Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische informatie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische informatie

    Ik wou al lang eens deze air-show bezoeken, maar om allerlei redenen is het er tot op vandaag nog nooit van gekomen.
    Aan het aantal reserveringen van hotels in de ruime omgeving te zien, ben ik blijkbaar al niet meer te vroeg met mijn idee...

    Om één en ander wat degelijk voor te bereiden had ik graag van "anciens" alle mogelijke praktische info gekregen:
    • Hoe er geraken?
    • Eigen vervoer of met georganiseerde groep?
    • Wat hebben RIAT en Farnborough met mekaar te maken? of zijn het concurenten en/of moet ik een keuze maken tussen de twee? Welke show geniet de voorkeur?
      (ikzelf heb het vooral met airshows met spectaculaire air-display's met moderne jets en civiele toestellen, eerder dan vintage, alhoewel ik die ook kan smaken)



    Alles wat jullie met me willen delen is welkom!

    Alvast welbedankt!

    Last edited by dréten; 11 februari 2018, 09:36.

  • #2
    Re: Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische inform

    Ik ga al meer dan 20 jaar naar RIAT Fairford.
    Farnborough heb ik nog niet gedaan. Maar Farnborough is bij mijn weten meer een luchtvaartbeurs, net zoals Le Bourget.
    Als je houdt van spectaculaire displays en veel jets (wel weinig of geen burgerluchtvaarttoestellen), dan zou ik zeker kiezen voor Fairford.

    Persoonlijk ga ik liever met eigen vervoer. Ik neem altijd de Kanaaltunnel en inderdaad, een hotel boek je best lang op voorhand. Maar ik hoef niet echt in de directe nabijheid van Fairford te logeren. Op een half uur rij je ver. Belangrijker is dat je 's morgens héél vroeg vertrekt. Ik probeer daar te zijn tussen 07.00u en 07.30u, en dan ben ik al lang niet meer bij de eersten.

    Ter plaatse het openbaar vervoer gebruiken moet ook lukken, maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Je kan ook kiezen voor een georganiseerde trip met een autocar, dat is uiteraard véél goedkoper. O.a. hier kan je een zo'n trip boeken.

    En als je graag wat foto's bekijkt, op mijn website staan er meer dan genoeg: http://verzamelalbum.codi.be/Airshows/index.html
    Dirk C.

    Comment


    • #3
      Re: Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische inform

      Ik doe ieder jaar RIAT (voor de laat 10 jaar ofzo)
      Zoals in de andere post aangehaald doe ik het met www.airshowtrips.com

      Zoals aangehaald door codi is Farnborough een luchtvaartbeurs waar veel civiele toestellen te zien zijn met wat fighters er tussen.
      RIAT daar in tegen is vooral fast jets gericht met af en toe een civiel toestel ertussen.
      Flying display voor dit jaar zijn bv
      CF-18 (Canadese Hornet)
      F/A-18 van de Zwisters
      PC-7 team van de Zwitsers
      NH 90 TTH van de Finnen
      Vampires vanuit Noorwegen

      En als rust moment The Great War Display
      Life is beautiful, take pictures to remember

      Comment


      • #4
        Re: Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische inform

        Lijkt erop dat het dus beter Fairford wordt.
        Ik was al eerder op Bourget.
        En inderdaad, de static is er best spe taculair!
        Ik was toen ook wel opgetogen over de display's in de lucht, maar het bleef inderdaad bij de eerder alledaagse toestellen.
        Ik hoop op Fairford bv. de klassieke Vulcan eens te zien, en anderzijds ook eens een F35...

        Comment


        • #5
          Re: Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische inform

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Lijkt erop dat het dus beter Fairford wordt.
          Ik was al eerder op Bourget.
          En inderdaad, de static is er best spe taculair!
          Ik was toen ook wel opgetogen over de display's in de lucht, maar het bleef inderdaad bij de eerder alledaagse toestellen.
          Ik hoop op Fairford bv. de klassieke Vulcan eens te zien, en anderzijds ook eens een F35...
          De Vulcan zal je daar spijtig genoeg niet meer zien, zijn laatste vlucht was in 2015.
          Er is nu wel een groep bezig een Canberra weer luchtwaardig te krijgen.
          De F-35 zullen we daar nog tot vervelens toe zien.
          Life is beautiful, take pictures to remember

          Comment


          • #6
            Re: Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische inform

            Je ziet dat ik dus maar een "amateur" ben hé ;-)
            En dan nog iets: op de site staan verschillende ticketprijzen.
            De early birds zijn intussen al sold out.
            Maar kies ik best de runway tickets of is de standaardprijs ook al goed om mooie foto's te maken, als je wat "de weg kent"...?
            Last edited by dréten; 12 februari 2018, 07:04.

            Comment


            • #7
              Re: Farnborough / RIAT 2018 bezoeken. Graag informatie, ervaringen, praktische inform

              Gewone tickets zijn daar goed genoeg voor.
              Er is veel plaats aan den draad om foto's te maken, ikzelf sta meestal wat meer naar achter.
              Life is beautiful, take pictures to remember

              Comment

              Working...
              X