Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Upgrade van Sony A300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Upgrade van Sony A300

    Hallo,

    Na enkele jaren is mijn Sony A300 aan vervanging toe, de beide lenzen die ik had zijn eigenlijk ook volledig opgebruikt (krassen door dikwijls aan zee te fotograferen, niet meer willen scherpstellen) maar mijn HVL F43Am Flits is wel nog in perfecte staat (de body eigenlijk ook maar deze is niet meer van deze tijd)

    Nu ben ik aan het kijken voor een upgrade, fotografie blijft een hobby dus qua budget wil ik het beperkt houden, ik had zitten kijken naar de a68 maar om een of andere reden ben ik niet direct verkocht en twijfel ik hard over de Canon 760D. Uiteraard als ik de overstap maak naar Canon ben ik niets meer met men flits maar ik weet ook niet of de "oude" flits nog op de nieuwe Sony past.

    Graag even jullie mening, waarom opnieuw kiezen voor Sony of waarom net niet kiezen voor Sony? Alle tips zijn meer dan welkom.
    Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

  • #2
    Re: Upgrade van Sony A300

    Je flits zal niet passen op de a68 tenzij je met een adapter werkt.

    Waarom kiezen voor Sony? Je kent het merk en de menu settings. Je zal sneller terug weg zijn met een a** dan wanneer je overstapt naar een ander merk dat je terug eigen moet maken. Als deze aanpassing je niet stoort kan je uiteraard de switch maken.
    Sony α7ii
    5OOpx

    Comment


    • #3
      Re: Upgrade van Sony A300

      Ik merk dat er de laatste tijd weinig animo is voor de slt's van Sony. Ook op Youtube is het allemaal A7R, A6300, RX10, RX100 enz... wat de klok slaat. Alsof Sony minder aandacht besteedt aan hun slt's.

      Ik heb enkele jaren met een A550, A77 en A77II gewerkt. Vooral de autofocus is me bijgebleven, die is heel responsief bij het volgen van een onderwerp. Wat mij stoorde was de viewfinder lag waardoor het moeilijk was om een bewegend onderwerp te volgen. Bij de A6300/A6500 (en A7RIII) hebben ze dat rechtgezet en nu zie je bij 8fps ook een live beeld in de zoeker. Maar ook de recentere A68 heeft datzelfde probleem en dat zou toch niet mogen. De A9 heeft zelfs helemaal geen blackout in de zoeker en dat bij 20fps.

      Ik ben dan overgeschakeld op Canon en de 760D heb ik ook gehad. Die deed zijn werk maar was niet echt inspirerend. Daarvoor moet je eerder naar een 80D of zo kijken. Op de lagere modellen beknibbelen ze veel.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Upgrade van Sony A300

        Oorspronkelijk geplaatst door -Dee- Bekijk bericht
        Je flits zal niet passen op de a68 tenzij je met een adapter werkt.

        Waarom kiezen voor Sony? Je kent het merk en de menu settings. Je zal sneller terug weg zijn met een a** dan wanneer je overstapt naar een ander merk dat je terug eigen moet maken. Als deze aanpassing je niet stoort kan je uiteraard de switch maken.
        aanpassing stoort met niet, ik heb de indruk dat Sony wat blijft stilstaan, display van de a68 is niet meer van deze tijd, ook het beperkte en dure aanbod aan lezen doet me twijfelen. En dan al zeker als ik mijn flits niet meer kan gebruiken.

        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
        Ik merk dat er de laatste tijd weinig animo is voor de slt's van Sony. Ook op Youtube is het allemaal A7R, A6300, RX10, RX100 enz... wat de klok slaat. Alsof Sony minder aandacht besteedt aan hun slt's.

        Ik heb enkele jaren met een A550, A77 en A77II gewerkt. Vooral de autofocus is me bijgebleven, die is heel responsief bij het volgen van een onderwerp. Wat mij stoorde was de viewfinder lag waardoor het moeilijk was om een bewegend onderwerp te volgen. Bij de A6300/A6500 (en A7RIII) hebben ze dat rechtgezet en nu zie je bij 8fps ook een live beeld in de zoeker. Maar ook de recentere A68 heeft datzelfde probleem en dat zou toch niet mogen. De A9 heeft zelfs helemaal geen blackout in de zoeker en dat bij 20fps.

        Ik ben dan overgeschakeld op Canon en de 760D heb ik ook gehad. Die deed zijn werk maar was niet echt inspirerend. Daarvoor moet je eerder naar een 80D of zo kijken. Op de lagere modellen beknibbelen ze veel.
        Dus een 760D zou je ook niet aanraden ipv een A68?

        Dan hebben we natuurlijk nog de nikon D5300 is die dan beter?
        Sony Alpha 300 18-70 mm (3.5 - 5.6) kitlens, Sigma 70-300 (4 - 5.6) dg apo macro, Sony Hvl f43 am, Lowepro Flipside 400 aw, 5 in 1 reflectiescherm, en nog heel wat te kort, voornamelijk budget :p for more pics, visit www.svenne.be

        Comment


        • #5
          Re: Upgrade van Sony A300

          De adapter voor de a68 is niet duur,ik denk toch wel te krijgen voor een 20 a 30 eu.ADP-MAA.Het voordeel is zelfs dat de flits een beetje hoger komt te staan op het toestel.Minder kans op rode ogen.Je kan deze adapter op de flitser laten staan en dan gewoon op de flitsschoen zetten,Geen probleem,ik gebruik deze adapter zelfs op mijn a7.

