Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade toestel of upgrade objectief?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade toestel of upgrade objectief?

    Ik fotografeer sinds een 2 tal jaar met een spiegelreflex toestel nikon D3300 met kitlens 18 -105
    Ik heb onlangs ook een nikon 50mm 1.8 aangeschaft waar ik heel tevreden over ben.

    Ik wil graag wat beter kwaliteit van mijn foto's en dan spreek ik vooral over scherpte. Ik merk (vooral bij mijn kitlens) dat ik bij het inzoomen veel scherpte verlies zowel bij landschapsfoto's als bij foto's van grote groepen mensen. Ook bij kleine diafragma openingen.

    Ik vraag me nu af waar ik best eerst in investeer. Wat zal met andere woorden een betere scherpe en kwaliteit opleveren, een upgrade van mijn toestel of een degelijke zoomlens?

    hopelijk kan ik via deze weg wat tips krijgen!

  • #2
    Re: Upgrade toestel of upgrade objectief?

    In mijn ogen in de volgorde van:
    glas (en dan moet je even kijken of je dan primes pakt of minimale (zo rond de 3) zoom objectieven waarbij de f over het gehele bereik is)
    accessoires (statief/draadontspanner/flits/triggers/batterijen/filtser)
    body

    die eerste 2 wel met een schuin oog naar het derde punt.

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade toestel of upgrade objectief?

      Oorspronkelijk geplaatst door Nico Savels Bekijk bericht
      Ik merk (vooral bij mijn kitlens) dat ik bij het inzoomen veel scherpte verlies zowel bij landschapsfoto's als bij foto's van grote groepen mensen. Ook bij kleine diafragma openingen.
      Hoeveel zoom je dan in? 400%?

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade toestel of upgrade objectief?

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Hoeveel zoom je dan in? 400%?