Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

    Hoi,

    kan iemand mij helpen met het losmaken van de achtergrond in een afbeelding.
    Ik heb verschillende tutorials gevonden, deze lukken vrij goed omdat de achtergrond waar ze mee starten meestal makkelijk
    is met effen achtergrondkleur.De foto die ik wil bewerken heeft een moeilijke achtergrond en ook fijne hoofdhaartjes die mee
    dienen uitgesneden te worden.

    Heeft er iemand tips of een tutorial daarvoor ?
    Dank bij voorbaat
    ps: ik werk met photoshop cs6
    vriendelijke groeten,
    Dirk.

  • #2
    Re: Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

    Zoek eens op “Luminosity Masks”.

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

      Zoek op YouTube eens op Peter McKinnon, dan onder zijn playlist "2 Minute Tuesday" staat een kleine tutorial hoe hij het doet.
      Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
      Website - 500px - Instagram

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

        Beste SteefD,
        ik zie bij Peter McKinnon "2 Minute Tuesday" alleen een vergelijkbare tutorial om lucht te verwijderen en te wijzigen.
        maar zie geen tutorial om een afbeelding los te maken van de background.
        Kan je eventueel de url van deze Tutorial even posten ?
        hartelijk dank !!

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

          Misschien dat deze kunnen helpen? Heb momenteel niet de tijd om zelf eerst 'ns te kijken:
          Een achtergrond vervangen met behulp van alfa kanalen en laagmaskers inPhotoshop via deze link http://www.jumbojetje.nl/tutorials/video-tutorial-achtergrond-...


          Deze methode werkt ook in latere versies van Photoshop o.a CS6 en CC.In deze Photoshop tutorial laat ik zien hoe je middels de background eraser tool eenvoud...


          Het blijft moeilijk, maar ik gebruik zaken als ON1 (Perfect brush), Topaz Remask, enz.
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

            Het is inderdaad die video die ik bedoel.
            Kan je dezelfde methode niet gebruiken?
            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
            Website - 500px - Instagram

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop : afbeelding losmaken van achtergrond

              Beste LesC,
              Topaz remask was niet effectief , maar heb de gratis 30 days trial gedownload van ON1 photo en ik denk dat ik daar wel verder mee kom.
              Ik kende het niet maar ziet er zeker de moeite uit om het achteraf aan te schaffen.
              bedankt voor de tip !!!
              Ik laat nog weten of het hiermee lukt.
              groeten ,
              Dirk.

              Comment

              Working...
              X