Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe TV

    Wij kijken hier nog steeds naar een tv met een beeldbuis.
    Dat ding heeft het steeds goed gedaan en wilt maar niet de geest geven.

    Omdat we de volledige living gaan hernieuwen zijn we ook stilletjes aan het uitkijken naar een nieuwe.
    Ik ben echter totaal niet meer mee op gebied van tv's.

    Welke valt aan te raden bij een budget van max €1000, liefst nog minder?
    Led, smarttv, 4k,...geen idee van, als het maar mooi beeld geeft voor dat budget.

    Merk neig ik nogal naar samsung, vraag me niet waarom. Ik sta open voor andere merken ook.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Nieuwe TV

    Panasonic is ook één van de beste. Hier al een drietal over de jaren heen. In Frankrijk hebben wij een Samsung en daar is ook niks van te zeggen. Dus beide merken kan je volgens mij perfect betrouwen. Heb ook de indruk dat hun prijs/kwaliteit s verhouding goed zit.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe TV

      Hier al een paar TV's gehad waaronder Samsung en nu LG vanwege Oled.
      Van beide tevreden geweest, maar alles is op de eerste plaats een persoonlijke keuze.

      Vooral eerst gaan zien en vergelijken welk beeld u het meeste aanstaat.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe TV

        De tijd dat Samsung de beste televisies maakte is al een paar jaar voorbij.
        Kies een tv met een vorm van local dimming, er zijn veel varianten en elk merk heeft zijn eigen werkwijze. Zeker met de huidige HDR tv's heb je veel aan local dimming omdat de hooglichten lokaal worden versterkt.

        Als je in de prijsklasse tot 1000€ gaat heb je tegenwoordig zowiezo 4K en HDR. De duurdere modellen hebben een betere HDR met een hogere piekhelderheid. En de ondersteuning van HLG, HDR10, HDR10+, Dolby Vision is ook verschillend per model.

        En dan heb je nog het type paneel, de duurdere modellen van Sony en Samsung hebben meestal een VA paneel die een betere zwartwaarde hebben dan IPS. IPS heeft dan weer betere kijkhoeken.

        Ikzelf heb een Sony en ik kan zeggen dat de Motionflow settings heel goed hun werk doen. De "Clear" setting is heel goed en biedt het perfecte compromis tussen vloeiend beeld zonder 'soap opera effect'. 'Soap opera effect' krijg je als je motionflow op standaard of vloeiend zet. Bij de 'clear' setting wordt aan black frame insertion gedaan, dus tussen de beelden wordt er een zwart beeld geplaatst. Hierdoor gaat de helderheid omlaag maar dat kan je compenseren door de backlight op max. te zetten.

        Deze Sony wordt overal goed bevonden en kan ik zeker aanraden. Vooral de zwartwaarde is zeer goed dankzij de local dimming en VA paneel. Wil je niet zoveel uitgeven dan is deze ook de moeite, heeft een IPS paneel en minder geavanceerde local dimming.

        Wil je het beste van het beste hebben momenteel dan kies je een OLED. LG heeft een ruim aanbod en is meestal de goedkoopste. Sony, Panasonic en Philips gebruiken nu ook OLED panelen van LG. Alleen jammer dat die zo duur zijn.
        Last edited by alex606; 19 februari 2018, 20:09.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe TV

          Wat ik je als tip kan geven is ga vergelijken in de winkel. Ze zien er allemaal gelikt uit met die demo filmpjes die ze afspelen.Maar vergelijk ze eens met elkaar bij actie scenes . Bij snel bewegende beelden zal je al snel verschil zien. Haperingen in het beeld ja zelfs verschuivingen. Dus dan komen de foutjes naar boven. Hangt er ook vanaf hoe de tv is ingesteld, bvb moet hij het beeld verscherpen of niet allemaal zaken die meespelen in vloeiende weergave van het beeld.

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe TV

            Je kan zo veel geld geven als je maar wil, maar de beeldkwaliteit zal zelfs bij de goedkopere toestellen al beter zijn dan een beeldbuis-TV.
            Ik heb thuis een 2e toestel van Samsung (40") voor 500 euro staan en zelfs daar is de beeldkwaliteit al heel goed.
            Durf gerust naar grote schermen te kijken (van 46 tot 55"), je zal later merken dat je de grootte rap gewoon bent.
            Onder de 1000 euro moet je al een heel goede TV vinden.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe TV

              ALs je wat mee wil zijn, dan zou ik vandaag toch een OLED kiezen van LG.
              Dat is het beste wat je kan krijgen voor redelijk geld.

              Denk ook niet dat een TV te groot is, 55' is echt wel normaal tegenwoordig, en als het aan de muur hangt zeg je een paar weken later: mm, die mocht eigenlijk nog groter zijn.

