Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Photoshop Elements 2018.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Photoshop Elements 2018.

    Iemand reeds ervaring met de nieuwe versie Photoshop Elements 2018?
    En wat de RAW mogelijkheden zijn?
    Hun promofilmpje ziet er in elk geval indrukwekkend uit.
    Zou deze versie een waardige vervanger kunnen zijn voor PS6 (niet CC) ?

    Hier onder een linkje waar je onderaan een 30 dagen gratis proefversie kan downloaden.

    Van intelligente bewerkingen tot stapsgewijze bewerkingen met instructies, Adobe Photoshop Elements maakt fotobewerking eenvoudiger dan ooit. Bekijk meer informatie.

  • #2
    Re: Photoshop Elements 2018.

    De RAW module is iets beperkter in Elements dan in PS6.
    Mijn werkwijze in Elements 2018.
    De RAW bewerken in DDP (canonsoftware) en daarna opslaan als jpg of tif.
    Met Elements de jpg of tif openen in Camera RAW en de nodige correcties uitvoeren.
    Dit heeft het mooiste resultaat volgens mij.
    Bij foto’s met uitgebrande delen en of zwart volgelopen delen ga ik als volgt te werk.
    Met DDP file bewerken en opslaan in jpg -2, -1 en belichting 0 of 0, +1,+2.
    Daarna de 3 files openen in Element en deze stapelen en daarna de foute delen wissen.
    Test de gratis versie eens uit gedurende 30 dagen en beslis dan om wel of niet te kopen.

    Feys Luc.

    Comment


    • #3
      Re: Photoshop Elements 2018.

      De RAW convertor is inderdaad (veel) beperkter dan in de PS6. Maar het is zeker plezant werken ermee. Uiteraard zijn de mogelijkheden veel beperkter, maar wie onder ons haalt alles uit de PS-grote versie ? ik denk inderdaad dat een proefversie alles duidelijk maakt. Ik heb het op die manier getest voor een kameraad die niet bereid was om te betalen voor de grote broer, en ik denk dat hij er nu wel veel plezier aan beleeft. Voor mij is de uitgebreide RAW convertor echter wel mijn belangrijkste instrument, dat ik voor geen geld wil missen.

      Comment


      • #4
        Re: Photoshop Elements 2018.

        Heb je ook ervaring met de capture nx-d van Nikon, Firmin?

        Comment


        • #5
          Re: Photoshop Elements 2018.

          Oorspronkelijk geplaatst door nesten Bekijk bericht
          Heb je ook ervaring met de capture nx-d van Nikon, Firmin?
          het is een gratis programma, vooral in raw kan je vrijwel alle instellingen nog aanpassen ( Nikon camera )
          D 7500 > 16/85 > 70/300>105
          https://www.behance.net/joscaeymae0afa
          Grt. Jos

          Comment


          • #6
            Re: Photoshop Elements 2018.

            Sorry voor de late reactie.
            ik heb nog Capture NX 2 gehad en was daar eigenlijk wel tevreden over. Zij waren imo de eersten die met die 'punten' werkten, waardoor je heel plaatselijk in de foto wijzigingen kon aanbrengen. Dat vond ik een leuke nieuwigheid en heel gemakkelijk in gebruik. Van de laatste nieuwe versie(s) ken ik weinig. Ik ben het programma kwijtgeraakt door een pc-wissel en achteraf niet meer opnieuw gedownload, omdat ik met PS eigenlijk niet veel dingen niet kan. Als het inderdaad gratis zou zijn, zal ik het misschien toch nog wel eens uitproberen.

            Comment


            • #7
              Re: Photoshop Elements 2018.

