Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A&C...wat een service... :B

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A&C...wat een service... :B

    Om mir zijn topic niet te kapen...

    Ook mijn kookplaat is deze week gesneuveld.
    Miele...er is geen betere...duurdere iig.

    Ik bestel bij Art & Craft een 2 pit inductie vuurtje (vrijstaand) om mij het WE te kunnen behelpen.
    Zo iets had ik al langer willen bestellen...je weet maar nooit, is nu wel gebleken

    Dus, ik bestel, krijg bevestiging en afspraak van Dynalogic (gisteren).
    Zou dus vandaag moeten geleverd worden...maar...vandaag,
    Krijg ik een mail dat er weer omwille van een sorteerfout...blabla...
    Het is nu geen speeltje waar ik op zit te wachten, maar iets wat noodzakelijker is.

    Als je dan belt naar A&C en verteld dat dit de zoveelste maal is dat hun transportfirma niet deugd...:"kunnen we niets meer aan veranderen, meneer.
    De ambitie of engagement om hun klanten tevreden te stellen zit echt onder het vriespunt.
    Als ik deze webshop vergelijk met bv Coolblue of Bol, dat is dag en nacht verschil.

    Nu hoor ik de meeste al denken, waarom blijf je dan daar bestellen?
    Sommige zaken zijn wel echt stukken goedkoper en dan kan ik wel effe wachten.
    Maar iig geen duurdere zaken meer.
    Het 2 pit DOMO vuurtje kon ik ook bij BOL kopen, was wel 10€ duurder en werd door A&C geleverd...so what, dacht ik.

    Ik had nu ook definitief een nieuwe Miele kookplaat willen bestellen bij A&C.
    Prijs is 1111€, maar bij Vandenborre is die prijs juist hetzelfde. Alleen de levertijd is langer.

    Tijdens dat ik dit neerpen hier, krijg ik een antwoord van A&C op mijn mail met ongenoegen.
    Samengevat:
    "Er deed zich een probleem voor met de levering van uw bestelling.
    Dit kan u nakijken via onderstaande link:XXXX...excuses...etc...

    Met de vermelding : Uw aanvraag (XXXXXX) werd bijgewerkt en afgesloten."
    Dat is zowat de deksel op uwe neus of zo voelt dat voor mij toch aan.

  • #2
    Re: A&C...wat een service...

    Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
    Als je dan belt naar A&C en verteld dat dit de zoveelste maal is dat hun transportfirma niet deugd...:"kunnen we niets meer aan veranderen, meneer.
    .../...
    Als ik deze webshop vergelijk met bv Coolblue of Bol, dat is dag en nacht verschil.
    Dat denk je maar.

    Vandaag de vijfde keer op rij dat iets van CB niet tijdig geleverd wordt.
    Telkens zelfde antwoord, foutje bij onze transporteur (vaak sorteerfout als uitleg) en we kunnen niets doen als het onderweg is, zal binnen een paar dagen wel toekomen.

    Bij Bol vorige week nog, bevestiging krijgen dat het geleverd wordt maar in de loop van de dag een bericht dat er iets foutliep bij de transporteur.

    Plezant is anders, maar wat wil je eraan doen?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: A&C...wat een service...

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat denk je maar.

      Vandaag de vijfde keer op rij dat iets van CB niet tijdig geleverd wordt.
      Telkens zelfde antwoord, foutje bij onze transporteur (vaak sorteerfout als uitleg) en we kunnen niets doen als het onderweg is, zal binnen een paar dagen wel toekomen.

      Bij Bol vorige week nog, bevestiging krijgen dat het geleverd wordt maar in de loop van de dag een bericht dat er iets foutliep bij de transporteur.

      Plezant is anders, maar wat wil je eraan doen?
      Dat er iets kan misgaan heb ook al bij Bol en CB gehad.
      Maar de manier van antwoorden aan telefoon en email zijn weinig klantvriendelijk.

