Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Body Nikon D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Body Nikon D60

    Ik schaf me deze week een Nikon D500 body aan.
    Hoeveel mag ik vragen voor mijn Nikon D60 body? Dateert van 2009 en is nog in erg goede staat.

  • #2
    Re: Body Nikon D60

    Hoeveel mag ik vragen voor mijn Nikon D60 body?
    Het gaat er niet om wat je er nog voor kunt vragen, maar wat de gek er in dit geval nog voor over heeft.

    Comment


    • #3
      Re: Body Nikon D60

      ;-)
      Is er een gekkenhuis in uw buurt mss ?

      Comment


      • #4
        Re: Body Nikon D60

        Niet dat ik weet, merendeel is al weggelopen naar Fuji, Oly anders spiegelloos, dan wel is tevreden met wat ze hebben.

        Comment


        • #5
          Re: Body Nikon D60

          Deze lijst KAN een goede maatstaf zijn hiervoor, maar bij dergelijke lage bedragen ben je beter dat je jouw d60 houd als 2de body denk ik

          De lijst:


          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
          portfolio en workshops:
          https://www.bennybulke.com/

          Comment


          • #6
            Re: Body Nikon D60

            De prijzen op die lijst is wel erg gering. Ze mogen mij 100 F4s-en leveren aan hun prijs ik ga er winst op maken en kan mij dan de duurste Nikon aanschaffen (of bijna toch).
            Een F4s body in goede staat zal snel € 200,00 à € 250,00 gaan kosten.
            Digitale toestellen brengen echter veel minder op omdat er om de haverklap andere modellen op de markt gebracht worden.
            Voor mijn 5D zou ik slechts € 100,00 krijgen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Body Nikon D60

              Enige tijd geleden op ebay (volg ik nu al lang niet meer). Nikon F2t in HSS mint-uitvoering : startbod : 10.000 €. Inschrijven om te mogen bieden.
              De ontwaarding van digitale camera's tart alle verbeelding maar goed, auto's zijn nog erger.
              Heel die wegsmijtmaatschappij wil ik hierbij toch nog eens aanklagen, hoeveel rek zit er nog op zeg ?

              15 Jaar geleden hanteerden ze steevast het argument : de foto's kosten je niks. Dat hoor je niet meer.

              Comment


              • #8
                Re: Body Nikon D60

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Enige tijd geleden op ebay (volg ik nu al lang niet meer). Nikon F2t in HSS mint-uitvoering : startbod : 10.000 €. Inschrijven om te mogen bieden.
                De ontwaarding van digitale camera's tart alle verbeelding maar goed, auto's zijn nog erger.
                Heel die wegsmijtmaatschappij wil ik hierbij toch nog eens aanklagen, hoeveel rek zit er nog op zeg ?

                15 Jaar geleden hanteerden ze steevast het argument : de foto's kosten je niks. Dat hoor je niet meer.
                Men noemt dat klassieke stukken en die verminderen niet in waarde, integendeel, die worden steeds duurder.
                Maar elektronica is na een tijd "verouder" mede door de marketing prietpraat, en dan kelderen de prijzen.
                Wie dacht dat ik met een 5DIII betere foto's ga maken dan met mijn 5D moet ik teleurstellen.
                Die 5D zal sneller zijn en kan filmen en heeft een hoger iso en... en.... en.... en so what?
                Ik heb dat niet nodig voor mijn fotografie en kan mij gestolen worden.
                Wat wel erg verbeterd is zijn de objectieven, dat zie je zo.
                Maar ik blijf erbij, mijn Canon 5D + 17-40L is een geweldige combinatie en die doe ik pas weg als die stuk is.
                Dan wordt het toestel opgekuist en in de vitrinekast gezet als aandenken aan al die mooie dagen.

                Dus die D60 houden zou ik zeggen.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Body Nikon D60

                  Ik kan je volgen... Er is een tijd geweest dat de opeenvolgende bodies spectaculaire verbeteringen aanboden, dit op allerlei vlakken en ik kan daar over mee spreken. Die marge wordt evenwel steeds maar kleiner. De wet van de verminderende meeropbrengsten noem ik dat.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Body Nikon D60

                    Die lijst is nog ambitieus voor de oude body’s.
                    75€ ga je echt niet krijgen voor een body van 10jaar oud. Er is gewoon geen markt voor.

                    Comment

                    Working...
                    X