Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ligt het aan dropbox of ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ligt het aan dropbox of ....

    Beste BD vrienden;

    Wat is tot nu toe de beste manier om kwaliteitsvol een foto up te loaden naar BD .
    ik gebruik al heel lang dropbox ,maar ik ondervind zeker met mijn laatste posten op 1024 pix dat ik heel wat scherpte inboet ,wat ik toch wel jammer vind ,ik weet niet echt of het nu aan dropbox ligt ,maar wat ik wel zie ,is dat de foto op 100% vergroting ,groter is op BD dan gewoon rechtstreeks uit het bestand ,zou het kunnen dat ze iets groter zijn waardoor scherpte verloren gaat , of ligt het toch aan dropbox ?
    is imgur beter ?? of nog andere ,ik ga vooral voor de fijne scherpte die niet mag verloren gaan
    alvast dank
    grtjs Patrick

  • #2
    Re: ligt het aan dropbox of ....

    Als ik zie wat er op de homepage van Imgur staat zou ik daar niet eens aan denken.
    Wat is er mis met Flickr, of een eigen website op Smugmug of Zenfolio?
    ...leeg...

    Comment


    • #3
      Re: ligt het aan dropbox of ....

      Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
      Als ik zie wat er op de homepage van Imgur staat zou ik daar niet eens aan denken.
      Wat is er mis met Flickr, of een eigen website op Smugmug of Zenfolio?
      Lieven ,ik heb een account op Smugsmug alleen weet ik niet hoe via daar mijn foto's naar hier kan brengen , dus ik wil het wel eens proberen als iemand mij zegt hoe ik tewerk moet gaan
      alvast dank

      Comment


      • #4
        Re: ligt het aan dropbox of ....

        Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
        Als ik zie wat er op de homepage van Imgur staat zou ik daar niet eens aan denken.
        Wat is er mis met Flickr, of een eigen website op Smugmug of Zenfolio?
        Wat staat er dan zo verkeerd bij Imgur?
        Ik heb geprobeerd om dezelfde foto hier te plaatsen.
        Dropbox: resultaat NIKS te zien. Als ik de link plaat kunt u naar Dropbox surfen en de foto downloaden wat natuurlijk niet de bedoeling mag zijn.
        Imgur: was te zien involle glorie.
        Ik ben bijlange niet de enige die te klagen heeft van Dropbox.
        Ik denk dat binnen afzienbare tijd Dropbox zelfs betalend zal worden.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: ligt het aan dropbox of ....

          Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
          Lieven ,ik heb een account op Smugsmug alleen weet ik niet hoe via daar mijn foto's naar hier kan brengen , dus ik wil het wel eens proberen als iemand mij zegt hoe ik tewerk moet gaan
          alvast dank
          Dat is te doen hoor, klik op je foto, en dan zie je onderaan een pijl die krom naar iets anders verwijst, die link kopieer je op BD.(de BBcode) (ben weer te rap aan het gaan zeker)
          ...leeg...

          Comment


          • #6
            Re: ligt het aan dropbox of ....

            Bedankt Lieven ,ik heb nu eens van mijn eigen (Smugmug ) website geüpload , en voor de normale versie heb ik de BB code gebruikt , en dat is gelukt ,maar ik zet nogal dikwijls een foto achter een linkje voor een grotere versie ,dat lukt mij blijkbaar niet of ik verwijs eigenlijk gewoon naar mijn website , of is dat normaal ?

            Comment


            • #7
              Re: ligt het aan dropbox of ....

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ik denk dat binnen afzienbare tijd Dropbox zelfs betalend zal worden.
              Een paar jaar geleden heb ik eens 1 foto van 6Mb op Dropbox ge-upload om hier op BD eens te testen.
              Sedert 2 maanden krijg ik elke week een mail die zegt dat mijn dropbox vol is (alhoewel er maar 1 foto op staat).
              Ze stellen voor om mijn account te upgraden naar een betalend account. Verder heb ik de mail van Dropbox niet gelezen.

              Comment


              • #8
                Re: ligt het aan dropbox of ....

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Wat staat er dan zo verkeerd bij Imgur?
                De inhoud van de homepage die ik gezien heb was bedroevend.
                ...leeg...

                Comment


                • #9
                  Re: ligt het aan dropbox of ....

                  Ik gebruik altijd dropbox en merk tot nu toe nog niets verkeerds. Buiten het feit dat de manier van werken en url's posten af en toe anders wordt.
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: ligt het aan dropbox of ....

                    Ik gebruik Dropbox voor m'n foto's, maar post erg weinig. Ik gebruik Imgur nu ipv Photobucket voor m'n screenshots. M'n vrouw gebruikt Imgur voor haar foto's en post toch redelijk veel.
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: ligt het aan dropbox of ....

                      Ik heb hier al allerlei over Dropbox gelezen dat alle logica tart ,
                      Ik verkoop niks, ik maak voor niks reclame maar 1 ding weet ik zeker:
                      Elke bit die je op Dropbox zet komt daar onaangeroerd op te staan en je krijgt ook elke bit onaangeroerd terug.
                      Wat zou er dan kunnen mis gaan ? alleen de manier waarop die data achteraf behandeld wordt op de plek waar je dat naartoe brengt, niks meer of niks minder.
                      Alle info zit ook in die bitjes hé, er is nergens een soort sidecar die daar info over bijhoudt.
                      Wat je er plaatst krijg je terug, plaatste je iets waar wat mis mee is dan krijg je dat ook onverbeterd terug
                      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                      Comment


                      • #12
                        Re: ligt het aan dropbox of ....

                        Dat bevestigt dan toch wat ik TS al privé had meegedeeld:

                        In principe zou ik zeggen: foto in Dropbox-folder op jouw computer = foto opgeladen naar Dropbox = foto te zien op BD.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                        Comment


                        • #13
                          Re: ligt het aan dropbox of ....

                          dank jullie allemaal ,mijn laatste post heb ik het verkleind formaat van mijn smugsmug WS gehaald ,en deze lijkt mij toch heel geslaagd ,de vergrote versie (achter een linkje ) komt van dropbox en hier in dit geval lijkt hij mij terug superscherp , volgende keer zal ik nog eens kijken naar het verschil op de kleine versie ,miss was het toeval ik weet het niet

                          Comment


                          • #14
                            Re: ligt het aan dropbox of ....

                            Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                            De inhoud van de homepage die ik gezien heb was bedroevend.
                            Klopt, het gelijkt nergens op, maar dat is ook zo met Dropbox.
                            Ik gebruik beide enkel en alleen om foto's te posten.
                            Ik heb mijn eigen stek bij Imgur en niks verschijnt openbaar, meer moet dat niet zijn.

                            Op 25/02 probeerde ik dezelfde foto van op Dropbox en van op Imgur hier te posten, maar deze die op Dropbox stond was niet te zien, enkel met een link te plaatsen was die zichtbaar.
                            Nu is deze wel te zien als ik hem plaats.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: ligt het aan dropbox of ....

                              Wat ik bij Dropbox al enkele keren heb opgemerkt, is dat de regels worden aangepast en dat een foto die een hele tijd zichtbaar is, opeens verdwijnt. Als je dan de link aanpast, is de foto opnieuw te zien.
                              Totnogtoe een 'onfeilbare' methode wordt hier beschreven: http://forum.belgiumdigital.com/f14/...ay-555908.html
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X