      Verleden week bestel ik een G603 muis bij Bol.
      Krijg door de dag een bericht dat het beschadigd is door transport. Kan hé...
      Maar ik bel naar Bol en vraag: stuur mij vandaag aub nog een nieuwe op.
      M.a.w. ik ga niet wachten op de retour etc. Dat was geen enkel probleem...en ik heb de indruk dat ze ook tijd voor je hebben.
      Ik kreeg ook een antwoord over de prijzen: Als je vandaag iets besteld en het is morgen goedkoper, bel dan en wij crediteren het.
      En ik heb dat al voorgehad en het is waar.

      Bij CB bestel ik een nieuwe GTX 1080. Die heeft net 1 uur gewerkt...
      Maar wel lang genoeg om ze te beoordelen.
      Of julie het weten of niet maar er is een Crypto-mining gekte aan de gang ivm GPU.
      Dat heeft tot gevolg dat alle grafische kaarten uit stock zijn met de nodige prijsstijgingen.

      Dus vrijdag aangekomen, zaterdag retour en maandag bericht van CB "je krijgt je geld terug"
      Ik dacht even bellen dat ze mij een andere sturen, maar ondertussen was die kaart al 30€ gestegen.
      Geen probleem meneer we sturen u vandaag een andere aan de oude prijs.

      Dat is toch een hele andere service dacht. En daar gaat het mij vooral om.

      Comment


      • #4
        A&C...wat een service...

        Het ging hem in de openingspost toch specifiek over een leveringsprobleem?

        Ze zijn bij CB en Bol wel gedienstig en soepel, daar hoor je mij niet van klagen.
        Het enige dat ik aangekaart heb, is dat wanneer er tijdens transport iets verkeerd loopt, je net als bij A&C niets anders kan doen dan wachten.
        En bij Bol en CB kreeg ik net hetzelfde antwoord ... zie tracking.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: A&C...wat een service...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Het ging hem in de openingspost toch specifiek over een leveringsprobleem?
          ...
          Dat ook ja, maar er stond wel : A&C...wat een service...

          Als je bij AC iemand aan de lijn krijgt is het niet je meest klantvriendelijke ervaring.
          En hun emails ook niet.

          Ooit kreeg ik na de 2de retour van een slecht werkend artikel (slechte firmware) als antwoord (niet erg vriendelijk): Na de eerste gratis retour, zullen we je de 2de ook wel gratis komen ophalen, maar we blijven dat niet doen hé...
          Neem dan contact met je leverancier en gebruik mijn klacht met data en werk wat ik heb ingestoken. Een van de vele -punten.
          Ik heb er nog, maar dat zal uiteraard niks aan mijn huidige situatie veranderen.

          Comment


          • #6
            Re: A&C...wat een service...

            Update:
            Nog straffer...
            Komt juist op mijn oprit een bestelwagen met iemand in typische geel rode kleding en NL platen...blijft in zijn camionette zitten en rijdt dan terug weg.
            Dat is dus echt 'n fantastische koerier-dienst.

            Comment


            • #7
              Re: A&C...wat een service...

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Dat ook ja, maar er stond wel : A&C...wat een service...
              Op zich een nietszeggende titel, dus lees ik de eerste post en daar gaat het over een misgelopen levering.

              Ja, ze hebben een mail gestuurd en afgesloten omdat ze inderdaad niets kunnen doen aan iets dat al onderweg is.
              Is dat plezant, neen want ik heb het al 5 keer meegemaakt bij CB en 2 keer bij BOL.

              Toen ik met BOL contact opnam stond er dat men binnen het uur een antwoord zou ontvangen, dat antwoord kwam 3 dagen later met de melding dat ze via de tracking inderdaad konden zien dat het nog niet geleverd was en het vermoedelijk de volgende dagen zou geleverd worden.

              Bij CB al een paar keer gebeld en telkens hetzelfde antwoord, dat is vervelend en we zullen uw ongenoegen doorgeven aan onze partner, u kan via de tracking volgen wanneer het wel geleverd zal worden maar zelf kunnen we nu niets doen.

