Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 7 met nikon lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 7 met nikon lenzen

    Is het mogelijk om nikon lenzen te plaatsen.op een Sony body mirrerloss full frame a7,zonder problemen?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: Sony 7 met nikon lenzen

    Ja dit kan via adapter maar heb zelf geen ervaring met nikon lenzen.
    Adapters met AF-functie voor nikon zijn alvast :
    E-mountCommlite CM-ENF-E1 PRO V06 Lens Mount Adapter for Nikon F Lens to Sony E-mount
    Vello Select Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera Auto Lens Adapter (Version 4)
    FotodioX FUSION Smart AF Adapter for Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera .........

    AF-snelheid moet per lens en per adapter (laatste versie en firmware) bekeken worden situatie verbetert constant als gevolg van regelmatige firmware updates.
    Toestellen waar adapter best op presteren zijn a6300,a6500,a7ii,a7iii,a7rii en a9.

    Commlite Adapter: http://amzn.to/2DxrAgeUK product link: http://amzn.eu/1UHzuRxNikon 50mm: http://amzn.to/2EfkRbMLighting: http://amzn.to/2EdpkfcAdapter Prov...
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: Sony 7 met nikon lenzen

      Oorspronkelijk geplaatst door polartha Bekijk bericht
      Ja dit kan via adapter maar heb zelf geen ervaring met nikon lenzen.
      Adapters met AF-functie voor nikon zijn alvast :
      E-mountCommlite CM-ENF-E1 PRO V06 Lens Mount Adapter for Nikon F Lens to Sony E-mount
      Vello Select Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera Auto Lens Adapter (Version 4)
      FotodioX FUSION Smart AF Adapter for Nikon F Lens to Sony E-Mount Camera .........

      AF-snelheid moet per lens en per adapter (laatste versie en firmware) bekeken worden situatie verbetert constant als gevolg van regelmatige firmware updates.
      Toestellen waar adapter best op presteren zijn a6300,a6500,a7ii,a7iii,a7rii en a9.

      https://www.youtube.com/watch?v=DLjQjwVyjOI
      Deze kan je ook toevoegen Techart pro adapter, zelf ervaring mee, doe het goed met standaard lens, ook afhankelijk gewicht van het objectief, info te vinden op respectievelijke site

      Comment


      • #4
        Re: Sony 7 met nikon lenzen

        Ik ben bang dat een AF adapter 2x zo veel kost als de enige full frame lens die je in je handtekening hebt staan. Als je 50mm een G lens is, blijft het ook nog eens tobben met het instellen van het diafragma. Heb je wel een diafragmaring dan werkt de autofocus niet. Ik zou zeggen: als je een gering budget hebt koop dat enkele manual focus prime lenzen met adapter, is het budget ruimer koop dan gewoon wat Sony aanbiedt, keuze genoeg, ook in de betaalbare prijsklasse.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: Sony 7 met nikon lenzen

          Momenteel kan men op sonyalpharumors een test bekijken van Matt Granger,een nikon fotograaf die 3 adapters test nikon naar sony e.

          Comment


          • #6
            Re: Sony 7 met nikon lenzen

            350à400$ voor een adapter - da's behoorlijk - zeker als je dat vergelijkt met de kost van vb. een Sigma mc11 - het is ongeveer even duur als de metabones IV + V.

            Comment


            • #7
              Re: Sony 7 met nikon lenzen

              Voor even 200 euro koop je een Sony FE 1.8 50mm... zoals ik al zei is zo’n adapter veel te duur in verhoudung tot een eenvoudige 50mm lens.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: Sony 7 met nikon lenzen

                Als je wat uitkijkt heb je voor de prijs van die adapter zelfs een supergoede FE 35/2.8.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony 7 met nikon lenzen

                  Ik heb dit topic doorgenomen (en enkele anderen ook die ik vond) en wou hem eens van onder het stof halen.

                  Zijn er hier nog veel verbeteringen gekomen op het vlak van adapters?
                  Hoe doet een Sony A7R iii het met Nikon 24-70mm F2.8, 70-200mm F2.8, 50mm F1.4, 14-24mm f/2.8...?
                  My photo's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony 7 met nikon lenzen

                    Dan zou ik toch eerder een Nikon systeemcamera kopen of de lenzen verkopen en er echte e-mount alternatieven voor terug kopen. Ik heb het gevoel dat de Tamron 28-70 optisch zeker niet onderdoet voor je 24-70, ook voor de andere objectieven zijn prima en betaalbare alternatieven te vinden.
                    Sony en Olympus
                    Fotoseries

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony 7 met nikon lenzen

                      Ik vroeg me ook af waarop we niet bij Nikon blijft ? Z7 pf Z6 bijv.? Gewoon ter info ...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony 7 met nikon lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasee Bekijk bericht
                        Ik vroeg me ook af waarop we niet bij Nikon blijft ? Z7 pf Z6 bijv.? Gewoon ter info ...
                        Enkele van mijn favoriete lenzen zijn door Sigma en Tokina gemaakt. Nikon heeft ervoor gekozen de specificaties van de Z vatting voor zichzelf te houden. Dat is hun goed recht maar ik had liever meer keuzevrijheid gekregen. Als je voor je F lenzen hoe dan ook een adapter moet gebruiken, waarom dan niet kiezen voor een merk als Sony waarvoor ook zo’n adapter bestaat maar waar je in de toekomst naast de merklenzen ook uit een veel breder assortiment niet-merkeigen lenzen kan kiezen?
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony 7 met nikon lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                          Enkele van mijn favoriete lenzen zijn door Sigma en Tokina gemaakt. Nikon heeft ervoor gekozen de specificaties van de Z vatting voor zichzelf te houden. Dat is hun goed recht maar ik had liever meer keuzevrijheid gekregen. Als je voor je F lenzen hoe dan ook een adapter moet gebruiken, waarom dan niet kiezen voor een merk als Sony waarvoor ook zo’n adapter bestaat maar waar je in de toekomst naast de merklenzen ook uit een veel breder assortiment niet-merkeigen lenzen kan kiezen?
                          De Tamron heilige drievuldigheid 17-28/28-75/70-180 zijn uitzonderlijk goed voor een fractie vd prijs van de originele Sony lenzen.
                          Zelfs de 28-200 is waanzinnig goed voor een superzoom, beter dan de Sony 24-240 en Canon 24-240.

                          Sigma heeft ook enkele uitstekende prime lenzen.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony 7 met nikon lenzen

                            Het zijn de Tamron vaste lenzen van 20 en 35 mm die me intrigeren: vrij compact, betaalbaar en met 1:2 geschikt voor closeups. Als Nikon nog 5 jaar geen zin of tijd of geld heeft om een gamma Z macro lenzen te maken, dan moet je daarmee leven. Bij Canon of Sony is er tenminste keuzevrijheid.
                            Vooralsnog is het voor mij echter puur dagdromerij. Zolang mijn D700 en D7000 het blijven doen, volstaan ze. Tegen de tijd dat ik een stap vooruit moet zetten zijn de kaarten denkelijk weer helemaal door elkaar geschud en verwacht ik dat minstens één van de drie uit de markt is gestapt.
                            Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                            Comment

                            Working...
                            X