Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

    Mocht je de keuze hebben tussen een beeldscherm van het merk HP of een LG voor fotobewerking en live streaming, welke zou je kopen? Of maakt het niet veel uit? graag enkele meningen

  • #2
    Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

    Ik ken die schermen niet maar ik denk dat ik geen van de twee zou kopen.
    Onlangs een BenQ SW2700PT 27" gekocht (klik) en uiterst tevreden mee.
    Kalibreren met Spyder 5 Pro en de software van Benq
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

      De ene HP/LG is de andere niet . Maar even eerlijk, ik denk dat er betere schermen zijn voor foto bewerking? Zoals de Benq
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

        Voor fotobewerking ben je het best af met een IPS monitor vanwege de kleurechtheid. Een HP of een LG is nogal vaag, ze hebben allebei goedkopere en duurdere modellen.

        Ik denk toch dat je minstens 200€ moet uitgeven voor een HD monitor en rond de 500€ voor een 4K monitor.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

          de plaatselijke 'foto- en computerboer' gaf me prijs voor deze produkten:

          http://www8.hp.com/be/nl/products/de...l?oid=13673510 en de http://www.lg.com/us/monitors/lg-27U...hd-led-monitor

          Of zou bij een 4K monitor een groter scherm aangewezen zijn?

          Ik werk nu reeds 8 jaar met een 22" TN scherm van Samsung maar doe nog maar een goede 2 jaar aan fotobewerking.

          Comment


          • #6
            Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

            Die LG heeft geen hoogteverstelling en is eigenlijk het basismodel in hun 4K reeks. De 27UD69P heeft wel hoogteverstelling, heeft mooiere/dunnere randen en doet het bij de metingen iets beter. Ik heb de 27UD88-W en is nog een trapje hoger, heeft USB-C en doet het weer iets beter bij de testresultaten (kijkhoek, kleurechtheid, ...).

            Ook fijn bij LG is HDCP2.2, dat heb je nodig wil je Netflix in 4K kijken.

            Wat ik je wel kan zeggen bij alle LG monitoren, als je pc in slaapstand gaat en het scherm dus uit, dan flikkert er een lampje onderaan en die gaat niet uit. Het is een redelijk fel licht en als die in de living of zo staat kan dat vervelend zijn.
            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
            Mijn bird foto's en urbex foto's

            Comment


            • #7
              Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

              Hier zelf ook gekozen voor een BenQ SW2700PT voor foto ontwikkeling. Scherm gebruik ik verder niet voor andere toepassingen. De zonnekap is wel erg fijn om te hebben. Dit in verband met schittering.

              Comment


              • #8
                Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

                Ik sluit mij aan bij instaphoto, ik heb ook onlangs een BenQ SW2700PT gekocht en ben er uiterst tevreden van.

                Comment


                • #9
                  Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

                  Iemand ervaring met deze monitor?
                  Dell 27 UltraSharp monitor met PremierColor: UP2716D

                  Comment


                  • #10
                    Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

                    Absoluut een IPS scherm kopen. TN is soms moeilijk te calibreren en de kleur verandert soms als je iets van een andere hoek kijkt. Ik kreeg met mijn Colormunki mijn TN scherm telkens andere calibratiedata en telkens een ander profiel. Ik ben er toen mee gestopt.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

                      Allen bedankt voor de info. Heb gisteren de LG 27UD88 besteld. Nu nog wachten tot mijn nieuwe PC binnen is.

                      Comment


                      • #12
                        Re: welk beeldscherm te kiezen: HP of LG?

                        Oorspronkelijk geplaatst door paranoia Bekijk bericht
                        Allen bedankt voor de info. Heb gisteren de LG 27UD88 besteld. Nu nog wachten tot mijn nieuwe PC binnen is.
                        Zul je veel plezier aan beleven. Ik weet niet precies welke curved LG er precies op mijn bureau staat, maar ben er best wel tevreden over. Op mijn werk bureau he.
                        Waar een wil is, is een weg
                        ---------------------------------

                        Comment

                        Working...
                        X