Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

    Als ik op mijn D800 de middelste scherpstelpunten gebruik is de foto op de juiste plaats scherp (oog).
    Als ik de buitenste punten gebruik is de scherpte naar achter verplaatst.
    Nu de vraag: werken de buitenste AF punten van de D850 beter?
    Of is enkel een mirrorless camera 'perfect' door scherpstelling met sensor?

  • #2
    Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

    Of is enkel een mirrorless camera 'perfect' door scherpstelling met sensor?
    Sony heeft de beste eye AF van heel het pak. Super gemakkelijk als je mensen fotografeert. Je hoeft niet meer te focussen en herkadreren, heel handig.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

      Perfect AF bestaat niet maar bij recente FF mirrorles toestellen is 93% van het beeld gedekt door AF-punten, zelfs standaardmodel (a7iii) heeft 693 focus punten.
      https://www.youtube.com/watch?v=ONj6Ltj9MQI (vanaf minuut 1 eye detection focus)
      www.polartha.com

      Comment


      • #4
        Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

        Had en heb ook steeds problemen met de AF en scherpte bij Nikon (D750) met o.a. 70-200mm f2.8 VRII. Nu de nieuwe Fuji X-H1, wat een verschil. Super snelle AF en altijd juist. Haarscherpe RAF bestanden die niet eens nabewerkt moeten worden (verscherping). Bye Nikon..
        Nikon D750 + 70-200 2.8 VR II - FujiFilm XH-1 + 50-140mm 2.8 - 18-55mm F2.8-4.0 - 35mm F2.0 - 23mm 1.4

        Comment


        • #5
          Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

          Dat is het leuke aan systeemcamera's dat de sensor zelf focust en niet een aparte AF-module zoals bij DSLR-camera's...

          Comment


          • #6
            Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

            Met al mijn Nikons met 51 scherpstelpunten(D300, 700 & 800), gebruik ik de 21 punten actiefstand, en gebruik dan elk punt boven of rechts(boven in portretstand) omdat punt op de juiste plaats te zetten en an werken al die punten goed(alleen bij de D300 het rechter puntje niet, zit bij DX veel verder aan de zijkant dan bij FX), ook bij de AF DC 135 2 zit met de dunne DOF goed.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

              Liever wat scherpstelpunten minder zodat het ook makkelijk wordt om te wisselen
              Enkele jaren terug was het om ter meest Mp en nu lijkt het precies dat het om ter meest scherpstelpunten is, vraag me eigenlijk af waarom
              Voor mij heeft het in ieder geval geen nut
              Vroeger moesten ze het met nog véél minder doen en de beste opnames stammen nog steeds uit die tijd

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

                Die toestellen zonder spiegel zijn leuk om mee te spelen en als je tijd hebt om foto's te maken lukt het wel om daar toppers mee te maken. Maar nooit ga ik daarvoor mijn nikon materiaal inruilen. Kan er niet aandoen maar ik blijf die toestellen ( X-t2 ) ' salonkodakjes ' vinden.
                Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                Comment


                • #9
                  Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                  Die toestellen zonder spiegel zijn leuk om mee te spelen en als je tijd hebt om foto's te maken lukt het wel om daar toppers mee te maken. Maar nooit ga ik daarvoor mijn nikon materiaal inruilen. Kan er niet aandoen maar ik blijf die toestellen ( X-t2 ) ' salonkodakjes ' vinden.
                  tsja...al de reviews liegen dus...dat U bij Nikon blijft is uw goed recht hoor, maar dat wil niet zeggen dat andere merken (toestellen) niet evenwaardig of beter zouden zijn... de evolutie is niet tegen te houden...just my 2 cts.
                  nikon coolpix s9100

                  Comment


                  • #10
                    Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

                    Nikon zal ook moeten volgen hoor.Volgens mij komen ze dit jaar of ten laatste volgend jaar met een serieuze systeemcamera.Ze zullen moeten of ze missen de boot.Dat is ook wat met minolta gebeurde.

                    Comment


                    • #11
                      Re: AF D850 vs D800 (vs mirrorless)

                      Het grootste probleem bij systeem(speciaal mft) is de doordenkende ontwerper, waardoor de camera's praktisch erg moeilijk zijn in te stellen. Net een OM-D 5 gekocht en zet de oogsensor aan en plotseling staat er een vreemd schermpje op het display en dan kan je weer in de handleiding gaan spitten. Ook allerlei instellingen zitten aan elkaar vast. De camera's zijn werkelijk gemaakt volgens het motto "een kinderhand is gauw gevuld" en dat is ook de enige die zo'n camera kan bedienen. Bij MFT(Pana en Oly{PEN, OM-D}) moet ik steeds zoeken als ik iets simpels wil veranderen(iso bv), op een G3 zit een knopje iso, maar dat doet het niet, het verstelt het scherpstelpunt.
                      Kwaliteit van de foto's heeft ook niks met een spiegel te maken, want die is er niet als de foto gemaakt wordt.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment

                      Working...
                      X