ook niet toe met 300mm (daarvoor kies je eventueel voor een Tamron of Sigma 150-600), maar voor paardensport is een 70-200 of 70-300 wel perfect bruikbaar.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

        Als hobbyfotograaf gebruik ik heel graag mijn Canon 70-200mm f/4 (Non IS) op mijn Canon 70D. Niet zo lichtsterk als de duurdere f/2.8 maar lichter en heel bruikbaar buitenshuis. Ook de Af vind ik voldoende snel voor actie.
        Canon

        Comment


        • #5
          Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

          Allemaal alvast bedankt, ga mij beetje oriënteren op de 2dehandsmarkt. Zal wel iets van bovenstaande terug te vinden zijn hoop ik, zo kan ik alvast starten met niet al te groot budget en rustig aan sparen voor de goede 70-200 die blijkbaar overal toch wel gelauwerd wordt...

          Comment


          • #6
            Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

            De 70-200 L f4 is ook een goed alternatief voor de veel duurdere f2,8 versie, op voorwaarde dat er voldoende licht is terwijl je de foto's maakt.
            De versie zonder beeldstabilisatie is goedkoper, en de beeldkwaliteit is goed, de gestabiliseerde versie is recenter en de beeldkwaliteit is nog een klein beetje beter.
            Voor foto's met een korte sluitertijd is beeldstabilisatie niet nodig, maar als je die lens ook nog voor andere soorten fotografie zou willen gebruiken (onderwerpen die minder snel bewegen), dan kan beeldstabilisatie wel helpen om een groter percentage bruikbare beelden over te houden.
            Als je foto's wil maken terwijl het regent, dan is de 70-200 f4 met beeldstabilisatie ook in het voordeel omdat die beter afgedicht is dan de niet-IS versie.

            Een voordeel van de 70-200 f2,8 L IS II waarover minder gesproken wordt, en dat voor mij eigenlijk heel belangrijk is, dat is dat de onscherpe achtergrond duidelijk zachter is dan bij de oudere 70-200 lenzen (zowel de f2,8 en de f4 met en zonder IS, bij de 100-400 L IS II is die achtergrond ook veel zachter dan bij de eerste versie).
            Maar daar staat dan wel de hoge aankoopprijs tegenover, de nieuwste 70-200 en 100-400 zijn wel erg duur geworden, en daardoor passen ze niet in ieders budget.
            Als je die tweedehands kan vinden, dan blijven ze wel heel lang hun waarde behouden, het is dan een betere investering dan je geld op een spaarrekening te laten staan (je kan ze een paar jaar gebruiken en er ongeveer even veel geld voor terugkrijgen, terwijl je geld op een spaarrekening staat wordt er niets mee gedaan, en krijg je toch zo goed als geen interesten)...
            Last edited by Black B@ndit; 17 maart 2018, 15:42.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

              Budgettair gezien zal de 70-200 nog niet voor meteen zijn. Wil eerlijkheidshalve ook toch eerst wat meer praktijkervaring opdoen. MAAR heb vandaag behoorlijk wat gezocht op 2dehandsmarkt, en heb daar zowel de tamron 70-300 vc usd als de canon 70-300 1:4-5.6 is usm gevonden voor ca. 200€. Wat is dan de beste keuze van de 2?

              Comment


              • #8
                Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door vdgger Bekijk bericht
                Budgettair gezien zal de 70-200 nog niet voor meteen zijn.
                Volgens mij moet de F4 niet IS al te vinden zijn voor laten we zeggen max 500 euro. Zie ze zelfs op Marktplaats voor 350 euro
                De eerste versie van de F2.8 IS is er al voor 800 euro:

                Misschien heb je dit ook wel voor België
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment


                • #9
                  Re: zoomlens canon 70D voor beginnende sport -en dierenfotografie

                  Allemaal alvast hartelijk bedankt voor de tips. Na nog wat rond gezocht te hebben, heb ik besloten de Canon EF-S 55-250F/4-5.6 IS STM nieuw online met 5jr garantie aan te kopen. Kost 170€ en zou volgens de vele reviews en youtubefilmpjes een super allrounder te zijn, zeker in combi met de 70D, die altijd wel zijn nut zal hebben. Ga rustig verder sparen en uitkijken voor een mooie 2dehands 70-200.

                  Comment

                  Working...
                  X