Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

    zou mij graag wat extra geheugenkaarten aanschaffen.
    Ben aan het twijfelen tussen:
    -SanDisk Extreme Pro SDXC UHS-I 64GB 95MB/s
    -Sandisk SDXC Extreme Pro 64GB 300MB/s C10 UHS-II
    Deze van 300MB/s zal veel sneller zijn maar geldt dit ook voor fotocamera's of is dit enkel van toepassing voor video?

  • #2
    Re: Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

    Oorspronkelijk geplaatst door gipsi Bekijk bericht
    zou mij graag wat extra geheugenkaarten aanschaffen.
    Ben aan het twijfelen tussen:
    -SanDisk Extreme Pro SDXC UHS-I 64GB 95MB/s
    -Sandisk SDXC Extreme Pro 64GB 300MB/s C10 UHS-II
    Deze van 300MB/s zal veel sneller zijn maar geldt dit ook voor fotocamera's of is dit enkel van toepassing voor video?
    Geld ook voor foto, indien uw toestel een UHS-II slot heeft.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

      Heb een D750

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

        De specs. voor kaartjes staan in uw handleiding, en de aangeven snelheid is bij ideale gegevens. er is een nogal groot verschil in schrijf/leessnelheid. Dan is er nog de vraag heb je die snelheid nodig, bv voor sport en je via een burst van opnames de capaciteit van je camera vol schiet. Dan zijn de extremes en pro's nodig. Zijn het vooral single shots, ben je beter af met de ULtra's dit zijn trouwens de extremes van enkele jaren terug. Je koopt beter enkele 32Gb' in dit geval, ben je ook geen 64GB of meer kwijt bij een probleem. Deze zijn UHSI en deze zijn bruikbaar in een D800, en zijn 80mb/s dus waarom niet in een 750. Zo is er ook ondersteuning in de D 850. Ik koop meestal hier er zijn er misschien nog goedkoper, maar bij deze, nog nooit problemen gehad. Je kan ook je kaartjes op de site van de fabrikant registreren, met de serial, ben je zeker dat je echte hebt.
        Last edited by guido.g; 7 maart 2018, 14:35.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

          De 300MB/s kaart zal uw foto's (veel)sneller overzetten naar de pc. Als je daar de geschikte UHS-II kaartlezer voor hebt en USB3.0 of USB3.1.

          Zoals je hier ziet ben je het beste af met de Sandisk 95MB/s.
          De D750 heeft een UHS-I poort.
          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
          Mijn bird foto's en urbex foto's

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

            Persoonlijk vind ik het onzin om heel veel meer euro uit te geven voor de 300mb/s kaart tov van de 90mb/s versie. Onder het overzetten. Wat is nu een kwartiertje? Ondertussen pak je wat lekkers te drinken en bekijk je ze al 1 voor 1. Of je moet dagelijks tientallen GB aan foto's maken. Maar wie ben ik?
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

              Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
              Persoonlijk vind ik het onzin om heel veel meer euro uit te geven voor de 300mb/s kaart tov van de 90mb/s versie. Onder het overzetten. Wat is nu een kwartiertje? Ondertussen pak je wat lekkers te drinken en bekijk je ze al 1 voor 1. Of je moet dagelijks tientallen GB aan foto's maken. Maar wie ben ik?
              Inderdaad, maar dat is eigen aan nu, alles moet ogenblikkelijk gebeuren. En de marketing speelt mee, De 80mb/s hebben ze nog verkocht als extreem. Ik gebruik de 32MB -80mbs UHI in men D810 met Nef/raw bestanden van soms 70mb per stuk en een 60tal stuks duurt via LR maar een paar min.En filmen doe ik niet, dus geen dure kaartjes voor mij, en gezien mijn hond laats ééntje gebruikt heeft, gelukkig na overzetten ben ik maar 16€ verloren.
              Last edited by guido.g; 16 maart 2018, 22:45.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • #8
                Re: Geheugenkaart 95MB/s of 300MB/s.

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                Inderdaad, maar dat is eigen aan nu, alles moet ogenblikkelijk gebeuren. En de marketing speelt mee, De 80mb/s hebben ze nog verkocht als extreem. Ik gebruik de 32MB -80mbs UHI in men D810 met Nef/raw bestanden van soms 70mb per stuk en een 60tal stuks duurt via LR maar een paar min.En filmen doe ik niet, dus geen dure kaartjes voor mij, en gezien mijn hond laats ééntje gebruikt heeft, gelukkig na overzetten ben ik maar 16€ verloren.
                Een kennis van mij kocht de Nikon D5200 met kitlens. Maar wel met de aller duurste snelste de kaartjes. Dan denk ik ook, kon je niet beter een mooie 17-50 f2.8 OS/VC kopen en een mindere snelle kaart. Voor mijn gevoel gooide hij ook geld over de balk.

                Ik kreeg van Canon een gratis standaard 512mb CF kaartje bij mijn toestel en merkte iets tragere reactie van de camera, tov van de extreem serie van toen. Maar of een kaartje ultra of extreem is. Dat boeit me eigenlijk niet echt.
                Waar een wil is, is een weg
                ---------------------------------

                Comment

                Working...
                X