Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

draadloos flitsen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • draadloos flitsen

    Hallo collega's,

    Ik ben in het bezit van drie Yongnuo flitsers, 3 verschillende types. - YN 560 III - YN 568 EX en YN 565 allen voor Nikon.

    Ik zou deze samen draadloos willen aansturen, om zo deze op afstand te kunnen sturen.
    Mocht het mogelijk zijn TTL gestuurd en, om het heel moeilijk te maken, ook HSS te sturen voor de YN 568. maar moet niet.


    iemand een idee of dit wel mogelijk is en met welke zender en ontvangers ( radiogestuurd uiteraard )

    Ik heb mij al doodgezocht (toch bijna )

    Ik werk met de D810

    Alvast bedankt voor het meedenken en zoeken.

    Rexy-- gino
    Gino
    Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

  • #2
    Re: draadloos flitsen

    De D810 heeft toch een commander stand voor flitsen.
    Kan dat niet gebruikt worden om de yongnuo's draadloos aan te sturen?

    Kan zijn dat het niet lukt met die flitsers maar dat werkt wel met Nikon flitsers.

    Mvg
    -Spider-
    Bezoek ook eens Spider's Web

    http://www.spidersweb.be

    Comment


    • #3
      Re: draadloos flitsen

      Het CLS systeem heeft één nadeel: het werkt met infrarood: de flitsers moeten de camera ‘zien’. Ik gebruik Phottix triggers waarmee je elke flitser apart kan instellen...het verdiend trouwens aanbeveling om niet TTL te flitsen, dus alles handmatig, dit om oa de accenten te kunnen bepalen...


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: draadloos flitsen

        Je hebt een beetje een mix aan materiaal. Op zich geen groot probleem als je die individueel gaat gebruiken.
        de YN 560 III is een manuele flits, geen HSS, geen TTL, wil je die aansturen dan moet er een trigger onder of je kan die ook in slave opstellen, ingebouwd zit een ontvanger voor het 602 en 603 radio sygnaal.
        De YN 568 EX is dan TTL en HSS maar er zit geen ontvanger in. Dat kan je oplossen door er een trigger onder te plaatsen.
        De YN 565 is dan TTL, HSS en met trigger ingebouwd voor zover ik weet. Echter weet ik niet met welk radiosysteem die is uitgerust. Ik vermoed dat dit het 622 systeem is. Alternatief kan je er ook een trigger onder zetten.
        Wil je alles aansturen dan zal het sowieso ergens compatibel gemaakt moeten worden met elkaar. Ik vermoed dat je de 622 triggers nodig zal hebben. Daarvoor bestaat ook een commander die je op je camera kan plaatsen. Echter wil je de 560 III in het geheel gebruiken dan zal het zonder TTL en zonder HSS moeten. Alhoewel ik ergens gelezen heb dat er een commander zou bestaan die zowel compatibel is met 602 EN 622 sygnaal.

        Comment


        • #5
          Re: draadloos flitsen

          Inderdaad het is wel de bedoeling om manueel te werken, ik heb er TTL bijgeplaatst gewoon om te weten of het mogelijk was.
          Gino
          Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

          Comment


          • #6
            Re: draadloos flitsen

            Ik zou gewoon volgende triggerset aanschaffen:
            - yongnuo 622NII zender: 1 stuk
            - yongnuo 622NII ontvanger: 3 s tuks

            Deze kan je dan zelfs elk apart instellen op je zender.

            Comment


            • #7
              Re: draadloos flitsen

              Oorspronkelijk geplaatst door indrukwekkend Bekijk bericht
              Ik zou gewoon volgende triggerset aanschaffen:
              - yongnuo 622NII zender: 1 stuk
              - yongnuo 622NII ontvanger: 3 s tuks

              Deze kan je dan zelfs elk apart instellen op je zender.
              Dat is idd een optie, en waarschijnlijk de minst dure.
              Je zit nu met een mix van 3 flitsers, waarvoor je dus extra receivers nodig hebt om ze remote aan te sturen, en dat heb je nog een mix van beperkingen.
              Het wordt veel eenvoudiger als je alles via hetzelfde remote systeem kan aansturen, en bij voorkeur kies je dan flitsers met ingebouwde receivers.
              Een optie is dus om al je huidige flitsers te verkopen (indien nodig), en te investeren in 1 systeem, bvb Godox Xpro trigger + flitsers, of Yongnuo Yn622Tx + flitsers.
              Dan heb je een systeem waarmee je alle flitsers remote via 1 controller kan beheren, en kan je TTL en manueel groepen mixen. Het gemak daarvan is de investering waard.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

              Comment


              • #8
                Re: draadloos flitsen

                Ik heb al eens rondgekeken voor die yn-622N tx en rx en is inderdaad een heel betaalbare oplossing. Alleen staat nergens dat hij compatibel is met mijn D810. Er zijn filmpjes te vinden dat de 622 ontvangers zeker niet werken met mijn D810.
                Of is dit ondertussen opgelost ? Iemand ervaring met die opstelling.

                grrt rexy
                Gino
                Nikon D7100 + D810 / Nikon 70-200 mm f2.8 / Tamron 24-70 mm f2.8 / Tamrom 90 mm f2.8 macro/ sigma 17-35 mm 2,8 - 4,0 / Tamron 70-300 mm en nog wat primelenzen

                Comment

                Working...
                X