Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 750D of 760 of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 750D of 760 of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000

    Hallo,
    Ik heb momenteel een Canon EOS 400D met lens SIGMA DC 18-200 1:3.5-6.3 DC.
    De camera heeft veel met me mee gereisd en is aan vervanging toe.

    Nu heb ik al van veel mensen gehoord dat de Panasonic Lumic DMC-FZ1000 zo goed is.
    Ik heb het toestel eens mogen testen op een feestje (binnen), .. en ik was niet meteen verkocht.

    Welke camera zijn jullie geneigd me aan te bevelen ?
    Panasonic Lumic DMC-FZ1000 of toch de Canon Eos 750D of 760D ?

    Ik hou van mooie, felle kleuren én foto moet van goede kwaliteit zijn (ben ik héél gevoelig voor), en misschien wel het belangrijkste, .. ik ben helemaal geen professional (maar maak zeker tijdens onze uitstapjes zéér graag foto's -liefst héééél veel - ik kan dus enkel op het knopke duwen).

    Wat raden jullie me aan ?

  • #2
    Re: Canon EOS 750D of 760 of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000

    ik kan dus enkel op het knopke duwen
    wel als je verder niet bereid bent om je verder te verdiepen in het fotografie, dan is de FZ veelzijdiger dan ene 750D / 760D in combi met je huidige objectief.

    Blijf je niet hangen bij het autostandje en knopje drukken, dan komen de 750D / 760D in beeld of iets anders waarbij je de mogelijkheid hebt verscheidene objectieven op te gebruiken.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 750D of 760 of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000

      Ik heb de FZ1000 2ehands gekocht en er een reisje naar Zuid-Afrika mee gefotografeerd. Opnieuw verkocht wegens twee camera's niet echt nodig want ik heb een Fuji X-T2 met een paar lenzen.
      En morgen koop ik de Panasonic opnieuw (tweedehands) voor een reis naar Indonesië en hou ik hem bij voor volgende reizen en dagelijkse fotografie in het algemeen.
      Als je de beelden enkel op een scherm gaat bekijken dan is de kwaliteit van de 1" sensor ruim voldoende. Dit gezegd zijnde is de ervaring van het werken met de FZ1000 bij 200% meegevallen. Voor mij is dit de ideale reiscamera en zeker voor iemand die geen verdere fotografische aspiraties heeft. Een bijzonder 24-400 zoombereik, goed in de hand liggend, razendsnelle autofocus en in het algemeen een heel responsieve camera. Je koopt dit toestel vandaag de dag 2ehands voor 450 Euro of minder, vaak met weinig opnames en nog in garantie. Nieuw koop je hem voor 600 Euro. Zijn opvolger de FZ2000 scoort minder goed kwa lens en is een pak duurder. Gewoon doen. En als jouw ervaring na een langer gebruik niet op en top is - maar ik betwijfel dat - dan verkoop je hem terug. Er zijn voldoende kandidaten want het is nu reeds een bijna iconische camera. Geen nadelen? Jawel. Hij is tamelijk groot. Maar als je een 400D gewoon bent is dat geen probleem. Iemand die een camera wil die je in de jaszak kan opbergen moet iets anders zoeken. Wil je de kwaliteit van de foto's wil zien, dan kan je eens gaan piepen bij mijn Zuid-Afrika foto's van vorig jaar. https://www.flickr.com/photos/144735...57678727625853
      Veel succes met je keuze.
      Straatfotograaf in Antwerpen

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 750D of 760 of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000

        Heel mooie foto's !!! Dank je wel !

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 750D of 760 of een Panasonic Lumix DMC-FZ1000

          Indien u zou interesse zou hebben in een Panasonic FZ1000...ik heb er eentje staan op 'aangeboden'.
          Canon

          Comment

          Working...
          X