              Met die antwoorden ben ik niets meer dan het antwoord van A&C dat u kreeg ... nog vervelender is dat men niet weet wanneer het wel komt en wanneer we thuis moeten blijven om in ontvangst te nemen.
              Via Post.NL is dat minder een probleem want die leveren bij de buren, maar bPost doet dit niet ... daar kan men dan twee dagen later zelf achter lopen.

              Zoals eerder gezegd moest ik vandaag een pakket ontvangen, volgens de tracking staat er nu dat het vanmorgen geleverd zou worden, de pakjesdienst van bPost heeft hier zijn ronde echter al gedaan en had niets bij.
              Bij CB kunnen ze voor maandagmorgen niet informeren wat er bij bPost gaande is ... net hetzelfde resultaat, ik weet van niets en niemand kan echt helpen.


              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Komt juist op mijn oprit een bestelwagen met iemand in typische geel rode kleding en NL platen...blijft in zijn camionette zitten en rijdt dan terug weg.
              Dat is dus echt 'n fantastische koerier-dienst.
              En heeft hij dan iets afgegeven of terug weggereden zonder iets te leveren?
              Anders misschien gewoon aan verkeerd huis gestopt?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: A&C...wat een service...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Op zich een nietszeggende titel...
                En heeft hij dan iets afgegeven of terug weggereden zonder iets te leveren?
                Anders misschien gewoon aan verkeerd huis gestopt?
                De titel zegt anders genoeg imo.

                En nee, hij is in zijn wagen blijven zitten en met een rotvaart terug vertrokken.
                Kan me voorstellen waarom, als je voor niets bent gekomen.

                Iedereen heeft zo zijn ervaringen over online shoppen.
                Ik deel die van mij en jij die van jou. Blijkbaar ben je ook niet gelukkig, zo te lezen.

                Comment


                • #9
                  Re: A&C...wat een service...

                  Net Coolblue gebeld se ...
                  Zij kunnen er niets aan doen dat mijn 2 pakketten voor de vijfde keer niet geleverd werden door bPost, enkel klagen bij bPost is mogelijk.
                  Wat stelde Coolblue mij voor ... om de artikelen in een winkel af te halen maar ik moet wel een tweede keer betalen ... dat is echt, maar dan ook heel echt klantvriendelijk.
                  Denken ze nu echt dat de klant een speeltje is dat ze van links naar rechts kunnen laten botsen?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: A&C...wat een service...

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Net Coolblue gebeld se ...
                    Zij kunnen er niets aan doen dat mijn 2 pakketten voor de vijfde keer niet geleverd werden door bPost, enkel klagen bij bPost is mogelijk.
                    Wat stelde Coolblue mij voor ... om de artikelen in een winkel af te halen maar ik moet wel een tweede keer betalen ... dat is echt, maar dan ook heel echt klantvriendelijk.
                    Denken ze nu echt dat de klant een speeltje is dat ze van links naar rechts kunnen laten botsen?
                    Normaal gezien brengen ze dat de volgende dag, maar ik geloof dat op zondag niet door Bpost wordt geleverd.
                    Volgens mij is dat 'n andere koerierdienst. Maar ondertussen ligt dat pakket wel bij Bpost.
                    Dus is dat gewoonlijk pas maandag. Dat is dus ook balen.

                    Ik probeer in de toekomst WE bestellingen zoveel mogelijk te vermijden.
                    De meeste niet geleverde artikelen (bij mij) waren meestal einde week.

                    Comment


                    • #11
                      Re: A&C...wat een service...

