Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FUJI X : Groothoeklens Samyang 12 mm f2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FUJI X : Groothoeklens Samyang 12 mm f2

    Ik ben op zoek naar een groothoeklens voor mijn Fuji XT1.

    In eerste instantie is deze bedoeld om mooie interieurfoto's te maken ivm vastgoedverkoop.
    In tweede instantie wil ik deze ook nog graag inzetten voor wat landschapsfotografie.

    Ik ben niet zo een groothoek fotograaf en wil er geen € 800,- aangeven zoals bv xf 10-24 f4 ( is wel aanlokkelijk )

    De Samyang 12 mm f2 ligt met +/- € 400,- wel binnen het vooropgestelde budget. ( is manuele focus, maar met een groothoek lukt dat wel )

    Is 12 mm voldoende groothoek om binnen een ruime(re) indruk van de kamers te geven ?
    Is de kwaliteit en scherpte ok?

    Ik ben niet echt een voorstander van de Samyang 10 mm f2.8 omdat ik hier geen filters kan gebruiken ( cfr landschapsfotografie )

    Alvast bedankt voor de moeite
    Fujifilm XT1 - XT3 - XF 18-55mm - XF 18-135mm - XF 55-200mm - XF 35mm - XF 60mm Macro

  • #2
    Re: FUJI X : Groothoeklens Samyang 12 mm f2

    Ik gebruik die 12mm op mijn X-T1 en ik moet eerlijk toegeven dat ik er verwonderd bijstond toen ik mijn eerste foto's bekeek.
    Lens is echt scherp en scherp stellen is poepsimpel met de X-T1, lees er eens de handleiding op na.
    Je hebt twee mogelijkheden om handmatig scherp te stellen.
    Of die lens kan dienen om interieurs mee te fotograferen weet ik niet, maar 12mm is echt wel groot hoor.
    Wel de lens altijd mooi horizontaal houden anders heb je snel lensvervorming.
    Ik vind die Samyang echt een aangenaam objectief en het voelt prettig aan.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3