Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony 24-105

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony 24-105

    Ik ga binnenkort een trouwreportage als vriendendienst doen, gezien ik al een tijdje twijfelde om de sony FE 24-105 aan te schaffen, lijkt met dat nu wel het moment. Ik heb een 24-70 f4 die ik van de hand wil doen en bovendien heb geen zin in te veel wisselen van lenzen. Het extra bereik lijkt me hier mooi meegenomen. Iemand ervaring met deze lens?
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: sony 24-105

    Heb zelfde dilemma de 24-70 f4 vervangen door de 24-105. Ben zeer tevreden van 24-70 maar heeft minder bereik.
    De 24-105 zou zeer goed zijn, aan de kwaliteit zou ik niet twijfelen.

    Imaging resource heeft heel wat beelden genomen met deze lens tijdens presentatie van de a7riii
    De reeks DSC00024 tot en met DSC00183 zijn met deze lens genomen.


    Op DPREVIEW loopt er momenteel een thread ivm deze lens.
    Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
    www.polartha.com

    Comment


    • #3
      Re: sony 24-105

      Nog niemand op het forum die dit hebbeding heeft uitgetest? De reviews op het net zien er alvast heel goed uit.
      https://www.behance.net/Lynx1966

      Comment


      • #4
        Re: sony 24-105

        Deze reportage heb ik geschoten met de 24-105mm, daarnaast ook de 12-24 en de 85mm gebruikt.

        I've been interested in photography, gear and people for a long time. About 50 years ago I saved some money to buy my first camera and ever since I've been a keen photographer. Contact: spanjaartrob@gmail.com


        Het enige nadeel (in vergelijking met de andere objectieven in dit bereik die ik gehad heb van de 24-105 (waaronder de Canon, de Nikon en de Sigma) is dat is op 24mm de uiterste hoeken vrij ernstige vignettering vertonen. Vreemd genoeg valt het lang niet altijd op. De lenscorrectie doet meestal uitstekend zijn werk. Verder is de 24-105 FE lens scherper en lichter. De bokeh is best goed. In zijn soort een topper, samen met de Sigma die veel zwaarder is en nog wat volumineuzer is.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: sony 24-105

          Hoe zouden jullie deze lens ( op een A7 ) vergelijken met een Nikon 70-200 f4 op een D7100 ?
          Ik heb deze Nikon combinatie nu en is mijn beste lens op mij D7100.
          Zou de combinatie Sony A7iii met de 24-105 f4 een beter resultaat afleveren ?
          My flickr
          https://www.guyp-photo.com

          Comment


          • #6
            Re: sony 24-105

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
            Deze reportage heb ik geschoten met de 24-105mm, daarnaast ook de 12-24 en de 85mm gebruikt.

            I've been interested in photography, gear and people for a long time. About 50 years ago I saved some money to buy my first camera and ever since I've been a keen photographer. Contact: spanjaartrob@gmail.com


            Het enige nadeel (in vergelijking met de andere objectieven in dit bereik die ik gehad heb van de 24-105 (waaronder de Canon, de Nikon en de Sigma) is dat is op 24mm de uiterste hoeken vrij ernstige vignettering vertonen. Vreemd genoeg valt het lang niet altijd op. De lenscorrectie doet meestal uitstekend zijn werk. Verder is de 24-105 FE lens scherper en lichter. De bokeh is best goed. In zijn soort een topper, samen met de Sigma die veel zwaarder is en nog wat volumineuzer is.
            De Foto's zijn zeker best ok maar kan eigenlijk ook met andere camera's.
            Wat me het meeste interesseert is de mooie set Foto's van B&W.
            Ik ben al 40 jaar fan van deze speakers, ja nog uit de tijd van de prachtige DM6.
            Uiteraard heb ik thuis ook Bower & Wilkins.
            En ik zie dat in de Volvo S90 (jouwe?) ook een set geïnstalleerd is vanuit Volvo fabriek.
            De S60 heeft Harman Kardon aan boord als ik me niet vergis?

            Bedankt dat je deze foto's wil delen.
            Ik heb er in ieder geval van genoten.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: sony 24-105

              Funcky, bedankt voor je reactie. Zeker kan je ongeveer dezelfde foto's maken met bv een Nikon D810 of D850 met een Sigma 4.0 24-105mm, die heeft ook wat minder vignettering op 24mm. Maar je sjouwt je in verhouding al aardig een breuk....
              Met de Fuji zal hetook aardig goed komen denk ik, alleen is dan de resolutie van de Sony sensor en het resultaat bij hogere iso waarden wat minder, al zal dat bij deze reportage weinig uitmaken.
              Mooie fabriek bij Bowers en Wilkins, de Volvo was helaas te leen voor de reportage. Mijn zoon heeft er voor Autovisie een mooi stukje over geschreven.
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment

              Working...
              X