                      Art&Craft en Coolblue verzenden met Bpost en daar zit nu het probleem volgens mij tegenover andere koerierdiensten. De laatste twee leveringen die ik ging ontvangen waren tijdig verzonden en ik volgde via de Bpost tracker de zending.
                      Tussen 07.30 en 08.00 een mail van Bpost dat de zending onderweg is voor levering die dag en zit je maar te wachten. Bij de eerste zending om 15.35u zie ik dat de levering voor de volgende dag zal zijn. De tweede zending om 13.30u ongeveer
                      zie ik dat de levering ook weeral voor de volgende dag zal zijn. Eens hun uur van stoppen in zicht is gaan die mannen terug richting hun postkantoor met hun wagentje en hun dag zit er op, of alles geleverd is of niet zal hun zorg niet zijn.
                      Andere koerierdiensten stoppen niet vooraleer hun ronde er pas echt op zit want de meeste die rijden voor Post.NL, DHL enz werken op een zelfstandig basis en hoe meer leveringsadressen die ze kunnen afwerken hoe meer ze verdienen.
                      Dat maak nu het verschil met Bpost.
                      Wat ik nu doe is het pakket zelf afhalen op het postkantoor en dit kan vanaf 11.00u en moet ik nu niet zitten wachten op de deurbel want dit is nu eigenlijk iets waar ik een hekel aan heb wachten en nog eens wachten.
                      Werken we nu zelf een beetje mee met dit probleem van te laat leveren ik denk van wel want hoe meer we online bestellen hoe meer pakketjes die mannen moeten bezorgen dus...

                      Comment


                      • #12
                        Re: A&C...wat een service...

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Update:
                        Nog straffer...
                        Komt juist op mijn oprit een bestelwagen met iemand in typische geel rode kleding en NL platen...blijft in zijn camionette zitten en rijdt dan terug weg.
                        Dat is dus echt 'n fantastische koerier-dienst.
                        Geloof het of niet, ik heb identiek hetzelfde voorgehad! Ze doen nog niet eens moeite om uit hun bestelwagen te komen, terwijl ik pertinent zeker was ( kon het op de site, huis per huis volgen) dat hij bij mij moest zijn. Tegen dat ik mijn deur open had was hij al weer weg.
                        Het was zelfs een tweede aanbieding. Ik dacht dat het om een simpel BT speakers ging.
                        Ook bij A&C
                        Heeft heel veel moeite, miserie en telefoon gekost om uiteindelijk mijn pakket te krijgen...
                        Maar inderdaad, A&C is soms goedkoper dan CB of Bol.
                        Het liefst bestel ik bij CB, maar eerlijk, ook daar is het al eens mis gegaan.

                        Het hangt uiteindelijk van de koerier af. Maar als ze daar té veel klachten over krijgen, vind ik dat ze dan maatregelen moeten nemen.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: A&C...wat een service...

