Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Green screen foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Green screen foto's

    Hallo allemaal


    Op 13 maart moet ik een kennis helpen op een event bij het maken en bewerken van foto's.
    Het is namelijk zo:

    De fotograaf zal een green screen gebruiken om foto's te nemen van de aanwezige gasten.
    Het is de bedoeling dat ik de green screen uitnsij en de afbeelding nadien op een andere achtergrond plaats met bijhorende tekst en logo. Dit allemaal moet gebeuren van 19.00 uur tot 23.00 uur.

    Ik heb reeds geprobeerd om het uitsnijden van de green screen in een 'action' te steken, maar kom steeds tot minder goede resultaten (ik probeer dit dan ook met verschillende foto's, tenslotte heeft ook niet iedereen hetzelfde aan of ziet er niet hetzelfde uit).

    Is er -naast software- een snelle en makkelijke manier om dit probleemloos te doen?
    Indien niet, wat is een goede en betaalbare software? (Ik zou dit slechts enkele keren moeten doen dit jaar).

    Alvast bedankt voor jullie feedback!

    Mvg
    Advi

  • #2
    Re: Green screen foto's

    Goedkoop is het niet maar met Photokey8 is dit snel en makkelijk te doen.
    http://fxhome.com/photokey
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Green screen foto's

      Ik dacht ooit gelezen te hebben dat het merk van dat groene scherm tevens zijn eigen software had? Ik kan me natuurlijk vergissen...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Green screen foto's

        Je hebt nog de westcott-photo-basic-green-screen-kit
        en als ik het goed heb zit daar PhotoKey 2 Lite bij.

        Het Green Screen doek dat erbij geleverd wordt, heeft een formaat van 152 x 213 cm.

        Het is een heel stuk goedkoper dan photokey8, maar het is wel een heel oude versie.
        Geen idee of dit voldoet.

        je kunt ook eens bij Photo-Booth software kijken.
        vb : dslrBooth-Photo-Booth
        Deze kost ook al 150€ voor de versie met green screen.

        Comment

        Working...
        X