Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Concertfotografie

    Hallo,

    Ik ben vrijdag ll. naar een talentenshow in Zottegem (Oost-Vlaanderen) geweest. Tijdens de show was er een fotograaf aan het werk. Toen kwam in mij op, dat zou ik ook wel graag willen doen. Maar hoe begin je daaraan? Als ik op internet surf, verneem ik dat het heel moeilijk is om in die wereld te geraken. Kan er iemand mij erbij helpen? Het zou al tof zijn mocht ik iemand hierbij vergezellen. Ik heb geen contact met de fotograaf kunnen leggen maar op zijn T-shirt stond "Projectwolf"
    Ik ben een hobbyfotograaf.

  • #2
    Re: Concertfotografie

    Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik ben vrijdag ll. naar een talentenshow in Zottegem (Oost-Vlaanderen) geweest. Tijdens de show was er een fotograaf aan het werk. Toen kwam in mij op, dat zou ik ook wel graag willen doen. Maar hoe begin je daaraan? Als ik op internet surf, verneem ik dat het heel moeilijk is om in die wereld te geraken. Kan er iemand mij erbij helpen? Het zou al tof zijn mocht ik iemand hierbij vergezellen. Ik heb geen contact met de fotograaf kunnen leggen maar op zijn T-shirt stond "Projectwolf"
    Ik ben een hobbyfotograaf.
    Ik denk dat je best eerst een diploma van fotograaf behaald. Eventueel via avondschool. Dan beetje bij beetje een portfolio samenstellen met je beste foto’s en hiermee gaan solliciteren. Tijdens zo’n opleiding kom je via de leerkrachten wel vanzelf te weten hoe je te werk moet gaan om aan de slag te raken. Ik denk dat de meeste fotografen werken op freelance basis. Als zelfstandige dus.

    Comment


    • #3
      Re: Concertfotografie

      Moderator Note: Omdat onze Fotohoek dient om je foto's te tonen, is je topic verplaatst van Beginnershoek naar Algemeen.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Concertfotografie

        Een interessante, originele en technisch vakkundige portfolio opent vele deuren. Begin met gratis en/of openbare concerten/festivals te fotograferen en bouw een "body of work" uit, die ja als binnenkomer gebruikt.
        Laat je goed informeren over auteurs- en portretrecht.

        Comment


        • #5
          Re: Concertfotografie

          Moet je daarvoor het diploma van fotograaf op zak hebben?

          Comment


          • #6
            Re: Concertfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Torenvalk Bekijk bericht
            Moet je daarvoor het diploma van fotograaf op zak hebben?
            Niet nodig.

            Comment


            • #7
              Re: Concertfotografie

              Ik zie geen enkele reden waarom een diploma fotografie nodig is om concertfotograaf te worden.
              Best beginnen bij kleine en lokale evenementen, gratis evenementen helpen meestal wel aangezien je hier "meestal" wel gemakkelijk binnen geraakt met camera.
              Voorbeeld: het eerste wat in me opkomt is Rock Olmen (wel betalend). Toen ik daar was zag ik veel mensen fotograferen vanuit het publiek. Een frontstage was er niet, dus in principe geen probleem.
              Zo kan je een aardig portfolio opstellen, waarmee je dan grotere evenementen kan aanspreken.
              Eventueel aansluiten bij een online muziek-magazine (vb. Snoozecontrol).

              Comment

              Working...
              X