Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdracht avondschool

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opdracht avondschool

    Ik wou het spreekwoord:Het gras is altijd groener aan de overkant uitdrukken met foto's.
    Mijn bedoelinge 4 uiterste plaatsen van België(grensovergangen) fotograferen en een foto van het buurland waar ik het gras dan groener laat uitkomen.
    Het meest noordelijke grensovergang is Meerledreef.Maar daar vond ik de omgeving niet mooi.
    Dus misschien dit idee toch maar laten varen of zijn er hier mensen die mij wat voort kunne helpen.
    Het grote probleem vind ik dat de andere mensen in de groep, knappere foto's gaan hebben (als ik hun ideeën hoor toch).
    Eigenlijk moet ik mij dat niet aantrekkende fotograaf heeft meestal gelijk(lol) , maar toch.
    Moeilijk uitgelegd ?Ik hoop toch dat er hier wat mensen zijn die mij begrijpen.

    mvg

    PS.IK werk aan de spoorwegen dus ik denk ook om treinstations te trekken, maar volgens de opdracht moet er ook een verhaal inzitten.
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Opdracht avondschool

    Moog je zomaar stations fotograferen ?
    Dacht dat daar een reglementering over bestaat.

    Comment


    • #3
      Re: Opdracht avondschool

      Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
      Ik wou het spreekwoord:Het gras is altijd groener aan de overkant uitdrukken met foto's.
      Mijn bedoelinge 4 uiterste plaatsen van België(grensovergangen) fotograferen en een foto van het buurland waar ik het gras dan groener laat uitkomen.
      Het meest noordelijke grensovergang is Meerledreef.Maar daar vond ik de omgeving niet mooi.
      Dus misschien dit idee toch maar laten varen of zijn er hier mensen die mij wat voort kunne helpen.
      Het grote probleem vind ik dat de andere mensen in de groep, knappere foto's gaan hebben (als ik hun ideeën hoor toch).
      Eigenlijk moet ik mij dat niet aantrekkende fotograaf heeft meestal gelijk(lol) , maar toch.
      Moeilijk uitgelegd ?Ik hoop toch dat er hier wat mensen zijn die mij begrijpen.

      mvg

      PS.IK werk aan de spoorwegen dus ik denk ook om treinstations te trekken, maar volgens de opdracht moet er ook een verhaal inzitten.
      Wat houd je tegen om verschillende ideeën te gelijkertijd te fotograferen ? Schrijf ze op en pak je camera overal mee - dan mis je nooit ieen gelegenheid. Dan kun je selecteren. Mss komt er wel een opdracht 'groen' dan heb je al iets. Gewoon doen dus. En creatief zijn. Zoals ik bijna altijd zeg ga naar de boekhandel of bibliotheek en neem fotoboeken 'die je ding' zijn. Dan heb je een startpunt.
      Als je engels goed is, beveel ik het boekje 'Steal like an Artist' van Austin Kleon aan.. https://austinkleon.com/steal/
      Foto's moeten niet mooi of knap zijn. Foto's moeten een boodschap brengen zonder woorden (daarom ben ik altijd voorstander geweest om in de beginners hoek titels te verbieden) Waarom volg je niet een treinbestuurder (cargo) vanaf dat die uit zijn bed stapt tot het avondmaal. Simpel. De meeste mensen weten niet wat een treinbestuurder de hele dag doet.
      bv. Ik had ooit een opdracht de Zeven Hoofdzonden en iemand kwam af met 7 pasta schotels met verschillende garneringen.


      YMMV
      Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

      Comment


      • #4
        Re: Opdracht avondschool

        Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
        ..
        Als je engels goed is, beveel ik het boekje 'Steal like an Artist' van Austin Kleon aan.. https://austinkleon.com/steal/...

        YMMV
        Ik lees zelfs dat het boekje vertaald is ...
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

        Comment

        Working...
        X