Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem IDsizer MAC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem IDsizer MAC

    Sedert 2012 heb ik dit resize programma aangekocht en steeds de updates gedaan op mijn MacBookPro
    Vandaag krijg ik deze info te lezen die ik nooit tevoren heb gezien.
    Iemand een idee hoe dit op te lossen is.

    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Probleem IDsizer MAC

    Toevallig geen corrupt bestand of zo?
    Heb je dit continu met alle bestanden?
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Probleem IDsizer MAC

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Toevallig geen corrupt bestand of zo?
      Heb je dit continu met alle bestanden?
      Ja het he nu met alle bestanden.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Probleem IDsizer MAC

        Heb er ook al mijn CleanMyMac doorgejaagd, maar blijft zo.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Probleem IDsizer MAC

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Heb er ook al mijn CleanMyMac doorgejaagd, maar blijft zo.
          Ai ... nieuwe Mac kopen hé. [emoji16]

          Neen, geen idee verder ... foutmelding lijkt op een bestand dat niet gevonden wordt (of corrupt is), maar met een ander bestand zou het dan wel terug moeten lukken.
          En op een Apple heb ik ook nog niet genoeg ervaring om er veel op in te gaan.
          Hopelijk iemand anders dat kan helpen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Probleem IDsizer MAC

            Amai, wat een service. Een mailtje gedaan aar Hert en direct antwoord. Deskundig verwijderd en opnieuw geïnstalleerd vanuit mijn aangekochte APP's. Werkt weer.
            Bedankt voor het helpen meedenken Freddy.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Probleem IDsizer MAC

              Goed dat het opgelost is en inderdaad snel antwoord, goede service. [emoji16]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Probleem IDsizer MAC

                Da's de man die je ivm IDSizer moet aanspreken. En ivm CleanMyMac moet je mij (of liever: Apple Support Communities) aanspreken: weg ermee. Vergif!
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #9
                  Re: Probleem IDsizer MAC

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Da's de man die je ivm IDSizer moet aanspreken. En ivm CleanMyMac moet je mij (of liever: Apple Support Communities) aanspreken: weg ermee. Vergif!
                  En wat is er dan in de plaats van CleanMyMac, als ik mag vragen?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Probleem IDsizer MAC

                    Niet nodig toch op een mac , al zeker niet MacKeeper binnen halen.
                    Volgens mij heb ik ooit eens iets gezien of gelezen over Malwarebytes of zo iets wat wel te vertrouwen is.
                    Voorlopig draait hij hier al 9 jaar zonder problemen. Wel een keer opnieuw geïnstalleerd vanwege een verkeerd gelopen update van OS. Maar met een time machine is dat geen probleem.
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Probleem IDsizer MAC

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      En wat is er dan in de plaats van CleanMyMac, als ik mag vragen?
                      Ik heb een paar 'zware' utilities voor het geval er echt problemen zijn: ProSoft's Drive Genius 5 bv, 'bewaakt' zowel mijn Mac als alle verbonden externe HDs, Micromat's TechToolPro 9 is voor 'reparaties', en met Alsoft's DiskWarrior 5 kan ik de directory verbeteren. Met de meeste van die utilities kun je ook een USB-stick aanmaken waarmee je de Mac kunt starten en diagnoses stellen/repareren in geval van nood. DiskWarrior is nog niet 100% compatibel met High Sierra. Geen enkele van deze utilities is nodig voor de gewone gebruiker.
                      Voor gewone gebruikers raad ik nog steeds OnyX (freeware) aan (nog nooit problemen mee ondervonden, hoewel sommigen al wel), en als je echt vragen hebt ivm snelheid (zoals beachballing) dan is het downloaden en laten draaien van EtreCheck (donation ware) een mogelijkheid. Maar dan moet je nog wel het rapport kunnen interpreteren, of laten interpreteren, bv op de Apple Support Communities, waar ik ook rondhang. In zeer vele gevallen levert het (laten) lezen van zo'n rapport een oordeel van de expert op als: je hebt MacKeeper draaien (vrij moeilijk om weg te krijgen). Maar ook over CleanMyMac is 'men' niet te spreken. Denk eraan dat AV als Norton ook nefast kan zijn voor je Mac.
                      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Probleem IDsizer MAC

                        Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                        Ik heb een paar 'zware' utilities voor het geval er echt problemen zijn: ProSoft's Drive Genius 5 bv, 'bewaakt' zowel mijn Mac als alle verbonden externe HDs, Micromat's TechToolPro 9 is voor 'reparaties', en met Alsoft's DiskWarrior 5 kan ik de directory verbeteren. Met de meeste van die utilities kun je ook een USB-stick aanmaken waarmee je de Mac kunt starten en diagnoses stellen/repareren in geval van nood. DiskWarrior is nog niet 100% compatibel met High Sierra. Geen enkele van deze utilities is nodig voor de gewone gebruiker.
                        Voor gewone gebruikers raad ik nog steeds OnyX (freeware) aan (nog nooit problemen mee ondervonden, hoewel sommigen al wel), en als je echt vragen hebt ivm snelheid (zoals beachballing) dan is het downloaden en laten draaien van EtreCheck (donation ware) een mogelijkheid. Maar dan moet je nog wel het rapport kunnen interpreteren, of laten interpreteren, bv op de Apple Support Communities, waar ik ook rondhang. In zeer vele gevallen levert het (laten) lezen van zo'n rapport een oordeel van de expert op als: je hebt MacKeeper draaien (vrij moeilijk om weg te krijgen). Maar ook over CleanMyMac is 'men' niet te spreken. Denk eraan dat AV als Norton ook nefast kan zijn voor je Mac.
                        Onyx heb ik staan. Heb mij blijkbaar laten vangen door één of andere reclame. Hoe kan ik die CleanMyMac het beste volledig verwijderen? Gewoon vanuit "Programma's" in de vuilbak kieperen?
                        Even melden dat ik een recente MBP heb met High Sierra dus.
                        Last edited by enero; 29 januari 2018, 10:36.
                        Leeft en LAAT LEVEN !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Probleem IDsizer MAC

                          Enkele apps die aan te raden zijn: AppZap (€5,49), of het gratis progje App Cleaner & Uninstaller; daarop je CleanMyMac droppen en weg ermee. Je kunt (zoals altijd bij Mac) het te verwijderen progje gewoon naar de prullenmand slepen, maar tegenwoordig laten de meeste van die apps teveel diep verborgen rommel na. Een app dat ik ook aanbeveel is EasyFind, omdat je daarmee diep verborgen spul kunt opsporen. Als je bv EtreCheck zou gedraaid hebben, en een of ander diep verborgen 'launch agent' dat je kwijtwil tegenkomt, zal EasyFind, mits ingave van de juiste naam (copy/paste) dat voor je kunnen opsporen.
                          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Probleem IDsizer MAC

                            Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                            Enkele apps die aan te raden zijn: AppZap (€5,49), of het gratis progje App Cleaner & Uninstaller; daarop je CleanMyMac droppen en weg ermee. Je kunt (zoals altijd bij Mac) het te verwijderen progje gewoon naar de prullenmand slepen, maar tegenwoordig laten de meeste van die apps teveel diep verborgen rommel na. Een app dat ik ook aanbeveel is EasyFind, omdat je daarmee diep verborgen spul kunt opsporen. Als je bv EtreCheck zou gedraaid hebben, en een of ander diep verborgen 'launch agent' dat je kwijtwil tegenkomt, zal EasyFind, mits ingave van de juiste naam (copy/paste) dat voor je kunnen opsporen.
                            Bedankt Les!
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment

                            Working...
                            X