Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

    Hold and behold, Sigma gaat hun aanbod van prime lenzen verser uitbreiden en dus wel met deze twee:

    Behold: this is the soon-to-be-announced Sigma 105mm f/1.4 Art lens, a fast telephoto prime that will soon be announced for Canon EF, Nikon F, Sigma SA,

  • #2
    Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

    Echt heel fraai wat Sigma maakt, maar de omvang van die lenzen en het hoge gewicht van de Art-reeks is niet mijn ding.
    Als je die 105 ziet op een systeemcamera...
    Het is wel heel goed om de concurrentie wat scherp te houden.
    Je ziet ook dat Tamron nu meer inspanningen levert om goede lenzen aan te bieden.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Je ziet ook dat Tamron nu meer inspanningen levert om goede lenzen aan te bieden.
      Ik dacht altijd dat Tamron wel scherpe lenzen maakte, maar tot de VC lenzen dat ze gewoon erg traaaaag in focussen waren.
      En dat Sigma voor de Art serie niet zo scherpe lenzen maakte, maar dan wel weer tussen de snelheid van merk eigen en Tamron lenzen.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

        Welke Sigma Art lens/lenzen heb je dan Rohier dat die niet scherp zijn?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

          De meeste Sigma Art lenzen zijn gemiddeld een stukje scherper dan de OEM lenzen (Canon, Nikon, Sony, ...) en meestal ongeveer even scherp als de Zeiss Otus lenzen, de Art 85mm had het absolute scherpterecord voor 35mm FF lenzen 'afgenomen' van de Otus 28mm en later testte de Art 135mm f/1.8 nog scherper!
          Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.
          Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

            Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
            Welke Sigma Art lens/lenzen heb je dan Rohier dat die niet scherp zijn?
            En dat Sigma voor de Art serie niet zo scherpe lenzen maakte, maar dan wel weer tussen de snelheid van merk eigen en Tamron lenzen.
            Of anders verwoord, sinds de Art lenzen maakt Sigma veel scherpere lenzen.
            Waar een wil is, is een weg
            ---------------------------------

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

              Ben weleens benieuwd hoe de 105 zal presteren, vooral naast de nikon 105 dan, sigma kennende iets scherper maar ook iets minder karakter?

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                Ben weleens benieuwd hoe de 105 zal presteren, vooral naast de nikon 105 dan, sigma kennende iets scherper maar ook iets minder karakter?

                Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                Goede opmerking, een goede lens is meer dan scherpte alleen.
                Bokeh, lichtafval, chromatisch aberratie, ....
                De Nikon 105 is een echte topper (de prijs ook natuurlijk).
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rogier Bekijk bericht
                  En dat Sigma voor de Art serie niet zo scherpe lenzen maakte, maar dan wel weer tussen de snelheid van merk eigen en Tamron lenzen.
                  Of anders verwoord, sinds de Art lenzen maakt Sigma veel scherpere lenzen.
                  Ah, ok, je bedoelde 'vóór', op dat vlak is de Nederlandse taal soms erg onduidelijk, 'voor de Art serie' verstond ik ook als 'bij hun Art serie'.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                  Ben weleens benieuwd hoe de 105 zal presteren, vooral naast de nikon 105 dan, sigma kennende iets scherper maar ook iets minder karakter?

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                  Dat lijkt me idd aannemelijk, voor mij zijn ze meestal ook iets te 'steriel' (en te duur voor mijn budget en aan de grote kant), maar wel respect dat ze met deze serie niet enkel hun 3'rd party collega's hebben gepusht maar ook de grote merken hebben 'verplicht' om hun lenzenarsenaal wat te updaten.

                  Het was al wel duidelijk dat dit weer een behemoth zou worden met 1.6 kg, maar als je hem op een DSLR ziet staan zie je pas echt hoe gigantisch hij is https://www.dpreview.com/articles/79...&imageViewer=1
                  Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Sigma 105mm f/1.4 en 70mm macro

                    Had ik nog niet gezien, tja 1.6kg is al eens iets, beetje zoals een f2.8 70-200 zeker?
                    Erg groot, maar indien prijs ok is zal die veel gekocht worden
                    Maar niet door mij, de nikon versie is een zalige lens die een blijvertje wordt bij mij

                    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                    portfolio en workshops:
                    https://www.bennybulke.com/

                    Comment

                    Working...
                    X