Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

    Beste collega's,

    Ik ben op zoek naar een groothoeklens (10-20mm of dergelijke) voor de Nikon D810...
    Alle lenzen die ik momenteel terugvind zijn boven de 1000 euro, en dat wil ik op dit moment niet betalen voor een lens die ik sporadisch zal gebruiken...
    Zijn er 'goedkopere' beschikbaar? Ik vind ze in ieder geval niet...
    Of alternatieven?

    Thanks!

  • #2
    Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

    De Samyang 14mm f/2.8 kost minder dan 500 euro. De Nikon AF-S NIKKOR 20mm f/1.8G kost rond de 800 euro. De Tokina 16-28 valt ook nog in uw budget. Ik denk dat je nog niet goed gezocht hebt.
    Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

    Comment


    • #3
      Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

      Hoi WWY,

      Laurens heeft al enkele leuke voorbeelden.
      De Tamron 15-30 schijnt ook een beste te zijn.
      Heb je ook al eens naar occasions gezocht? Kan ook een goede optie zijn.
      Daarnaast, heb je al eens met zo'n groothoek op je FF camera geschoten?
      Ben je jezelf bewust van de enorme vervorming in kleinere omgevingen?
      Ik heb een jaar of 1,5 terug zo'n deftige en peperdure Nikon 14-24 f2.8 lens voor op een D750 een weekend gehuurd.
      Daar werd me snel duidelijk, door die bijna niet te corrigeren vervorming, zo'n lens helemaal niks voor me was.
      Heeft me toch weer een aardige duit bespaard... Die ik een maand of 4 geleden weer ruimschoots "benut" heb... aan een D850...

      Comment


      • #4
        Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

        super! dank jullie wel voor de reacties - misschien is huren even een optie die budget-vriendelijker is dan...
        ik vind dat de 24mm (van de 24-70mm die er nu opzit) toch niet wijd genoeg gaat voor interieur in kleinere ruimtes...
        een 10mm zal dan weer te extreem zijn...
        ik ga de 14 of de 16 even uitproberen dan - bedankt iedereen!

        Comment


        • #5
          Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

          Irix 11 f4 (639 euro) en Irix 15 f2.4 (479 euro) krijgen ook heel behoorlijke reviews.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

            We staat op de website van Lieven Coudenys een Nikon 16-35 f/4 VR tweedehands te koop. Geen idee of dit OK is of als je nog breder wil.

            Comment


            • #7
              Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

              gebruik de 15mm irix. top lens voor het geld. daarvoor had ik de samyang 14mm. optisch bijna even goed. enkel de hoeken van de samyang zijn wat softer en de vervorming is veel groter en moeilijker te corrigeren dan bij de irix.
              A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

              Comment


              • #8
                Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

                De 20 of 24mm prime zouden ook goed zijn. Ik heb de 20mm D maar de G is stukken beter. Ik spaar nog wat om de 24 of 28mm te kopen. Ken wel iemand in West-Vlaanderen die een 18-35 verkoopt voor full frame, voor 450 eur.
                https://www.flickr.com/photos/97971414@N07/albums

                Comment


                • #9
                  Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

                  Omdat ik zelf naar mijn oordeel de beste groothoek Tokina 11-16 2.8 voor DX camera's heb, dacht ik zou Tokina misschien iets hebben ?
                  Ik vond de Tokona AT-X 17-35
                  In ieder geval voor een veel vriendelijker prijs, en Tokina's zijn echt als een tank gebouwd !
                  De kwaliteiten van de lens zou ik even nakijken, want zover gaat mijn bemoeienis nou ook weer niet.
                  Succes met je uitzoek-stress
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

                    Ik had nog een Sigma 10 20, wel een DX lens maar op de 810 in DX mode heb je nog aardig wat pix over. Ik was aangenaam verrast door de kwaliteit.
                    Inmiddels wel geupdated naar een 14 24 van Nikon, is nog iets beter

                    Comment


                    • #11
                      Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

                      Ik heb onlangs voor een prikje een tweedehands NIKON AF-S 18-35MM F/3.5-4.5 G ED gekocht, ben er best wel tevereden van. Licht, goede beeldkwaliteit, kan normale filters gebruiken. Heeft geen vast min diafragma, maar vind ik niet erg voor een breedhoek. Nadeel is wel dat 18mm soms net niet breed genoeg is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: groothoeklens voor Nikon D810 (full-frame)

                        Er staat een mooie Nikon 16-35 f4.0 te koop op 2dehands.

                        Comment

                        Working...
                        X