Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Best all-round lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Best all-round lens

    Hoi,

    Heb hier nog een Canon EOS 550D liggen waar ik best tevreden over ben. Er zit een standaard ef-s 18-55mm dc iii f/3.5-5.6 lens op.

    Ik heb ook nog een 55-200mm lens erbij (was één pakket bij aankoop)

    Graag zou ik een allround lens willen hebben ipv met twee lenzen te werken. Het hoeft geen 200mm te zijn maar eigenlijk iets waar je kan zeggen .. met die ene lens heb ik genoeg om mooie vakantiefoto's te maken.

    Wat stellen jullie voor?

    Bedankt voor de positieve antwoorden.

  • #2
    Re: Best all-round lens

    En ja hoor, weer een die ons voor de volle 100% laat gissen....

    Een allround lens is voor een ieder een eigen bepaald bereik, dat kan voor de een 12-24mm / 18-35mm zijn voor de ander een 70-200mm / 100-400mm en voor weer een ander zal dat het bereik 24-70mm zijn...

    Dus wat voor beelden - onderwerpen - leg jij vast tijdens je vakantie? Welke "eisen" stel je aan z'n objectief?

    Maar ja volgens mij ben je gewoon op zoek naar een bereik 18-135mm ????

    Comment


    • #3
      Re: Best all-round lens

      Het gaat over 'normale' vakantie-fotografie .. m.a.w. de foto's zijn zowel van personen als van landschappen ...
      Voor het merendeel gebruik ik de automatische instellingen op het toestel.

      Dus ik moet wat zoom-bereik hebben .. wat 'breedbeeld' voor de landschappen ...

      Heb geen speciale eisen want ben geen pro-fotograaf ...

      Comment


      • #4
        Re: Best all-round lens

        Een 35mm 1.4 !!! (Lichtsterk) equivalent van 50mm op jouw camera waar je de prachtigste foto's mee kan maken !!
        En waarmee je leert fotograferen !!!

        Groetjes
        Luc
        Groetjes

        Lukathi

        Comment


        • #5
          Re: Best all-round lens

          De Canon EF-S 18-135mm F3.5-5.6 IS USM.
          Zo blijf je bij dezelfde kwaliteit lenzen zoals uw twee andere, alhoewel, die 55 - 200mm schijnt toch de kwaliteit van de 55 - 250 niet te kunnen benaderen.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment

          Working...
          X