Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Midweek Normandie-Bretagne (Honfleur-St Malo...)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Midweek Normandie-Bretagne (Honfleur-St Malo...)

    Midden Juli gaan wij voor het eerst 5 dagen naar de Normandie/Bretagne.

    -1e dag Etretat (wandeling bij de bekende rotsen), daarna overnachting te Honfleur.
    -2e dag Honfleur (pittoresk/jachthaven), daarna overnachting op de verste plaats St Malo (+-2u30 verderop)
    -3e dag St Malo en overnachting daar
    -4e dag Mont St Michel op zaterdag (zal druk zijn, maar vroeg of laat gaan), daarna overnachting te Deauville als tussenstation op pakweg 2u30 in de terugkeer (anders 5u30 in 1x rijden)
    -5e dag Deauville

    Eerst had ik Deauville na Honfleur gepland wegens dichtbij elkaar, maar gezien de afstand St Malo tot België het langst is in de terugkeer (5u30), heb ik deze als laatste tussenstop gekozen om minder lang in de wagen te zitten.
    Het is met onze dochter voor de plaatselijke sfeer, pittoreske dorpjes, iets eten, uitzichten,... dus geen museums noch de WOII stranden van Normandië.

    -Enige kenners hier op BD die al (veel) geweest zijn op de lijn Etretat-St Malo en aanraders om zeker te bezichtingen of restaurantjes?
    -Welke plaatsen van onze planning evt meer of minder tijd spenderen?
    -Een collega zegt dat je Etretat/Honfleur gerust op 1 dag kunt combineren, is het dorpje Etretat de moeite niet misschien en volstaat een paar uur wandelen aan de bekende rotskust ?

    Ik kan nog mijn planning nog aanpassen gezien annulatie/wijzigingen nog mogelijk zijn op booking.com.
    Het is wel al 80% volboekt in die regio's, maar ik heb pas deze week geboekt dus nog niet te laat voor evt verschuivingen.
    Last edited by CanonYouCan; 11 maart 2018, 08:14.

  • #2
    Re: Midweek Normandie-Bretagne (Honfleur-St Malo...)

    Enkele jaren geleden ongeveer zelfde trip gedaan met eega en dochter van toen ongeveer 14 jaar..
    Mijn ervaringen:
    - St Malo intra-muros: niet veel te zien! Grijze gebouwen, alle heropgebouwd na WOII. Wandeling over de vestingmuren en dan heb je het gehad (wij dan toch). M.i.beter overnachten in Dinard, en dan met bootje overzetten Dinard- St Malo. Het aquarium van St Malo is echter wel de moeite waard. Parking in Dinard is zeer beperkt.
    - Eventueel overnachting plannen in Dol-de-Bretagne: rustiek en rustiek antiek stadje, goede restaurants, goede B&B mogelijkheden. Zeker gaan eten in Cancale (Le Surcouf) indien je van vis/zeevruchten houdt!
    - Waarom niet Bayeux om het tapijt te gaan bekijken?
    - Deauville: chi-chi-stadje, niet echt aantrekkelijk. Enkel de moeite om les planches te bekijken en eens rond te wandelen tussen peperdure autos.
    - Honfleur is echt mooi, veel antiekwinkeltjes, goede restaurants.
    - Het oude centrum van Rouen heeft ons ook bekoord.

    Comment


    • #3
      Re: Midweek Normandie-Bretagne (Honfleur-St Malo...)

      Bedankt voor de tip, het zal 2 nachten St Malo (1 dag stadje zelf + Mont St Michel) + 2 dagen Dinard (hotel aan het strand, dichtbij centrum en gratis parking bij hotel dus) worden.

      The beautiful city of St Malo in Brittany curves out to sea on a stunning natural harbour that has created some of the best sandy beaches on the Emerald Coas...



      Ja Bretagne lijkt mij inderdaad leuker (meer de sfeer van het Zuiden) dan de Normandie.

      Oorspronkelijk geplaatst door Zeus1 Bekijk bericht
      Enkele jaren geleden ongeveer zelfde trip gedaan met eega en dochter van toen ongeveer 14 jaar..
      Mijn ervaringen:
      - St Malo intra-muros: niet veel te zien! Grijze gebouwen, alle heropgebouwd na WOII. Wandeling over de vestingmuren en dan heb je het gehad (wij dan toch). M.i.beter overnachten in Dinard, en dan met bootje overzetten Dinard- St Malo. Het aquarium van St Malo is echter wel de moeite waard. Parking in Dinard is zeer beperkt.
      - Eventueel overnachting plannen in Dol-de-Bretagne: rustiek en rustiek antiek stadje, goede restaurants, goede B&B mogelijkheden. Zeker gaan eten in Cancale (Le Surcouf) indien je van vis/zeevruchten houdt!
      - Waarom niet Bayeux om het tapijt te gaan bekijken?
      - Deauville: chi-chi-stadje, niet echt aantrekkelijk. Enkel de moeite om les planches te bekijken en eens rond te wandelen tussen peperdure autos.
      - Honfleur is echt mooi, veel antiekwinkeltjes, goede restaurants.
      - Het oude centrum van Rouen heeft ons ook bekoord.
      Last edited by CanonYouCan; 11 maart 2018, 22:23.

      Comment

      Working...
      X