Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

westkust USA rondreis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • westkust USA rondreis

    Goeiedag allemaal,

    Binnen enkele weken gaan wij 19 dagen naar Amerika(3 dagen New York en 16 dagen rondreis aan de westkust(LA-California-Lasvegas-grand canyon, etc))

    wat ben ik van plan mee te nemen hiervoor:
    Nikon D7200
    statief
    Nikon 16-80mm 2.8-4
    Nikon 35mm 1.8
    twijfelgeval: Tamron 150-600mm

    Vorig jaar in Costa Rica heel erg veel met de telelens kunnen doen maar nu twijfel ik of ik ze wel zou meenemen. Qua gewicht een gezond beestje en of ik ze erg ga missen anders. Wellicht af en toe wel voor een close up of vrijheidsbeeld beeldvullend te kunnen trekken. maar is dat die 2kg extra voor 3 weken waard?

    Ook twijfel ik nog of die 16mm breed genoeg zal zijn voor de canyons of andere landschappen.
    Ik heb nog zitten kijken voor een Nikon 10-20mm omdat die vrij betaalbaar zijn en belangrijkste reden: Filtermaat is ook 72mm(net als mijn 16-80 waar ik al de circulaire ND filters voor heb.)
    Ik hou van lange sluitertijd fotografie dus dit zou wel een voordeel zijn dan. Nadeel: VR niet uitschakelbaar en niet stofdicht+ koppeling in plastic...

    Iemand wat advies voor mij?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: westkust USA rondreis

    Ik zou de 150-600mm thuis laten.
    En als uw 16mm niet breed genoeg is, kan je nog altijd een panorama maken he.

    BTW, de Westkust is prachtig. Enjoy!!
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

    Comment


    • #3
      Re: westkust USA rondreis

      Dan zit ik wel met max zoom van 80mm... kan ik geen enkele deftige shot van een arend of ander dier maken. Had vroeger nog een 55-300 maar nu niet meer in mijn bezit, had ik nu wel kunnen gebruiken.

      Dankjewel !

      Comment


      • #4
        Re: westkust USA rondreis

        Oorspronkelijk geplaatst door Temmy Bekijk bericht
        Dan zit ik wel met max zoom van 80mm... kan ik geen enkele deftige shot van een arend of ander dier maken. Had vroeger nog een 55-300 maar nu niet meer in mijn bezit, had ik nu wel kunnen gebruiken.

        Dankjewel !
        Je gaat niet veel wilde dieren tegen komen op die reis vrees ik.
        Enkel wat vogels in de Grand Canyon. Mogelijk een beer als je Yosemite, King Canyon, etc... bezoekt.
        Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
        Website - 500px - Instagram

        Comment


        • #5
          Re: westkust USA rondreis

          Was er vorig jaar. Mijn tele is niet uit de rugzak gekomen in het zuidwesten. Pas de laatste twee weken in Yellowstone en glacier np heb ik mijn tele gebruikt. Daar was die dan wel bijna vastgelijmd aan de camera.


          Verstuurd vanaf mijn G8141 met Tapatalk
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: westkust USA rondreis

            Wat jij mist is een 70-200 (of 70-300).
            Deze lens is een stuk handelbaarder (lichter en compacter) om mee te nemen op reis en is ook heel polyvalent.
            Ik denk hier bij aan portretten, dieren, maar ook landschappen.
            En aan de brede kant is een 16 mm niet echt heel breed voor de weidse natuur in de VS.
            Minder glas dan vroeger, maar beter.

            Comment


            • #7
              Re: westkust USA rondreis

              Hoi, Ik heb 3 jaar geleden de Westkust gedaan met mijn D7200 en 16-85 lens. Eerlijk gezegd heb ik toch wel een paar keer wat extra lengte gemist. Maar aan de andere kant toch blij dat ik al die extra gear niet moest meezeulen. Ideaal zou een goede 18-200 zijn. Ik heb ondertussen een D750 met een 28-300 als reislens, voor mij de ideale reiscombinatie.
              Nikon D7200, Nikon D750, Nikon 24-70, Nikon 28-300, Nikon 16-85, Nikon 50mm 1.4, Sigma 70-200 2.8, Sigma 105 2.8 Macro, Tamron 18-200, sigma 10-20 3.5

              Comment


              • #8
                Re: westkust USA rondreis

                Ik ga naar NY en ik heb net een 150-600mm gekocht.
                Net om gebouwen ect van ver te kunnen trekken en perspectief volledig weg te halen.

                Het vrijheidsbeeld van 500m afstand full frame vind ik mooier dan met een 24mm op 50mm afstand.
                De wide is zeker ook mooi maar een totaal andere registratie.
                Canon 5d mkII // 50mmL f1.2 // 16-35mmL mkII // 70-200mmL f4.0 // 100mmL f2.8 macro // 135mmL f2.0 // mpe-65mm Macro !

                Comment


                • #9
                  Re: westkust USA rondreis

                  Ik zou ook iets meenemen dat langer is dan een 80mm. Ik had indertijd , ik heb wel Canon, een 70-300 L bij plus een 24-105.

