Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude analoge objectieven op pentax K1, wie werkt hiermee?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oude analoge objectieven op pentax K1, wie werkt hiermee?

    Daar ik vanaf mijn jeugd werk met pentax en aldus nogal wat objectieven heb van het analoge tijdperk, o.a. geen autofocus, vraag ik me af welke kwaliteit die leveren op een K1 van pentax. Ik zag reeds haarscherpe en mooi belichte opnamen op internet met die camera en overweeg een aankoop ervan indien ik alle bestaande objectieven kan gebruiken. nu heb ik een K7.
    Objectieven: pentax F 35-135mm f 3,5-4,5
    pentax macro 100mm f4
    pentax A 135 mm f 2,8
    pentax M 50mm f 1,7
    pentax FA 77mm f 1,8 (prime)
    Graag kwam ik in kontakt met mensen die voorbeeldfoto's kunnen doorsturen die ze gemaakt hebben met oudere lenzen. Geven ze ook die "in" scherpe beelden?
    hoogachtend, dirk/Kortrijk

  • #2
    Re: Oude analoge objectieven op pentax K1, wie werkt hiermee?

    Ik werk ermee Dirk.
    Oude lenzen hebben een ander gevoel dan nieuwe. Welk je verkiest hangt wat af van het onderwerp en je smaak. Van de 77 ga je versteld staan.
    Kijk anders even op http://www.facebook.com/kenpimontel

    Comment


    • #3
      Re: Oude analoge objectieven op pentax K1, wie werkt hiermee?

      Blijkbaar werken hier niet veel mensen met Pentax, niettemin als je op internet kijkt naar de resultaten van de K1 zijn die veelbelovend, zelfs met oud (degelijk) glaswerk. Gelukkig mag ik bij een bezitter van de K1 binnenkort een test-shoot gaan maken met mijn objectieven, ben héél benieuwd. Dit zal de doorslag geven van de aankoop of niet van de K1. Ken, bedankt voor je enige reactie.

      Comment


      • #4
        Re: Oude analoge objectieven op pentax K1, wie werkt hiermee?

        Toch meer dan je denkt, maar wel Pentax Takumar en dat vind je in HIER.
        Ik denk dat hun AF objectieven even goed zullen geweest zijn als hun MF objectieven.
        Zelf heb ik maar enkele Takumars gehad en ermee gewerkt.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Oude analoge objectieven op pentax K1, wie werkt hiermee?

          Mijn partner heeft de K1. In het begin ook de oude MF lenzen gebruikt die we nog hebben van een analoge Pentax reflex. Prachtig toestel. Ondanks zeer goede resultaten met oude lenzen gebruiken we gemakshalve (?) nu toch maar nieuwe lenzen met AF.
          Mvg Philip

          Comment

          Working...
          X