Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lenzen

    Ervaring met eglobalcetral.nl???

  • #2
    Re: Lenzen

    Mijn mening is, dat je aan andermans mening / ervaring niets hebt, lees je in op het grote boze www en kom zo tot een genoegend inzicht of je wel of niet bij dit soort "parallel import websites" je spullen wilt afroepen.

    Comment


    • #3
      Re: Lenzen

      Ik heb er al mijn fuji en samyang besteld, maar wel bij eglobalcentral.eu maar het blijft dezelfde winkel.
      Eens per abuis iets verkeerd besteld en sofort een mail gestuurd.
      Mijn verkeerde bestelling werd prompt geannuleerd en de centen terug gestort.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Re: Lenzen

        Moderator Note: Verplaatst van Objectieven naar Algemeen, waar je meer dergelijke vragen zult vinden.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Lenzen

          Zelf geen ervaring mee maar wat ik hoor van mensen die er bestellen is dat het bedrijf correct is in leveren.
          Het spreekt voor zich dat eventuele garantieafhandeling moeilijk is met een internetwinkel (lees: dozenschuiver) die ergens in het buitenland zit.
          Er is daar niemand die technische expertise heeft.

          Comment


          • #6
            Re: Lenzen

            Het betreft parallel import waarvoor je bij bepaalde merken moeilijk service onder garantie zal krijgen.

            Comment


            • #7
              Re: Lenzen

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Zelf geen ervaring mee maar...... knip..........
              Er is daar niemand die technische expertise heeft.
              Je hebt geen ervaring met deze winkel en toch beweer je dat niemand er een technische expertise heeft.
              Lul toch zo niet uit uw nek aub.
              Ik heb eens een Sigma 50mm f/1.4 binnen geleverd bij Konijnenberg, de lens zoomde niet meer en was vanzeneigens juist uit garantie.
              De lens is opgestuurd geweest naar een andere winkel in Nederland en vandaar naar Sigma in Duitsland.
              Hersteld ging de lens dezelfde weg terug enkel..........
              Wat Sigma Duistland die andere Nederlandse winkel heeft aangerekend was kopie van de originele factuur maar de prijzen met een blanco blad afgedekt.
              Wat eraan scheelde en wat ze eraan gedaan hebben heb ik nooit geweten.
              Feit dat ik een pak geld kwijt was en nog een feit dat de service van Konijnenberg op niks trekt en dat kan ik dus wel bewijzen.

              Achteraf gezien had ik die lens beter zelf open gedaan want waarschijnlijk stond het helicoid gewoon droog (of vast door slecht vet vast) door te weinig gebruik van de lens.
              Dus service in eigen land................ zo hier en daar wel enen zeker, maar zeker niet allemaal.
              Over de service van Eglobal kan ik niks kwijt, ik heb ze nog niet nodig gehad, tenzij bij een verkeerde bestelling en dat verliep vlekkeloos en heel correct.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Lenzen

                Mijn 135mm f2 dc komt van daar. Prachtige lens.
                Snelle levering (minder dan 2 weken). Veel goedkoper.
                Garantie zal ik naar kunnen fluiten, dus dat is het risico dat je neemt.
                Groetjes,
                Dominic

                Comment


                • #9
                  Re: Lenzen

                  En hoe zit het dan met de douanekosten ?
                  Aangezien dit materiaal toch uit Azië komt ...

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lenzen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    ..
                    Lul toch zo niet uit uw nek aub.
                    Ik heb eens een Sigma 50mm f/1.4 binnen geleverd bij Konijnenberg, de lens zoomde niet meer en was vanzeneigens juist uit garantie.
                    ...
                    Euhm, mijn 50mm zoomt ook niet hoor.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lenzen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      En hoe zit het dan met de douanekosten ?
                      Aangezien dit materiaal toch uit Azië komt ...

                      grts
                      Sieg
                      Geen douanekosten te betalen en ook geen invoertaks of BTW.
                      Je betaald de prijs die online staat en meestal krijg je nog € 5,00 korting als je ze naar FB linkt.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lenzen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Euhm, mijn 50mm zoomt ook niet hoor.
                        Jaja, t'is al goed. De AF werkte niet meer.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lenzen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Jaja, t'is al goed. De AF werkte niet meer.
                          Haha, ik had er ook over gelezen....

                          Comment

                          Working...
                          X