Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotolocaties onthouden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotolocaties onthouden

    Beste forummers,

    Wat gebruiken jullie om mogelijk toekomstige fotolocaties te bewaren?

    Ik heb een tijdje locaties in Google Maps aangeduid. Echt vlot werkt dit toch niet.
    Nu sinds kort heb ik de Photopills app gekocht. Werkt goed op telefoon, alleen jammer dat er geen web versie van bestaat.

    Iemand andere tips, ideeën,...
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

  • #2
    Re: Fotolocaties onthouden

    Moleskine reporter notebook en een balpen.
    Altijd in mijn foto tas.

    Comment


    • #3
      Re: Fotolocaties onthouden

      Ik werk(te) steeds met The Photographer's Ephemeris omdat dit doet wat het moet doen wat ik ervan verwacht.
      Photopills had ik nog nooit van gehoord maar lijkt me de 2.0 van de bovenstaande versie.
      Tip i.v.m. je probleem desktop vs i of andere phones:
      Photopills werkt met KMZ files en stuurt ze via andere applicaties door (mail, WhatsApp,...). Ik heb jouw applicatie niet maar volgens mij kan je gewoon de file - die je uit de applicatie en via mail naar je eigen account doorstuurt, opslaan op je desktop en openen via Google Earth. Waarom eerst opslaan? Ik vermoed dat je PC/OsX niet overweg kan met de KMZ file (bij mij ga dit in conflict met Photoshop, I kid you not!). Als ik de file opsla / open met Google Earth via bestand / openen, dan werkt het wel.
      De omgekeerde weg kan ik niet inschatten omdat ik de applicatie niet heb ...

      Veel succes en laat maar weten of het werkt.

      Tjerri

      Comment


      • #4
        Re: Fotolocaties onthouden

        Ik gebruik Apple Notes om zowat mijn foto locaties bij te houden oftewel neem ik met de iPhone foto's om te gebruiken in de kaart module van Lightroom.
        https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

        Comment


        • #5
          Re: Fotolocaties onthouden

          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
          Ik werk(te) steeds met The Photographer's Ephemeris omdat dit doet wat het moet doen wat ik ervan verwacht.
          Photopills had ik nog nooit van gehoord maar lijkt me de 2.0 van de bovenstaande versie.
          Tip i.v.m. je probleem desktop vs i of andere phones:
          Photopills werkt met KMZ files en stuurt ze via andere applicaties door (mail, WhatsApp,...). Ik heb jouw applicatie niet maar volgens mij kan je gewoon de file - die je uit de applicatie en via mail naar je eigen account doorstuurt, opslaan op je desktop en openen via Google Earth.
          Dit heb ik reeds uitgetest. Je kan die KMZ idd openen, maar Photopils slaat items op in die KMZ waar Google Earth (of Google Maps, of Garmin Basecamp) niet mee
          overweg kunnen. Er wordt bvb de zonnepositie opgeslaan, wat de map applicaties helemaal niet kennen natuurlijk. Die verstaan enkel de vastgelegde posities.

          Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
          Waarom eerst opslaan? Ik vermoed dat je PC/OsX niet overweg kan met de KMZ file (bij mij ga dit in conflict met Photoshop, I kid you not!). Als ik de file opsla / open met Google Earth via bestand / openen, dan werkt het wel.
          Dit is bij mij ook, en heeft enkel te maken met file associaties (of default app instellingen). Is dus normaal.
          Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
          Website - 500px - Instagram

          Comment


          • #6
            Re: Fotolocaties onthouden

            Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
            Dit heb ik reeds uitgetest. Je kan die KMZ idd openen, maar Photopils slaat items op in die KMZ waar Google Earth (of Google Maps, of Garmin Basecamp) niet mee
            overweg kunnen. Er wordt bvb de zonnepositie opgeslaan, wat de map applicaties helemaal niet kennen natuurlijk. Die verstaan enkel de vastgelegde posities.



            Dit is bij mij ook, en heeft enkel te maken met file associaties (of default app instellingen). Is dus normaal.
            Bedankt voor de feed-back! Weeral iets bijgeleerd.