              D 7500 > 16/85 > 70/300>105
              https://www.behance.net/joscaeymae0afa
              Grt. Jos

              Comment


              • #8
                Re: Photoshop Elements 2018.

                ik heb intussen Capture nx-d geprobeerd....niet mijn ding. Misschien voor iemand die van nul begint en zich daar in werkt, maar ik ben intussen de werkwijze van PS gewoon, en die capture lijkt me niet logisch, niet voor de hand liggend. Bv ik vind nergens een knop om een aktieve foto te sluiten....zal misschien aan mezelf liggen, maar als ik dat probeer, sluit je meteen het hele programma af. Ik vind ook die vroegere U-points niet meer terug. Ik ga er verder nu geen moeite meer voor doen, ik ga eerder wat meer tijd steken in het beter leren kennen van PS.

                Comment


                • #9
                  Re: Photoshop Elements 2018.

                  Ik heb Nikon NX-D van mijn computer geflikkerd wegens hopeloos onstabiel.

                  Ik ben nu aan de slag met DXO Photolab. DXO heeft de U-point van Google heeft overgekocht en die geïmplementeerd in hun RAW converter

                  Comment


                  • #10
                    Re: Photoshop Elements 2018.

                    Waarom zit men altijd te knoeien met dingen die goed zijn ? Capture NX2 was goed, gebruiksvriendelijk, terwijl ik in de nd-x hopeloos verloren loop, ondanks dat ik inmiddels toch al wat jaren ervaring erbij heb met allerlei software....ik dacht dat het alweer aan mezelf lag, dat ik te dom was om ermee weg te kunnen....
                    Die U-points vond ik echt een stap vooruit, die lieten je toe om heel plaatselijk een hele reeks aanpassingen te doen. Dat mis ik eigenlijk in PS. Tenzij het er wel inzit en ik het niet zie zitten....????

                    Comment


                    • #11
                      Re: Photoshop Elements 2018.

                      Oorspronkelijk geplaatst door fddent Bekijk bericht
                      Waarom zit men altijd te knoeien met dingen die goed zijn ? Capture NX2 was goed, gebruiksvriendelijk, terwijl ik in de nd-x hopeloos verloren loop, ondanks dat ik inmiddels toch al wat jaren ervaring erbij heb met allerlei software....ik dacht dat het alweer aan mezelf lag, dat ik te dom was om ermee weg te kunnen....
                      Die U-points vond ik echt een stap vooruit, die lieten je toe om heel plaatselijk een hele reeks aanpassingen te doen. Dat mis ik eigenlijk in PS. Tenzij het er wel inzit en ik het niet zie zitten....????
                      Die U-points, is dat hetzelfde als wat Nik Software, later Nik Collection by Google heette, en nu door DxO is overgekocht?
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Photoshop Elements 2018.

                        ik ken DxO niet, maar het zou best kunnen natuurlijk. Het komt erop neer dat je waar ook in je foto een punt neerzet, daarrond maak je een cirkel zo groot als je zelf wil, en binnen die cirkel kun je dan -ik geloof wel zes of zeven- parameters aanpassen zoals belichting, contrast, verzadiging, e.d. Het geeft geen harde afscheiding met de omgeving en stoort dus niet. En dat kun je dan op verschillende plaatsen, met verschillende groottes. Echt een heel leuke tool, die je toelaat om snel correcties aan te brengen die je nodig vindt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Photoshop Elements 2018.

                          Ik ben eens snel gaan kijken in de filters van Nik collection (bij mij als plug in bij PS) en inderdaad daar vind je in bepaalde onderdelen ook die controlepunten waar je selectief dingen kunt bijsturen. Moet ik toch eens verder uitzoeken !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Photoshop Elements 2018.

                            How to use Control Points in Google Nik Collection, The intro to a 7 part series all about understanding and taking advantage of the power that is Control Po...

                            In deze tutorial vind je de hele uitleg over de control points in de Nik Collection. Heel goed uitgelegd.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Photoshop Elements 2018.

                              Dank je, fddent. Nik en Photoshop, Nik momenteel ook al in Affinity Photo, en Nik U-Point technologie ingebouwd in DxO ken ik al, maar toen je van U-points in Capture sprak, dacht ik: zou dat om dezelfde technologie gaan. Blijkbaar wel dus.

                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X