Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

    Beste,

    Ik heb een sigma 17-50mm f2.8 voor canon deze is redelijk scherp.

    Maar nu vraag ik is de sigma 30mm 1.4 art niet wat scherper? Wie heeft er ervaring met deze lens voor Canon?

    Mvg

  • #2
    Re: Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

    Wil je spelen met scherpdiepte?
    Ja , dan kan het interessant zijn om de 30mm F1.4 erbij te nemen.
    Nee , dan is de lens misschien wel overkill.

    Ik heb ooit uit interesse de voorganger getest in de foto winkel, tweedehands exemplaartje. De lens was op F4 nog niet scherp. Maar bij deze lens zal het beter zitten. En staar je niet blind op scherpte, zijn meer dingen belangrijk in de fotografie.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

      Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
      Wil je spelen met scherpdiepte?
      Ja , dan kan het interessant zijn om de 30mm F1.4 erbij te nemen.
      Nee , dan is de lens misschien wel overkill.

      Ik heb ooit uit interesse de voorganger getest in de foto winkel, tweedehands exemplaartje. De lens was op F4 nog niet scherp. Maar bij deze lens zal het beter zitten. En staar je niet blind op scherpte, zijn meer dingen belangrijk in de fotografie.
      Nee klopt inderdaad, maar ik heb ondervonden dat ik met de sigma 17-50 vaak op 35 blijf qua zoom. Dus zou ik graag voor een prime gaan en als de 30 art nog een tikkeltje scherper is dan is dat zeker meegenomen. Bokeh zal ik af en toe schieten maar meestal niet.

      Ik vraag me af of er iemand is die de art heeft getest?

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

        op internet heb ik ooit gezien dat de 35mm DG 1.4 Art scherper is. Maar dit is dan ook een duurdere FX lens.
        Waar een wil is, is een weg
        ---------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

          Ik heb de Sigma 17-50 2.8 gehad en vervangen door de Canon 17-55 2.8.
          Heb ook nog de eerste versie van Sigma 30 1.4.

          Mijn ervaring is dat door de zeer kleine DOF op 1.4 vele spontane portretten en snapshots inderdaad niet scherp zijn (tenzij misschien de pupil van het oog).
          Een 2.8 heeft dit probleem niet, en samen met de beeldstabilisatie komen er bijna altijd goede opnamen uit.
          Met de huidige gevoelige sensors kom je met f:2.8 ver.
          En de lens is zonder discussie scherp, ik zie geen reden om daarom te veranderen.

          Ik kan de fascinatie voor een kleine DOF begrijpen (alhoewel dit niet de bedoeling is van TS), maar dat lijkt me het meest nuttig voor portretten en dan is 30-35 mm nogal breed.
          Last edited by palombian; 9 maart 2018, 20:56.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

            Wat de beeldkwaliteit betreft zal de 30mm duidelijk winnen, wat gebruiksgemak betreft is de zoomlens in het voordeel omdat je dan een brandpuntsafstand van 17 tot en met 50mm ter beschikking hebt zonder dat je lenzen moet wisselen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 30mm f1.4 art of Sigma 17-50mm?

              Ik hem mijn sigma 17 50mm verkocht en de 30mm 1.4 gekocht.
              De 17 50 had niet de bokeh die ik wou en in lowlight presteerde hij toch net niet goed genoeg.

              De 30mm art is inderdaad scherper als de 17 50.

              Ik heb ooit de 18 35 gehad. Dat is wel de scherpste van de 3 maar vond hem zwaar en gebruikte hem enkel rond 30mm dus voor mij was de sigma 30mm art de "beste" lens maar dat is natuurlijk allemaal persoonlijk.

              Succes
              Natuurfotografie Ruben Van Der Steen

              Comment

              Working...
              X