Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera’s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe camera’s

    Soms vraag ik me toc af wie die evolutie kan blijven volgen:
    - fuji stelt vandaag x-h1 voor, een toestel met een verbeterde autofocus. De autofocus van de X-t2 was voor de FUJI-boys een enorme verbetering tov de X-t1 waar destijds iedereen lyrisch over deed.
    Vermoedelijk is het wachten op de x-h2 die voorzien is voor 2020 (graptje hé)
    - Nikon heeft zijn uniek en toptoestel in de winkels liggen : de onovertrefbare D-850, die in 2020 opgevolgd wordt door de ultieme sensatie de D-900.
    - Nikon komt binnenkort met zijn mirrorless met de Z-mount
    - de Sony a7R III, de sony a99 II en de sony a9 en de a6500 (mirrorless)

    Kunnen we echt geen foto’s meer maken zonder in deze hypes mee te gaan ?
    Zullen we de producenten blijven volgen in deze evolutie, waarbij ze mondjesmaat, jaar na jaar, een deel van de door hun reeds gekende technologie vrijgeven en ons zo om de twee jaar naar de kassa leiden.






    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

  • #2
    Re: Nieuwe camera’s

    Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Soms vraag ik me toc af wie die evolutie kan blijven volgen:
    - fuji stelt vandaag x-h1 voor, een toestel met een verbeterde autofocus. De autofocus van de X-t2 was voor de FUJI-boys een enorme verbetering tov de X-t1 waar destijds iedereen lyrisch over deed.
    Vermoedelijk is het wachten op de x-h2 die voorzien is voor 2020 (graptje hé)
    - Nikon heeft zijn uniek en toptoestel in de winkels liggen : de onovertrefbare D-850, die in 2020 opgevolgd wordt door de ultieme sensatie de D-900.
    - Nikon komt binnenkort met zijn mirrorless met de Z-mount
    - de Sony a7R III, de sony a99 II en de sony a9 en de a6500 (mirrorless)

    Kunnen we echt geen foto’s meer maken zonder in deze hypes mee te gaan ?
    Zullen we de producenten blijven volgen in deze evolutie, waarbij ze mondjesmaat, jaar na jaar, een deel van de door hun reeds gekende technologie vrijgeven en ons zo om de twee jaar naar de kassa leiden.






    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
    't ja, zolang we steeds vragen met welke lens en welk fototoestel we die of deze foto hebben genomen is de markt open daarvoor.
    Een mooie foto hoeft in feite helemaal geen exif en nog minder het type fototoestel en objectief. Wel is ISO, snelheid en diafragma nuttig, maar voor de rest ? Wanneer we de exifs vergelijken van de D70 met die van de D850, dan zijn daar een paar honderd en meer parameters (?) aan toegevoegd. Of dit nuttig is ? Wel belangrijk om adobe de mogelijkheid te geven om zo een filter te plaatsen op welke fototoestellen mogen, kunnen verwerkt worden.
    Die evolutie is wel grotendeels aan ons te wijten. We kikken blijkbaar op het steeds nieuw hebben van materiaal omdat we er nog steeds niet in slagen 'goede' foto's te nemen en erop hopen dat er ooit een toestel op de markt komt dat dit wel doet.
    Maar dit fenommen merken we bij alle materiaal. Auto's, smartphones, tablets, PC's, TV's. DIt is een markt waar de producent gretig gebruik maakt van het koopgedrag van zijn klanten en waar ze verduveld goed de psychologie achter koopgedrag.
    Kan er mij bv iemand verklaren waarom je op een Nikon D7500 een interne gps-module hebt en dat die in een D5 niet ingebouwd worden wegens plaatsgebrek. En we geloven dat en we slikken dat.
    Maar, zo wie zo zijn er verbeteringen omdat ook techniek en technologie onderhevig is aan evolutie. Of dat die evolutie de huidge trending van de producenten verantwoordt is een andere vraag.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe camera’s

      Zo lang er fotografen zijn is het antwoord: Ja.
      [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe camera’s

        De fabrikanten kunnen blijven door ontwikkelen, maar ik ben gestopt met volgen tot ik de toen 'ultime' D700 had. Ik heb nu een er een 2de handse D800 gekocht, omdat de D700 begint te rammelen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe camera’s

          Heb je zelf in de hand. Of niet.....

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe camera’s

            Fuji luistert naar de klant - vandaar deze X-H1 met o.a, stabilisatie = 5,5 stop IBIS
            Download the ISO samples: https://lc.cx/Qpa8 I was one of the lucky people to play with the new Fujifilm X-H1 for quite a while. As I do a lot of video, I was…

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe camera’s

              Persoonlijk zou mij die ingebouwde stabilisatie wel kunnen boeien/verleiden /ondersteunen ! Alleen jammer dat het weer ten koste gaat van het formaat van de camera !

              Maar 'meer" en "sneller" zijn bvb verkooppraatjes waar ik me niet aan laat vangen !