                          Ik denk dat de meeste problemen toch wel voortvloeien uit de leveringsbedrijven. We weten ook allemaal dat die mensen als gekken moeten rond crossen om alles op tijd te kunnen afleveren. En meestal zijn dat dan nog die onze taal niet spreken. Buitenlanders dus waarvan men "vermoedelijk" profiteert. Maar dit is nu eenmaal niet anders...
                          Recent iets voorgehad dat, ik geeft toe, wel grotendeels onze fout was en waarbij ik niet fier op mezelf was...
                          Mijn vrouw laat mij één en ander bestellen bij Rituals.nl. Het gaat om een bestelling van boven de 100€. Wij krijgen bevestigen van PostNl dat de bestelling onder weg is. Mijn vrouw probeert zoveel mogelijk thuis te blijven om het pakket in ontvangst te nemen. Als ik 's avonds thuiskom rond 17u is er nog geen levering geweest, maar het kan dus nog komen. Wij moeten plots dringend weg rond 18u en zijn pas terug tegen 20u. Ondertussen had ik aan een buur gevraag van misschien een oogje in het zeil te houden tijdens onze korte afwezigheid. Thuisgekomen neem ik contact op met de buur en die beweert dat er iemand is langs geweest. Ik had nochtans p mijn iPhone een bericht gekregen dat het pakket afgeleverd was. Maar geen pakket gevonden dus. Ik maak mij ongerust en neem diezelfde avond nog contact op met Rituals en krijg zelfs nog antwoord na 20u. Ik meld hen dat er een bericht is aangekomen dat het pakket is afgeleverd maar dat wij niks hebben binnengekregen en er ook niks bij de buren is achtergelaten. Ik meld hen ook dat er geen enkele nota is achtergelaten in onze brievenbus.
                          Gezien het de eerste keer is dat wij daar een bestelling plaatsen beginnen wij ook al negatieve gevoelens te krijgen. Ik vraag dus een onderzoek en zeg hen dat indien het pakket binnen de 2 werkdagen niet wordt geleverd, wij onze centen terug willen. Ze antwoorden dat een onderzoek een week kan duren. Ik zeg hen dat ik dat te lang vind en dat ik op hun Facebook pagina mijn situatie uit de doeken zal doen. Na mijn melding van het geval op Facebook krijg ik ook direct reactie dat ze dit heel vervelend vinden maar dat de zaak zeker onderzocht zal worden.
                          's Anderendaags krijg ik een mail dat ze het bedrag van de bestelling terug zullen storten gezien ze geen ontevreden klanten wensen.
                          Maar ondertussen had ik al via onze camerabewaking vooraan de opgenomen beelden van de vorig avond tijdens onze afwezigheid bekeken. En wonderlijk, rond 19u30 zie ik een witte camionette van PostNl aankomen gevlogen. Het pakket proberen te presenteren, terugkeren naar zijn wagen, nog eens teruggaan en dan terugkomen zonder pakket. Het pakket moest dus ergens gedeponeerd zijn geweest. En inderdaad ik vind 's anderendaags een pakket achter een struik verborgen.
                          Ik meld de situatie aan Rituals en die antwoorden mij dat ik mij geen zorgen hoef te maken want dat het bedrag van de bestelling ondertussen al weer is overgemaakt op onze rekening.
                          Ik was dus nog geen beetje gegeneerd. Heb mij dan ook uitvoerig verontschuldigd zowel via mail als op Facebook. Heb hen ook nog een mail gestuurd dat wij het bedrag met veel plezier terug willen overschrijven gezien dit helemaal niet onze bedoeling was. Wij hebben daar geen antwoord meer op gekregen en zullen nu uiteraard zelf het bedrag weer terugbetalen naar de rekening van diegenen van wie het afkomstig is.
                          Maar het strafste van al was dat de dag na de bestelling wij de chauffeur van PostNl, een vreemdeling die geen Nederlands sprak, aan de deur kregen om ons te vragen of alles nu wel in orde was. En geloof mij, ik was helemaal niet fier, ik heb hem dan ook een flinke fooi gegeven . De man zal in het vervolg allicht nog bij ons langs moeten komen.
                          Een lang verhaal dus, waaruit ik moet concluderen dat men nooit te vlug mogen denken dat een ander in de fout is. Maar het had misschien ook niet slecht geweest dat de leverancier een notaatje in onze bus had gedeponeerd. Die mannen hebben dus blijkbaar weinig tijd. Om medelijden mee te hebben zou ik zeggen.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: A&C...wat een service...

                            Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                            Normaal gezien brengen ze dat de volgende dag, maar ik geloof dat op zondag niet door Bpost wordt geleverd.
                            Volgens mij is dat 'n andere koerierdienst. Maar ondertussen ligt dat pakket wel bij Bpost.
                            Dus is dat gewoonlijk pas maandag. Dat is dus ook balen.

                            Ik probeer in de toekomst WE bestellingen zoveel mogelijk te vermijden.
                            De meeste niet geleverde artikelen (bij mij) waren meestal einde week.
                            Het is vandaag wel zaterdag en dan is het de gewone post dat komt.
                            Zondag is het inderdaad een ander bedrijf (partner) dat ze aanstellen.

                            Ik heb ondertussen ook naar bPost gebeld en eerste reactie was “Is het weer zover, de laatste tijd krijg ik bijna niets anders dan WE leveringen die niet uitgevoerd zijn”.
                            Is dus niet normaal.

                            Soit, niets aan te doen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: A&C...wat een service...

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Het is vandaag wel zaterdag en dan is het de gewone post dat komt.
                              Zondag is het inderdaad een ander bedrijf (partner) dat ze aanstellen.
                              ...
                              Ik weet dat het zaterdag is, maar dat maakt het juist erger imo.
                              Nu moet je 2 dagen extra wachten.

                              Comment

                              Working...
                              X