            Mvg,

            Tjerri

            Comment


            • #7
              Re: Fotolocaties onthouden

              Zou niet weten wat er met google maps niet lukt, werk hier al tijdje mee en heb iets meer dan 1000 locaties, vaak met beschrijving erbij

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Fotolocaties onthouden

                Hier ook nog een fervent aanhanger van het kleine boekje en de balpen. Je kunt ook teveel locaties bijhouden hé. Hoe oud zou ik moeten worden om bv. 1000 locaties te bezoeken ?

                Comment


                • #9
                  Re: Fotolocaties onthouden

                  Op facebook zijn er groepen waar ze locaties delen onder fotografen.
                  Zoals "model fotoshoot locaties in Vlaanderen"
                  Er wordt wel verwacht in die groepen dat je zelf ook locaties aanbrengt.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotolocaties onthouden

                    Ik doe vooral landschapsfotografie. Om locaties te zoeken (of inspiratie op te doen) zijn er verschillende sites mogelijk: 500px, Trover, Locationscout,...

                    Je kan die locaties dan idd opslaan in Google maps (heb het ook zo gedaan), maar het belangrijkste nadeel vond ik dat je geen overzicht kan krijgen
                    in een lijst.
                    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                    Website - 500px - Instagram

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotolocaties onthouden

                      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                      Hier ook nog een fervent aanhanger van het kleine boekje en de balpen. Je kunt ook teveel locaties bijhouden hé. Hoe oud zou ik moeten worden om bv. 1000 locaties te bezoeken ?
                      zo moet je dat niet bekijken hoor
                      bvb in antwerpen heb ik zo'n 25 zogezegde locaties
                      maar dat kan waar te parkeren zijn,
                      maar ook interresantere plaatsen en iets mindere, maar als ik een antwerpentripke voorbereid dan zie ik op volgorde wat ik dan zal passeren en wat niet,
                      omdat het bvb te voet te ver om is voor een locatie die eerder leuk als tussenin is eerder dan ene waar ik echt eens moet geweest zijn
                      neem dan steden als londen, tja dan heb je vlug enkele tientallen locs....
                      als ik dan es naar daar ga (staat op de bucketlist) weet ik perfect wat te doen, en kan ik op de altijd veel te beperkte tijd er alles uithalen!

                      Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                      Ik doe vooral landschapsfotografie. Om locaties te zoeken (of inspiratie op te doen) zijn er verschillende sites mogelijk: 500px, Trover, Locationscout,...

                      Je kan die locaties dan idd opslaan in Google maps (heb het ook zo gedaan), maar het belangrijkste nadeel vond ik dat je geen overzicht kan krijgen
                      in een lijst.
                      dit kan je wel, maar dan enkel de ganse lijst helaas,
                      via menu -> mijn plaatsen...
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotolocaties onthouden

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        dit kan je wel, maar dan enkel de ganse lijst helaas,
                        via menu -> mijn plaatsen...
                        Op laptop/PC idd te doen. Op je telefoon al heel wat minder.
                        Verder is er ook een verschil in functionaliteit tussen "bewaarde plaatsen" en "een eigen kaart" (of hoe die dingen in het Nederlands ook noemen).
                        Weet niet welke van de 2 jij gebruikt?
                        Ik had een eigen kaart aangemaakt, en dat werkte toch niet zo goed vond ik.
                        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                        Website - 500px - Instagram

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotolocaties onthouden

                          Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
                          Op laptop/PC idd te doen. Op je telefoon al heel wat minder.
                          Verder is er ook een verschil in functionaliteit tussen "bewaarde plaatsen" en "een eigen kaart" (of hoe die dingen in het Nederlands ook noemen).
                          Weet niet welke van de 2 jij gebruikt?
                          Ik had een eigen kaart aangemaakt, en dat werkte toch niet zo goed vond ik.
                          Bewaarde plaatsen idd, goh er bestaat wss nog wel iets beters, maar ik heb er nu al zoveel locs op dat ik gewoo verder ermee doe, al iets anders geprobeerd nu?

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotolocaties onthouden

                            Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                            Bewaarde plaatsen idd, goh er bestaat wss nog wel iets beters, maar ik heb er nu al zoveel locs op dat ik gewoo verder ermee doe, al iets anders geprobeerd nu?

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                            Yep, gebruik die Photopills app nu. Werkt goed.
                            Wat ik nog ga testen is plaatsen markeren in Basecamp (de garmin map tool) en deze dan in Photopills importeren (omgekeerde richting werkt al zeker).
                            Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
                            Website - 500px - Instagram

                            Comment

                            Working...
                            X