              Een topcamera vandaag is over 3 jaar nog altijd een topcamera ! ( tenzij je cijfertjes gaat vergelijken)

              Nu nog een full frame versie :-)

              L
              Groetjes

              Lukathi

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe camera’s

                Fuji X-H1 versus Nikon D500, nog een dikke 150 gram te gaan en we zijn er.
                Ik weet het reeds.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe camera’s

                  Ik snap eerlijk gezegd het punt eigenlijk niet....

                  Een camera, zeker nu in het digitale tijdperk, is een technologische tool en technologie evolueert.... so what ??
                  Hetzelfde gebeurt toch ook thuis, in de wagen,...

                  Ik vermoed dat er nog maar weinig met de hand wassen of zelfs afwassen.
                  Ik vermoed niet dat er nu nog veel wagens worden uitgebracht zonder servo, en de meeste, of toch zeker een groot gedeelte, inclusief airco en navigatie.
                  Is dat allemaal noodzakelijk... neen, maar het maakt vooral het gebruiksgemak groter.
                  En, ik vind dat geen slechte evolutie.
                  En of jij daar als consument in wilt meegaan, of de prijs ervoor wilt betalen, bepaal je toch nog altijd zelf !!!!!

                  Want de basisvaardigheden heb je nog altijd nodig, of het nu om te koken, autorijden of fotograferen is.
                  En vooral : technologie is geen vervangmiddel voor creativiteit, en zal het nooit worden.
                  Waar technogie wel voor kan zorgen is dat er een bepaald resultaat gemakkelijker, of met groter gebruiksgemak kan bereikt worden.
                  Een voorbeeld : de huidige sensortechnologie en stabilisatietechnologie (in lens of in camera) maakt het meesleuren van een statief minder noodzakelijk (maar dus niet volledig onnodig he !!!).
                  Vind ik dit een jammere evolutie ? Heel simpel : NEEN. Maar ik moet nog altijd wel zelf mijn foto maken.

                  Oh ja : ik werk nog steeds met mijn Canon 5d3 van meer dan 5 jaar oud, en ben nog niet van plan van deze snel te vervangen ;-)
                  Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe camera’s

                    Dit is precies het Nieuwjaarszagemannentopic LOL

                    Niemand verplicht iemand om nieuwe spullen te kopen...Trouwens door deze aankopen verschijnen er goeie 2dehands deals voor de klagers....iedereen content

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe camera’s

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                      Dit is precies het Nieuwjaarszagemannentopic LOL

                      Niemand verplicht iemand om nieuwe spullen te kopen...Trouwens door deze aankopen verschijnen er goeie 2dehands deals voor de klagers....iedereen content
                      Euh, die mannen de steeds het laatste nieuwe tweede hands kopen zijn in hetzelfde bedje ziek, maar met wat vertraging.

                      Mijn materiaal wordt gebruikt tot het te kostelijk wordt om te herstellen. En dan zie ik wel.
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe camera’s

                        Elk jaar komen er nieuwe modellen uit en ge kunt amper een paar maanden van iets nieuws genieten of het is alweer passé. Ik koop een top of the line 27" 4K monitor(550€) en een paar maand later komen ze met HDR uit. Dat had ik ook gewild als ik Netflix kijk bijvoorbeeld.
                        Hetzelfde met mijn computer, in maart een i7 7700K gekocht en wat later komt Intel met de grootste vooruitgang sinds jaren met de zes core coffee lake processors. Voor hetzelfde geld heb je nu bijna 50% meer rekenkracht als een paar maand geleden.

                        Ik kan me nog de aankondiging vd A7RII herinneren. De beste all round camera ooit en een geweldige autofocus. Nu heeft de A7RIII een veel snellere AF en niet te vergelijken met de A7RII. Was de A7RII dan zo slecht of is de nieuwe zo goed?

                        Mijn tablet begint na 2 jaar rare kuren te vertonen, de vorige 2 tablets zijn ook max 2 jaar meegegaan. Ik ben daar niet gelukkig mee moet ik zeggen.
                        Last edited by alex606; 15 februari 2018, 21:19.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #13
                          Gelukkig is er steeds vooruitgang en vernieuwing......als dat stopt, en dat geldt eigenlijk voor alles, krijg je een achteruitgang.
                          Stilstaan is achteruit gaan.....gelukkig denken de meesten anders en willen zij vooruitgang ( op alle gebied ).
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe camera’s

                            de nieuwe Fuji is inderdaad groot, vandaar dat ik waarschijnlijk vaker de xpro2 meeneem dan de xt2 met grip

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe camera’s

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Fuji X-H1 versus Nikon D500, nog een dikke 150 gram te gaan en we zijn er.
                              Ik weet het reeds.
                              De X-H1 is Video gericht, vandaar de omvang met royalere handgreep wat automatisch al meer gewicht met zich meebrengt.
                              Die omvang is ook wel nodig met lenzen zoals de 18-55 T 2.9.

                              Kleine body’s zoals de X-T20 en X-E3 zijn maar een derde in omvang en wegen minder dan de helft van een D500 terwijl de beeldkwaliteit even goed is.
                              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                              Comment

                              Working...
                              X