Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 120-300 2.8 sports

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 120-300 2.8 sports

    Hallo,heeft iemand deze lens in zijn bezit en wat zijn je bevindingen?

  • #2
    Re: Sigma 120-300 2.8 sports

    Ja en wat wil je nu daadwerkelijk weten?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 120-300 2.8 sports

      Snelle focus?scherpte?
      Bedankt voor de reactie

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 120-300 2.8 sports

        Kijk eens hier. Lijkt me een scherpe lens tot 300mm. Met extender zijn de resultaten minder goed, je moet die 1 stop dichtdraaien en dan is die met de 1.4x op 420mm best goed. Met 2x extender op 600mm presteert een Sigma 150-600S beter.
        Maar tot 300mm is die mooi scherp en scherper dan een zoomlens die tot 600mm gaat.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 120-300 2.8 sports

          Sorry hoor, maar als je "het" van dat "hier" als referentie neemt bekom je een verkeerde indruk.

          Mijn advies in deze zal zijn, zoekt een verhuurder en huur de 120-300mm s voor een paar dagen en doe hetgeen je ermee wilt behalen. Dan kan je zelf je opgestelde "eisen" aftesten en afvinken.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 120-300 2.8 sports

            View the image quality delivered by the Sigma 120-300mm f/2.8 DG OS HSM Sports Lens using ISO 12233 Resolution Chart lab test results. Compare the image quality of this lens with other lenses.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 120-300 2.8 sports

              Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
              Sorry hoor, maar als je "het" van dat "hier" als referentie neemt bekom je een verkeerde indruk.

              Mijn advies in deze zal zijn, zoekt een verhuurder en huur de 120-300mm s voor een paar dagen en doe hetgeen je ermee wilt behalen. Dan kan je zelf je opgestelde "eisen" aftesten en afvinken.
              Mijn vraag was gewoon of er hier gebruikers waren van de lens en wat hun ervaringen waren.
              Tevreden van de autofocus, scherpte.

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                Sorry, het is hier geen: u vraagt, wij antwoorden .

                Gewoon mijn gedacht:

                Er zijn niet zo vreselijk veel mensen die een supertele hebben - laat staan een Sigma - en de kans dat ze hier je vraag gezien hebben is redelijk klein.
                Ik zou ook niet weten wie ze verhuurt.

                Er rest dus niets anders dan het internet af te struinen.
                Daar valt heel wat van te leren.
                Er zijn lenzen waar niemand een slechte kritiek op geeft. Gezien er verhoudingsgewijs zeker 10 keer meer klagers zijn dan tevreden gebruikers is dat een goed teken.

                De Sigma 120-300 2.8 S is daar NIET bij, en 2 minuten googelen gaf me al heel wat gemopper te zien.
                De minst negatieve opmerking is dat ze erg zwaar is.

                Als ik zulke dingen lees kijk ik direct ergens anders.

                Ik zou een Sigma ook niet gauw nieuw kopen, er gaat teveel van de prijs af als ze je niet aanstaat.
                Anderzijds kan je zo wel een goede koop doen, niet iedereen kan met zo'n lens overweg.

                Hier wel een aantal knappe foto's mee gezien.

                User opinions, specifications and photos taken with the Sigma 120-300mm f/2.8 DG OS HSM S, supertele lens for FF and APS-C, manufactured from 2012 to 2022 (discontinued). The focus is done by Ultrasonic AF Motor (Ring-US...


                De hierboven (al 2 keer, sorry alex606) aangehaalde link (dat zijn toch geen idioten die zo'n site hebben) geeft ook aan dat ze met een 1.4 extender nog redelijk scherp is.

                Je hebt ook niet gezegd waarvoor je ze wil gebruiken, m.i. is het eerder een lens voor sport en minder voor natuur.
                Last edited by palombian; 29 januari 2018, 20:04.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                  Wel, ik ben van mening dat je feitelijk niks hebt aan bevindingen/ervaringen van derden.

                  Een ieder gebruikt zijn / haar objectieven op een bepaalde manier onder bepaalde omstandigheden. Er zijn omstandigheden waarin je moet "werken", terwijl als je onder "top" omstandigheid bezig bent er niets tot weinig negatieve zaken te merken zijn. M.a.w. je moet een objectief, in combinatie met je bodies, leren kennen om het resultaat te behalen welke je voor ogen hebt.

                  Als je tot aanschaf besluit: neem het usb dock erbij, dan kan je fine tunen en laatste firmware laden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                    Sorry dat ik een beetje stuntelig overkwam met mijn vraag,ik zou ze namelijk willen gebruiken voor sport en meestal zaalsport.
                    Bedankt in ieder geval voor de respons,

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                      Zaalsport? Dan zal mijn voorkeur toch uitgaan naar een 70-200.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                        ik bezit deze lens en ben er tevreden mee. Focus is snel, Zie ook http://www.fredmiranda.com/reviews/s.../cat/37/page/3
                        Last edited by joska; 1 februari 2018, 23:32.
                        Jos
                        www.picturelifestyle.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                          Bedankt voor de reply Jos,voor sommige sporten zoals ijshockey komen de extra mm-ers goed van pas.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                            Ik heb die indertijd overwogen te kopen maar er was te veel verschil in scherpte op F2.8 tegen over de NIKKOR 300mm f/2.8G ED VR II AFS en ik heb toen de Nikon aangeschaft. Maar ik moet toegeven die Sigma kan je veel breder inzetten omdat die kan zomen. En eigenlijk gebruik ik die Nikon niet zo veel dan neem ik de Nikon AF-S VR II 70-200/2.8 G IF-ED. En die Nikon 300mm mag je altijd bij mij komen uittesten hoor als je wilt.
                            2 x Nikon Z6 met wat glas
                            www.janvanginkel.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 120-300 2.8 sports

                              Hoi Jan,de 300 mm 2.8 is inderdaad een toplens maar een vast brandpunt hè en daarom was ik in feite op zoek naar een meer flexibel inzetbare lens en kwam ik op de sigma uit.
                              Ik denk dat ik ze eens ga huren en es uittesten.

                              Comment

                              Working...
                              X