              QLED van Samsung, dat is zijn geld niet waard. Het is geen OLED, en toch vragen ze de OLED prijzen.

              En als je beslist om geen OLED te nemen, kijk dan zeker eens naar Panasonic, die bieden behoorlijk veel waar voor je geld.
              Zorg zeker dat je dan een 100 Hz paneel hebt, en laat je niet vangen door de 1000 MHz die ze op andere TVs plakken.

              Blijf weg van Philips, de TVs komen nu van TP Vision, en die krijgen hun software niet stabiel. Ik heb er één gehad gedurende een jaar, en dat was 2 keer per week stekker uithalen...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe TV

                Die oefening hebben we hier ook gemaakt nu 2 jaar geleden.
                Veel opzoeking gedaan en overal prijzen ze je het beste aan. Wat ze er nooit bij zeggen zijn de nadelen van elk individueel toestel.
                Na wikken en wegen vielen al snel heel veel merken af en kwamen we uit op Panasonic.

                Doordachte kwaliteit zowel in beeld maar ook in afwerking en technologie.

                Nu 2 jaar verder nog steeds geen spijt van.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe TV

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  ALs je wat mee wil zijn, dan zou ik vandaag toch een OLED kiezen van LG.
                  Dat is het beste wat je kan krijgen voor redelijk geld.
                  Blijf weg van Philips, de TVs komen nu van TP Vision, en die krijgen hun software niet stabiel. Ik heb er één gehad gedurende een jaar, en dat was 2 keer per week stekker uithalen...
                  Voor zover die LG geen Philips of die Philips geen LG is dan bedoel je.
                  Veel rollen van dezelfde band Tommie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe TV

                    LG is de fabrikant van vrijwel alle OLED panelen.
                    Maar dan heb je TP vision die het paneel koopt, en er een kast en software aan hangt, en dan een label Philips er op kleeft.
                    Dat paneel is OK, maar TP vision krijgt zijn software niet stabiel.
                    Ik ben er gek van geworden, en ze kunnen gewoon niet helpen. Ze verwijzen dan naar een software update die een paar weken (of maanden) later komt, en dan wordt het alleen maar erger. Ze lossen een probleem op, en er komen er 2 bij.
                    Geloof me, als je TV 2-3 keer per week vastloopt, en het enige wat je kan doen is de stekker uittrekken, en dan 2 minuten terug insteken....
                    Daarbij komen dan een pak problemen met afstandsbediening, geluid via HDMI dat niet werkt etc etc.

                    Spijtig, want ik was een fan van ambilight.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe TV

                      Bedankt al voor de tips.
                      Zowiezo dus gaan bekijken in de winkel.
                      Er zijn zoveel verschillende type nr's van elk merk dat je de bomen niet meer door het bos ziet.

                      Oled gaat waarschijnlijk niet lukken onder de 1000 euro.

                      Dingen waar ik kan op letten zijn dus; 100hz, VA paneel (met liefst ook nog een goede kijkhoek) en stabiele software.
                      Het zal waarschijnlijk wel iets van samsung, panasonic, LG of sony worden.
                      Groetjes,
                      Dominic

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe TV

                        Non OLED heb ik ook goede ervaring met Panasonic.
                        Hier staat een 55CX700 (2 jaar oud), en die vind ik echt wel goed.

                        Met wat geluk vind je nog een soldenmodel van vorig jaar, en dan heb je hoge specs voor een mid-price van dit jaar.

                        Ik heb die bij Art en Craft gekocht. Goede keuze, goede prijzen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe TV

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Non OLED heb ik ook goede ervaring met Panasonic.
                          Hier staat een 55CX700 (2 jaar oud), en die vind ik echt wel goed.
                          Dat er niet-OLED modellen bestaan die goed zijn, daar is geen twijfel over ... maar tot nu toe nog geen enkele niet-OLED tegen gekomen die dezelfde beeldkwaliteit heeft.
                          Zowel in kleur (contrast) als snelheid steken die er fors bovenuit.
                          • Een OLED paneel is gemiddeld 1.000 keer sneller dan een lcd paneel met led achtergrondverlichting.
                          • De kijkhoek is erg groot omdat de beeldpunten zelf licht kunnen geven.
                          • Energieverbruik ligt veel lager dan de meeste andere schermen.
                          • Grotere kijkhoek met intensere kleuren, helder wit en diepzwart.

                          De prijs daarentegen is weer iets anders.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe TV

                            Ik wil niet ambetant doen, maar er zijn nog meer merken dan die uit het verre oosten .
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe TV

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Ik wil niet ambetant doen, maar er zijn nog meer merken dan die uit het verre oosten .
                              Inderdaad, Telefunken made in China. [emoji1]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X