Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nik collection

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nik collection

    Hallo.Sinds ik begin dit jaar Photoshop cc 2018 geïnstalleerd heb crasht deze ieder maal als ik Nik collection wil gebruiken als filter.
    Heeft er iemand dezelfde problemen of is er iemand met een oplossing?
    Mvg
    Guy Hautier

  • #2
    Re: Nik collection

    ik heb indertijd hetzelfde probleem gehad... weghalen en terug installeren heeft toen geholpen.
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Nik collection

      Heb ik reeds gedaan en helpt niet.

      Comment


      • #4
        Re: Nik collection

        Kan je PC het wel aan? Met welke processor werk je? PS is wel een redelijk zwaar programma.
        https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

        Comment


        • #5
          Re: Nik collection

          Is normaal, er zit op het ogenblik nog een fout in de nieuwe versie van Photoshop voor het samenwerken met NIK
          Het zal een probleem worden denk ik wie de oplossing gaat bieden, Adobe of DXO (die hebben NIK overgenomen van Google)
          Ergens half dit jaar komt er sowieso een vernieuwde versie van NIK uit, of deze gratis zal zijn weet ik niet nu deze in handen zit van DXO
          Maar probeer even om het programma te verwijderen van je PC, een volledige cleaning te doen en daarna opnieuw installeren via deze link https://nikcollection.dxo.com/

          Er zijn ook voorlopig oplossingen voor te vinden op het internet, even googlen en je komt er genoeg tegen https://forums.adobe.com/thread/2396932
          en nog eentje https://feedback.photoshop.com/photo...ng-nik-filters

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Nik collection

            Als je NIK wilt downloaden is het wel hier dat je moet zijn: https://www.google.com/nikcollection/
            De link van Sieg leidt je naar DXO PhotoLab waar ze de U-Point technologie van NIK al gedeeltelijk hebben ingebouwd, maar NIK kan je niet bij DXO downloaden.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Nik collection

              Luc, ik heb onlangs nog van DxO gedownload. De versie die bij DxO te vinden is, heet bij mij (Mac): nikcollection-full-1.2.11.dmg
              Je moet dan wel je emailadres achterlaten, zodat men je op de hoogte kan houden van de verdere evolutie van Nik.
              Ik ben intussen PS aan het vervangen door Affinity Photo. Wel, daar kun je de Nik filters ook in gebruiken, maar wat bleek? Crashen! Het was opgelost met de settings van Nik aan te passen:


              Misschien kun je dat bij Photoshop ook doen?
              Wat ook wel eens helpt, is eerst de laag waarop je Nik wil laten werken (bv de background), dupliceren, en dan pas de Nik filter kiezen.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Nik collection

                ik heb er blijkbaar geen problemen mee !

                Comment


                • #9
                  Re: Nik collection

                  Mijn Pc is zwaar genoeg. Op dat gebied nog geen problemen gehad. Bedankt voor de info.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nik collection

                    Ik zal het proberen. Bedankt.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nik collection

                      Bedankt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nik collection

                        Misschien niet relevant omdat ik met Mac werk, maar sinds de update naar High Sierra crasht Nik met bepaalde toepassingen bij gebruik via smart objects. De enige manier dat het bij mij nog lukt is via het nik menu.
                        Jammer dat de software niet meer verder ontwikkeld wordt..

                        Mvg
                        Gert
                        Feedback is the breakfast of the champion

                        website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nik collection

                          Oorspronkelijk geplaatst door pre Bekijk bericht
                          Misschien niet relevant omdat ik met Mac werk, maar sinds de update naar High Sierra crasht Nik met bepaalde toepassingen bij gebruik via smart objects. De enige manier dat het bij mij nog lukt is via het nik menu.
                          Jammer dat de software niet meer verder ontwikkeld wordt..

                          Mvg
                          Gert
                          Ik heb er met PS CS6 en High Sierra nog geen problemen mee ondervonden, maar zal eerstdaags eens een test doen met Smart Objects.
                          't Is met Affinity dat in de plaats moet komen van PS dat ik crashes ondervond, maar die gelukkig wist te verhelpen.
                          Ik denk dat het goed zal aflopen met Nik, want bij DxO is de software in goeie handen (heel wat anders dan bij Google).
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nik collection

                            Ik werk inderdaad met Photoshop CC 2018. Over de problematiek met Sierra/High Sierra in combinatie met smart objects is al wat geschreven, sommige stellen oplossingen voor maar het blijkt toch niet echt goed te komen. Hopelijk brengt DxO deze software terug volledig functioneel, zit er niets mee in om er dan voor te moeten betalen (vroeger trouwens ook gedaan).

                            Mvg
                            Gert
                            Feedback is the breakfast of the champion

                            website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nik collection

                              Had dezelfde problemen, gewoon even bij de instellingen van NIK zorgen dat de filter op de huidige laag wordt toegepast dus niet op een aparte laag, probleem opgelost.
                              In het volgende filmpje wordt dit vermeld.
                              Kijken vanaf 9min.
                              Last edited by mypicture; 25 februari 2018, 11:07.
                              lucv.be - instagram - facebook

                              Comment

                              Working...
                              X