Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gemeente verkiezingen op komst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gemeente verkiezingen op komst

    Collega's goeie middag!

    Jullie weten vast dat er in oktober opnieuw gemeenteraadsverkiezingen zijn, en ik kreeg inmiddels de vraag van 2 lokale partijen om hun propaganda-foto's te shooten...
    Headshots en groepshots van de leden van de partijen...

    Nu ben ik pas sinds 2014 actief als zelfstandige, en is verkiezingswerk nu de eerste keer voor mij, ik vroeg me af of jullie dat ook als 'commerciële fotografie' beschouwen (en dus gebruikslicentie alla Sofam tarieven doorrekenen) of eerder als 'normale' fotosessies (zoals die voor particulieren doorgaan)...
    Het zijn immers een pak foto's, en ik ken weinig van het reilen en zeilen van politieke partijen, dus ik weet niet wat voor budgetten lokale gemeentepartijen hebben...
    Men komt al vlug aan 30 à 40-tal foto's en aan SOFAM tarieven loopt dat ontzettend op natuurlijk...

    Ik wil de shoots binnenhalen, maar ik wil ze niet afschrikken met ontzieglijke bedragen in de offerte te zetten...

    Hoe pakken jullie dat aan?
    (als jullie tenminste in jullie kaarten (willen) laten kijken :-)

    Groeten!

  • #2
    Re: gemeente verkiezingen op komst

    Ik wil de shoots binnenhalen, maar ik wil ze niet afschrikken met ontzieglijke bedragen in de offerte te zetten...
    Eigenlijk geef je zelf al je antwoord hé

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: gemeente verkiezingen op komst

      ja, eigenlijk wel :-) - toch bedankt voor de reactie!

      Comment


      • #4
        Re: gemeente verkiezingen op komst

        Inderdaad een moeilijke. Ik denk wel dat je meer kan vragen dan voor pakweg een communieshoot.
        Het maakt ook een groot verschil of je alle foto's in één sessie kunt nemen, dan ben je maar een halve tot één hele dag bezig. Als je alle politici op aparte tijdstippen moet fotograferen, dan moet je prijs uiteraard omhoog.
        Misschien kan je eens vissen door spontaan een offerte met de hoogste prijs die je durft vragen te sturen naar bij een gemeente die iets verder van huis is? Aan de hand van hun reactie kan je dan beter inschatten hoeveel je ongeveer kan vragen.

        Comment


        • #5
          Re: gemeente verkiezingen op komst

          Aangezien de partijen (volgens krantenartikels) op steeds grotere "oorlogskassen" zitten lijkt het mij normaal dat ze gewone tarieven betalen. Ze zijn geen privépersonen en voor een "sociaal tarief" denk ik niet dat ze echt recht hebben.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: gemeente verkiezingen op komst

            Normaliter zijn de tarieven bij de partijen wel gekend en houden ze zich daar ongeveer aan.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: gemeente verkiezingen op komst

              je kan je benadering en prijs (niet de kwaliteit van je foto's natuurlijk) laten afhangen van je persoonlijke affiniteit met de programma's van de betrokken partijen.
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment

              Working...
              X