Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nachtobjectief voor jungle

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nachtobjectief voor jungle

    Hoi,
    Ik plan een trip door de jungle die ik ook deels 's nachts zal doen. ik heb een sony A5000 (APS-C / E-mount).
    Welk objectief raden jullie me hiervoor aan?

    Gezien ik ook bewegende zaken wil vastleggen (aapjes ed), is autofocus wel een noodzaak lijkt me (De Samyang's 12mm f2.0 zullen er aldus van tussen vallen denk ik).
    Ik dacht zelf aan:
    * Sony 35mm f1.8 Oss
    * Sigma 30mm f1.4 Dc DN

    De Sigma heeft echter soms wat last van hunting mbt autofocus (naar wat ik hierover las) wat uiteraard een con is, maar heeft een betere DXOMark score/scherper/betere IQ.
    De Sony heeft OSS wat het iets makelijker maakt en zal allicht qua autofocus sneller zijn. Dit objectief is ook kleiner en lichter.

    Welke van deze 2 raden jullie aan (of zien jullie nog andere mogelijkheden)?

    Ik heb momenteel enkel de dubbele kitlens.

    Alvast bedankt.

    Mvg,

  • #2
    Re: nachtobjectief voor jungle

    Oorspronkelijk geplaatst door MrMaster Bekijk bericht
    Hoi,
    Ik plan een trip door de jungle die ik ook deels 's nachts zal doen. ik heb een sony A5000 (APS-C / E-mount).
    Welk objectief raden jullie me hiervoor aan?

    Gezien ik ook bewegende zaken wil vastleggen (aapjes ed), is autofocus wel een noodzaak lijkt me (De Samyang's 12mm f2.0 zullen er aldus van tussen vallen denk ik).
    Ik dacht zelf aan:
    * Sony 35mm f1.8 Oss
    * Sigma 30mm f1.4 Dc DN

    De Sigma heeft echter soms wat last van hunting mbt autofocus (naar wat ik hierover las) wat uiteraard een con is, maar heeft een betere DXOMark score/scherper/betere IQ.
    De Sony heeft OSS wat het iets makelijker maakt en zal allicht qua autofocus sneller zijn. Dit objectief is ook kleiner en lichter.

    Welke van deze 2 raden jullie aan (of zien jullie nog andere mogelijkheden)?

    Ik heb momenteel enkel de dubbele kitlens.

    Alvast bedankt.

    Mvg,
    's Nachts in de jungle is het pitchblack. Geen lens of apparatuur (mss een nachtkijker - met maanlicht) gaat hier iets helpen.
    Iets in die aard mss ?



    YMMV
    Last edited by Nerdifant; 30 januari 2018, 17:29.
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: nachtobjectief voor jungle

      Nerdifant schreef het al voor mij. In de jungle zie je s nachts niets. Het is er pikdonker.
      Ook de schemering duurt heel kort. Van een blauw uur kan je in de tropen niet spreken.
      Een lens met een grote opening gaat je betere foto’s laten nemen in de schemering/meer detail laten capteren.
      Of het de investering in duur glas waard is, kan enkel jij beslissen.


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
      EOS 10 Glas 28-105 70-210

      Comment

      Working...
      X