Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D7500 na D90?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D7500 na D90?

    Beste allemaal,

    Ik heb al jaren bezig met mijn Nikon d90. Altijd heel tevreden over geweest en nog. Toch zou ik nu graag een d7500 kopen. Is dit een goede keuze na de D90? Is deze ook zo gemakkelijk te bedienen? is het zo dat in het donker zonder flits betere resultaten zijn?
    Mijn D90 werkt nog helemaal goed, maar het tintelt om een ander en nog beter toestel te kunnen kopen . Is de Nikkon d7500 echt veel beter dan de D90?
    Ben benieuwd naar de antwoorden. .

  • #2
    Re: Nikon D7500 na D90?

    De 7xxx reeks is al lang zowat de opvolger van de D90. Dus logische keuze wel.
    Maar ondertussen is de technologie niet blijven stil staan.
    Vooral op het vlak van ISO prestaties zal je plat achterover vallen als je zal zien hoeveel verschil er is.
    Als je de D90 gewoon bent dan zal de D7500 je zeker niet vreemd zijn desondanks er wat nieuwigheden op zitten.

    Voor die prijs is hij dik waard voor zijn geld.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D7500 na D90?

      zelf ben ik van de D7000 naar de D7500 gegaan, met beide camera's een test foto gemaakt met dezelfde lens en dezelfde instellingen, het verschil in scherpte was buiten verwachting
      van de D90 naar de D7500 kan het verschil alleen maar groter zijn. ik ben alvast zeer tevreden met de upgrade.
      D 7500 > 16/85 > 70/300>105
      https://www.behance.net/joscaeymae0afa
      Grt. Jos

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D7500 na D90?

        Hier ook en zeer tevreden gebruiker die overstapte van de D90 naar D7500.
        Je gaat er geen spijt van krijgen.
        Pluspunt is dat de D7500 een kantelbaar (touch)schermpje heeft wat voor mij een must is voor elke camera die ik nu koop.
        Als beginnend natuurfotograaf is het gemakkelijk dat ik de camera laag tegen de grond kan zetten en zo via dat kantelbaar schermpje nog kan corrigeren zonder dat ik mijn lijf in allerlei vreemde houdingen moet wringen.
        BD0723BE

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D7500 na D90?

          Ik ben overgestapt van D90 naar D500. De D7500 was toen nog niet uitgebracht. Qua prestaties serieus wat stappen voor uit, ik was verbluft over de ISO prestaties en AF. Qua bediening/werken hoef je je geen zorgen te maken, bedient voor mij nog makkelijker dan de D90.
          De D7500 is zeer zeker een upgrade waar je heel erg blij mee zal zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D7500 na D90?

            Ik ben overgestapt van D7100 naar D7500 en er is al een duidelijk verschil (groter buffer,iso en kantelbaar scherm).Wat moet het dan niet zijn als je van D90 naar D7500 overstapt.
            Het verbaasd mij dat hier op het forum nog maar weinig geschreven is over de D7500,het is in ieder geval een prachtige camera.

            Mvg Yves.
            What you see is what you get

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D7500 na D90?

              In navolging van mijn Nikon D300 ben ik ook uitgekomen op de Nikon D7500 . De prijzen schommelen hier als ook in Duitsland rond de € 1200 maar op Ebay kost de body EUR 926,05 . Verleidelijk of niet ?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D7500 na D90?

                Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                In navolging van mijn Nikon D300 ben ik ook uitgekomen op de Nikon D7500 . De prijzen schommelen hier als ook in Duitsland rond de € 1200 maar op Ebay kost de body EUR 926,05 . Verleidelijk of niet ?
                Inderdaad verleidelijk maar ik zou toch passen denk ik. Als iets te goedkoop in de aanbieding staat zit er soms een addertje onder het gras met een financiële kater als gevolg.

                Mvg Yves.
                What you see is what you get

                Comment

                Working...
                X