Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera voor 'huiselijke' fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera voor 'huiselijke' fotografie

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een nieuwe camera, vooral om mijn dochtertje te fotograferen die moeilijk stil kan zitten (snelle sluiter?). Ook voor kiekjes tijdens familiefeestjes en wandelingen.
    Het hoeft niet supergeavanceerd te zijn, maar mag ietsje meer zijn dan een gewoon compact fototoestel. Ik dacht aan een systeemcamera omdat die net iets handiger zijn om mee te nemen dan spiegelreflexcamera en ik daar ook mee kan oefenen wanneer ik tijd heb om mijn fotografiekennis bij te schaven

    Hebben jullie tips? Welke zeker niet, wel, ... Budget liefst niet hoger dan 500 euro, hopelijk hebben we daar wel iets degelijks voor :-)

  • #2
    Re: Camera voor 'huiselijke' fotografie

    Een geavanceerde compactcamera lijkt me wel iets voor jouw dan, bvb eentje uit de Sony RX100 reeks, heel goede toestellen !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Camera voor 'huiselijke' fotografie

      Kijk eens naar de Panasonic FZ1000...

      Comment


      • #4
        Re: Camera voor 'huiselijke' fotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Kijk eens naar de Panasonic FZ1000...
        Dankje, welke eigenschappen die ik goed kan gebruiken vind je in dit toestel belangrijk?

        Comment


        • #5
          Re: Camera voor 'huiselijke' fotografie

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Een geavanceerde compactcamera lijkt me wel iets voor jouw dan, bvb eentje uit de Sony RX100 reeks, heel goede toestellen !

          grts
          Sieg
          Dankje, waarom die reeks, heb je zelf ervaring met een van de toestellen?

          Comment


          • #6
            Re: Camera voor 'huiselijke' fotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door dodgie Bekijk bericht
            Dankje, waarom die reeks, heb je zelf ervaring met een van de toestellen?
            Wel omdat je schrijft dat deze makkelijker moet mee te nemen zijn dan een DSLR, het verschil in grootte tussen een DSLR en een systeemcamera is niet zo groot, zeker niet wanneer de lenzen erop staan.
            De Panasonic FZ 1000 is ook een heel makkelijk toestel maar ook weer zo groot, en dan denk ikzelf aan een geavanceerde compactcamera.
            Zelf heb ik ook de Sony RX100 III, ondertussen zijn er al enkele nieuwere versies van dit model.
            Maar als makkelijk mee te nemen toestelletje vind ik dit ideaal, ook kwalitatief zeker niet slecht en maakt indien je wenst ook RAW opnames
            Het model dat ik heb heeft daarbij ook nog een zoekertje en een ingebouwde flash, dus lekker makkelijk alles in een compact formaat wat je gewoon in je binnenzak kan steken

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Camera voor 'huiselijke' fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Wel omdat je schrijft dat deze makkelijker moet mee te nemen zijn dan een DSLR, het verschil in grootte tussen een DSLR en een systeemcamera is niet zo groot, zeker niet wanneer de lenzen erop staan.
              De Panasonic FZ 1000 is ook een heel makkelijk toestel maar ook weer zo groot, en dan denk ikzelf aan een geavanceerde compactcamera.
              Zelf heb ik ook de Sony RX100 III, ondertussen zijn er al enkele nieuwere versies van dit model.
              Maar als makkelijk mee te nemen toestelletje vind ik dit ideaal, ook kwalitatief zeker niet slecht en maakt indien je wenst ook RAW opnames
              Het model dat ik heb heeft daarbij ook nog een zoekertje en een ingebouwde flash, dus lekker makkelijk alles in een compact formaat wat je gewoon in je binnenzak kan steken

              grts
              Sieg
              Ok bedankt, die ga ik zeker eens bekijken!
              Ik zat voorlopig wat met de sony a6000 in mijn hoofd

              Comment

              Working...
              X