                  Plus dan een pocketje :-)

                  Wij gingen toen eerst naar Vegas en omgeving (Bryce , enz )
                  En zijn daarna noordelijker gevlogen : Seattle. De evergreen-state Washington! Zeer de moeite :-) Daar was een plek , San Juan eilanden, dat de 70-300 de voorbijzwemmende Orca nog niet helemaal in beeld kreeg , en dat vanaf land gespot :-)



                  Comment


                  • #10
                    Re: westkust USA rondreis

                    Dankjewel al aan iedereen voor de tips. Zal wellicht dan toch de 150-600 meesleuren.
                    's Avonds dan maar eens een extra massage aan 't vrouwke vragen

                    Comment


                    • #11
                      Re: westkust USA rondreis

                      Ben daar nu een 8tal keer geweest, ik zou die tele niet meenemen. Heb je weinig aan. Westen heeft niet zoveel wildlife. Meer breedhoekomgeving.
                      Als je Yellowstone zou bezoeken daarentegen, zie je al snel Eagles en dergelijke, waar je wel een tele voor kan gebruiken.
                      Let wel, je leeft vanuit de wagen (ik veronderstel dat je een huurwagen hebt?) zodat die lens geen gesleur is eigenlijk.
                      Enjoi!!!

                      Comment


                      • #12
                        Re: westkust USA rondreis

                        Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                        Ben daar nu een 8tal keer geweest, ik zou die tele niet meenemen. Heb je weinig aan. Westen heeft niet zoveel wildlife. Meer breedhoekomgeving.
                        Als je Yellowstone zou bezoeken daarentegen, zie je al snel Eagles en dergelijke, waar je wel een tele voor kan gebruiken.
                        Let wel, je leeft vanuit de wagen (ik veronderstel dat je een huurwagen hebt?) zodat die lens geen gesleur is eigenlijk.
                        Enjoi!!!
                        Is idd allemaal met de huurwagen. Wel nog veel wandelen op locaties ter plaatse maar doenbaar met een tele.
                        yellowstone doen we niet, is te noordelijk.
                        We doen voornamelijk california-arizona-utah-nevada-california
                        Zag deze week nog een documentaire op tv over de grand canyon en daar zagen we toch veel dieren in(condors o.a) en dan lijkt me die tele wel interessant?

                        edit:
                        via 2dehands toch een mooie deal kunnen sluiten voor een Nikon 10-24 3.5-4.5
                        Bereik van 10-600mm nu, zou moeten voldoende zijn
                        Rugzak weegt nu wel 6kg zonder statief dus word sleuren!
                        Last edited by Temmy; 20 maart 2018, 17:22. Reden: toevoeging groothoek

                        Comment


                        • #13
                          Re: westkust USA rondreis

                          Oorspronkelijk geplaatst door Temmy Bekijk bericht
                          Is idd allemaal met de huurwagen. Wel nog veel wandelen op locaties ter plaatse maar doenbaar met een tele.
                          yellowstone doen we niet, is te noordelijk.
                          We doen voornamelijk california-arizona-utah-nevada-california
                          Zag deze week nog een documentaire op tv over de grand canyon en daar zagen we toch veel dieren in(condors o.a) en dan lijkt me die tele wel interessant?
                          De klassieke route... Ik heb deze al een paar keer gedaan. Ik maakte gemiddeld 5000 Miles (+7.500 km) op drie weken. Zoals gezegd zit je dus veel in de wagen en is fotografisch materiaal natuurlijk niet echt een probleem. Je gebruikt wat je nodig hebt. Ik - als canon gebruiker - had de laatste keer deze lenzen mee:
                          Canon 16-35
                          Canon 24-105
                          Canon 70-200

                          De 16-35 gebruikte ik in de natuurparken (Bryce Canyon, Grand Canyon, Yosemite, Yellowstone)
                          De 24-105 heb ik vooral in de steden gebruikt samen met de 16-35.
                          De 70-200 heb ik toch heel veel gebruikt tijdens hikes en vanuit de wagen. Ondertussen heb ik de 100-400 aangeschaft en dat wordt mijn nieuwe allrounder bij mijn volgende trip. De 70-200 laat ik dan thuis.

                          Wat ik volgende keer zeker ga meenemen zijn goede verloopfilters. Zeker voor wat meer contrast in de Grand Canyon en woestijngebieden zoals Dead Valley.
                          Canon 5DMk4 - 7DMkI | EF L 24-105 | EF L 100-400 | EF L 100 Macro | EF 50 1.4 | EF L 16-35 | EF L 70-200 Mk II | Sigma 8-12mm

                          Comment


                          • #14
                            Re: westkust USA rondreis

                            Net terug thuis en zoals verwacht de 150-600 zeer weinig nodig gehad, toch enkele knappe shots met kunnen maken die ik anders zou gemist hebben. Af en toe hem wel uit de rugzak gelaten om wat gewicht te sparen wanneer deze echt niet kon gebruiken.

                            Zeer blij dat uiteindelijk nog een 10-24 op de kop heb kunnen tikken want die is er bijna niet afgeweest. Toch 75% van de tijd met deze lens gewerkt en de rest met de 16-80.
                            Nu een 1000 foto's bekijken met lightroom. Zal er enkele delen binnekort indien er mensen dit wensen.

                            bedankt iedereen!

                            Comment

                            Working...
                            X