          Comment


          • #6
            Re: Upgrade van Sony A300

            Waarom niet voor de a7 gaan.Deze is momenteel redelijk goedkoop te verkrijgen.De sensor moet praktisch niet onderdoen voor deze van de a7II.Dan heb je ineens een ff.

            Comment


            • #7
              Re: Upgrade van Sony A300

              De huidige APSC-camera's moeten niet zo erg veel onderdoen voor de fullframe's.
              Dan heb je het voordeel dat er dan al goed glaswerk voor een heel schappelijke prijs beschikbaar is.
              En dan kan je budget ook beter beperkt houden !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Upgrade van Sony A300

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                De huidige APSC-camera's moeten niet zo erg veel onderdoen voor de fullframe's.
                Dan heb je het voordeel dat er dan al goed glaswerk voor een heel schappelijke prijs beschikbaar is.
                En dan kan je budget ook beter beperkt houden !
                Klopt... De huidige APS-C generatie presteert evengoed of beter dan de FF generatie van een paar jaar geleden..

                Huidige techniek op FF tov huidige techniek op APS-C scheelt dan weer terug een stop.
                En DOF verschil zal er altijd zijn (voor of nadeel zelf in te vullen)

                Ik denk dat we allemaal zullen versteld staan hoe een IQ een smartphone binnen 5 jaar gaat hebben...

                Comment


                • #9
                  Re: Upgrade van Sony A300

                  Mijn a7 moet voor geen e kele apsc onderdoen.Ik heb onlangs nog foto's laten afdrukken gemaakt met mijn dynax 7d.30/45 afdrukken.Ik daag iedereen uit om te gokken met hoeveel mpx deze gemaakt zijn.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Upgrade van Sony A300

                    Dan kan je zien hoecrelatief dat gezever is over die mpx.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Upgrade van Sony A300

                      Een smartphone zal nooit de kwaliteit halen van een echte camera met grote sensor.Deze smartphone zullen een kleine sensor blijven hebben(die misschien met allerlei trucjes beter gemaakt kan worden),een klein lensje.Zelfs binnen 5 jaar wil ik gerust de resultaten met mij a7 vergelijken met uw smartphone.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Upgrade van Sony A300

                        Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                        Een smartphone zal nooit de kwaliteit halen van een echte camera met grote sensor.Deze smartphone zullen een kleine sensor blijven hebben(die misschien met allerlei trucjes beter gemaakt kan worden),een klein lensje.Zelfs binnen 5 jaar wil ik gerust de resultaten met mij a7 vergelijken met uw smartphone.

                        Zoals ik al zei in mijn vorige post
                        "Huidige techniek op FF tov huidige techniek op APS-C scheelt dan weer terug een stop."

                        Maar Fuji/Nikon APS-C zit ondertussen wel heel dicht bij de IQ van uw A7 hoor...
                        Die kan jij ook niet onderscheiden op een print volgens mij

                        Oh wacht...je zei het zelf?
                        Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                        Mijn a7 moet voor geen e kele apsc onderdoen.Ik heb onlangs nog foto's laten afdrukken gemaakt met mijn dynax 7d.30/45 afdrukken.Ik daag iedereen uit om te gokken met hoeveel mpx deze gemaakt zijn.
                        Als Sony de A7III uitbrengt dit jaar zal die sensor ook waarschijnlijk gebasseerd zijn op BSI techniek en dan is de IQ weer op peil met de andere FF concurenten... (zie maar IQ verschil A7RII tov uw A7)

                        Ik heb trouwens nooit gezegd dat de smartphone beter zou zijn dan FF en dat zal ook nooit zijn gezien de wetten van de natuur zoals FF nooit zo goed zal zijn dan medium formaat of nog groter... De vraag is eerder wanneer heb je IQ genoeg als amateur/hobbyist?

                        Ik vermoed dat we binnen enkele jaren met een smartphone (high-end) hele mooie foto's kunnen gaan maken..Zeker als Sony of een ander merk uitkomen met een 'organic sensor'... Onlangs nog een artikel over gelezen waar Sony zegt “the inventor succeeds in improving image quality and reliability by leaps and bounds to a surprising thing, and came to complete this technology.”


                        Last edited by Dpix; 10 februari 2018, 07:18.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Upgrade van Sony A300

                          De steller van dit bericht wou het budget beperken,
                          Jij weet beter dan wie ook dat glaswerk voor FF heel wat duurder is dan voor APSC ... het gaat er niet om wat en hoe jij afdrukt of met welke wagen jij rijdt en of dat dan ook ...
                          Misschien kan je je eigen persoonlijke A7 draadje maken dan hoef je hier niet naast de kwestie af te dwalen ... en ik weet dat de A7 een zeer goede sensor heeft maar als je bv spelende kinderen wil fotograferen zullen er veel aspc-camera's zijn waar je dan de betere foto's mee maakt
                          bedankt om te kijken of te reageren, frans !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Upgrade van Sony A300

                            Oh ja,ik wil gerust de uitdaging aangaan hoor,ik met mijn a7 en u met uw apsc.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Upgrade van Sony A300

                              Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                              De adapter voor de a68 is niet duur,ik denk toch wel te krijgen voor een 20 a 30 eu.ADP-MAA.Het voordeel is zelfs dat de flits een beetje hoger komt te staan op het toestel.Minder kans op rode ogen.Je kan deze adapter op de flitser laten staan en dan gewoon op de flitsschoen zetten,Geen probleem,ik gebruik deze adapter zelfs op mijn a7.
                              klopt, en werkt goed, maar als je rondwandelt , dan moet je toch goed oppassen of er breekt iets af.
                              zonder adapter ben ik veel geruster ;-)

                              Comment

                              Working...
                              X